Nekromanti DoD-äventyr värda att lira?

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,573
Location
Fallen Umber
Åtminstone den sista delen, som utspelade sig i Inferno, var rälsad utav bara helvete. :gremgrin: Coola detaljer, kanske, men inte på Konfluxseriens nivå, vilket är vad som krävas om jag ska stå ut med rälsning.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,435
DoD-äventyr som jag har mycket positiva minnen av att ha spelat:
- Dimön
- Sarkath Hans Gravvalv
- Skelettbyns Hemlighet
- Krugal Svylses Förbannelse
- Spindelkonungens Pyramid

Har inte tittat i något av dem, förutom Krugal Svylses Förbannelse, på över 15 år, men är övertygad om att de fortfarande står sig. Annat är det med den mörka övergången mellan 80- och 90-tal, då vissa fick för sig att man kunde spela rollspel utan golvplaner :gremfrown:. Tur att 2000-talet har visat sig vara back-to-basics!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
Hunk said:
DoD-äventyr som jag har mycket positiva minnen av att ha spelat:
- Dimön
- Sarkath Hans Gravvalv
- Skelettbyns Hemlighet
- Krugal Svylses Förbannelse
- Spindelkonungens Pyramid
Wow. De äventyren som du räknar upp är i princip i fallande skala de som jag tycker är sämst... Om jag skulle ranka nedifrån och upp i kvalitet så skulle det bli:
Sarkath Hans Gravvalv
Skelettbyns Hemlighet
Tvillingbergen
Krugal Svylses Förbannelse
Spindelkonungens Pyramid
Dimön

Av alla äventyrsspels DoD-äventyr... Smak och bak. :gremgrin:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,318
Location
Örebro
Härskarseriens två första delar tyckte jag i alla fall om då jag spelade dem. De kändes som de höll sig på en rätt låg nivå med fantastiska inslag som höjde det.

Trean var betydligt mer rälsad som sagts tidigare, så det känns som ett stort avbräck där mot de första delarna. Som gammal DoD-fanatiker tycker jag dock de är värda att spela (även om de inte skulle komma högst upp på min lista).
 
Top