Nekromanti [DnD5] Konrad Konvajls sms-krönika [The Lost Mine of Phandelver]

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Någonting fantastiskt har inträffat! Konrad Konvalj med pöbel har lyckats spela klart ett helt köpeäventyr. Eller det stoppar fan inte där! Konrad Konvalj med pöbel har lyckats spelat klart en hel kampanj: The Lost Mine of Phandelver - The Hoard of the Dragon Queen - The Rise of Tiamat

Jag har tidigare läst krönikor från alla eller vissa delar här på formuet och tänkte att jag bjuder på en Konkel Konrad variant.

Från start. Eller kanske två omgångar in i Phandelver sektionen har jag i vanlig ordning skickat ut en sms-racap åt pöbeln så att de vet vad som inträffat. Risken för spoilers är väl rätt minimal med tanke på att man egentligen måste befinna sig i pöbelns huvud för att veta vad som inträffat. Vissa beröringspunkter kanske kan kännas igen och det skulle ju vara festligt om andra som spelat något av dessa äventyr känner igen sig och har egna minnen från den stunden att dela med sig av.

Sms-krönikan kommer i oredigerad form och utan censur. Jag väljer att dela upp krönikan i 3 delar om det går. Kanske överlappar vissa sms två äventyr, men det får ni leva med.

The Lost Mine of Phandelver

Konrad Konvalj 2015-03-09 said:
There will be epic encounters! 19.24 anländ i myskläder medtag snask och förglöm inte att dricka köffe under dagen så att inte ursåsning är en tidig faktor.
Eftersom viss pöbel suktar efter en krönika så kommer en här.

Gunloda är utslagen, Helms kropp övertas och kopieras av den tyske Doppfelgangern och gör kaos med Sildar. Det löser sig snyggt och gruppen är intakt. Vidare sökande efter Gundred påbörjas men först måste Oghmaa statyetten tvättas och tvagas. Nästa dörr sparkas in och hobgoblins störtar fram. Amafray slayar som fan med leechtigerstrikewörvelwind. Ännu en doppfel dyker upp tillsammans med hugbear Kung Grol tillsammans med sin wölfe Snarl. Det är qarnage. Det flödar exp och magiska kannonader av shatterdwinds of ice fury! Gundred räddas på håret och gruppen suktar efter blod. En stackars instängd ugglebjörn drabbas av vreden men animalisten och supermagikern räddar djurets liv. Slutligen fimpas också Thardon Blodssvärd och mer exp faller från skyn.
Amafray och Rallo tar ett beslut vid lägerelden. Emedan Rael med Gundreds hjälp återställer Ohgma passar det sig väl att uppsöka Dunderträ för att scouta. Resan går kanon. Första motståndet i ruinstaden är en köttätande växt. De väller fram zucchinis med huggtänder, faller ner tomatliknande plantvarelser som gör kaos. 4kps killar som de stora hjältarna kan vrida stjälken av med nävarna köttar sig in under rustningar och gräver in sig i kött och ben. Amafray är ETT andetag från döden. Rallo ligger i riskzonen men tillsammans lyckas de fly. Dock inte utan följeslagare. Två Zombies hasar efter och Brandyns hjältar måste slutligen make a stand vid en ravin. Segerns sötma smakar lika gött som brandyn. En natts vila gör susen och gryningsbrandyn för med sig en flyende kvinna. Hon är jagad av tre Hobgoblins och hjältarna rullar och fumlar sig till hennes undsättning. Ylva är riktig warriorprinces och det är tur att hon finns vid deras sida. Tillsammans förgör de hobgoblinerna och tar sig tillbaka till Dunderträ där animalisthumanistonanist mannen påträffas. Helande såser besmörjer Ylvas kropp och The Order of the Brandy upptar sina efterforskningar.
Gruppen splittras tillfälligt och Amafray leder Åhder af sie Brandy tillbaka till Phandalin. Hob faster är slayad och hennes sönjävel berättar om rödkappornas illdåd. Brandyns män smyger sig in bakvägen och stöter på en märklig ondska. Illa däran fortsätter kampen och taktiken är som sig bör. Varför scouta och smyga när man kan gå rakt på kanelen. Körba. Smädelse och fruktan! Gunloda pressar ur heals, Alton skjuter pilar ur skuggorna och Amafray slayar med sitt nyfunna episka slord. Men vad hjälper det. Hugbearsen tillfångatar gruppen och kalsonger i en mörk cell är ett faktum.
Fångenskapen och vägen mot galgen blev inge långvarig. Med Gunlodas list, Amafrays styrka och Altons mod lyckas gruppen slå sig ut. Nästan i det fria möts de av sina räddare. Sildar i täten med sina dörrsparkarben. Rallo med bågen och Helm den smygande döden. En episk fight mot Hugbears och Amafray var återigen väldigt nära döden. Glasstaven hade lämnat byggnaden innan gruppen hittade hans inre så kampen fortsätter. Ekogruvan nästa? Kanske. Eller kanske Conkelbärry.
Så. Phandalin är säkrat tack var Order of the Brandy så en tid av vila sitter bra. Läka sina sår och ladda inför resan mot den för länge sedan glömda gruvan som en gång i tiden hittades av Phandelwer pakten. Rael har ett trånande behov av att besöka Agatha så människa 1 och den nya mer arabiska människan kallad människa 1.5/2 slår följe. Det är läge att samtidigt kolla upp vem stökar vid uggle brunnen och bränna av en strid mot orcher vis Wyvern Tor. Rallo är episk och blåser Rael så grovt att han degraderas till människa 9 kanske 12 på bräde. Det flödar XP och level 4:or föds. Alla motståndare fumlar och dör. De är chanslösa mot de episka hjältarna!
Ekogruvan! Tardens död tar hårt på Gunloda som dock passar på att loota hans pjuckor som är ett par rediga boots of striding. Gruppen tar sig vidare i åhdernas åhdriga gruvor och ett plötsligt överfall av hugbears är ett faktum. Striden är jämn tills fördelen viktas åt motståndet när mr jellybob dyker upp från taket. Slem och äckel. Gunlodas helande krafter och magi från helvete blandat med knivar i mörkret, dubbelyxor och magiska svärd står tillslut som segrare. Jalabad ger sig av på scouting och attackeras av de mäktiga striggarna. Blodssuugande myggor i albatros storlek. Döden är nära men Raels OP magi räddar honom och kampen mot guuks och striggarna är i full gång. Vidare mot loot och Jalabad är återigen nära döden. Skelett till förbannelse men det är lugnt. OP Gunloda får dem att fly med sin magi. Vad skall Ekogruvan ta sig till för att ha ihjäl någon? Kör på svamp. Fungus. Acid from hell svamp är nästa farliga motstånd som nästan tar Jalabad men sen fixas det ändå snabbt genom smart metalir. Men nu då! Äntligen kan den mörka döden ta dem alla! Marmetskt! Nä. Det blev inte så. Det var dags för taktikvila men påt igen. Körba!
Rallo och Jalabad ger sig ut ur ekogruvan och ersätts av Alton och Helm. Gunloda hänger kvar tack vare sin helar roll och en fet möjlighet till ding! Svampgrottan är passerad och nästa batalj mot den episka vålnaden Mormesk går toppen tack vare OP radianta skador, Amafreys magiska silversvärd och de två nya männens bågar. Vålnaden gör inte mycket väsen av sig trots sin immunitet mot ta mig fan allt. Gången vidare leder till förädlingen, där magiska vapen forgas och garnerats en gång i tiden. Dödsspectatorn väntar där men han lyckas inte med annat än att skrämmas lite. Sen flyger det OP magi i hela grottan. En vila senare drabbar gruppen samman med horder av zombies, guuks, och en flaming skull from hell. Men men. Inga döda utan endast inkassering av ohemuligt med XP. Ljusbringaren vevas av Gunloda och Amafreys superbra rustning gör honom omöjlig att skada. Va nurå? Glasstaven dyker upp med hugbears. Troligen lär det sluta i misär för den stackarn också.
Rallo drar på sig stridsmunderingen men känner att det inte räcker till. Amafreys bröstplåt är ju den gode Rallo värld så den plockar han på sig, Gunlodas Ljusbringare sitter inte fel den heller och varför inte ett par av Raels OP scrolls. Redo för strid flyger det trogglos och trogeldajts. XP:n flödar det är bäddat för sucke! Sen drar Rallo på sig sina foppatofflor och packar igen sin episka portfölj innan han lämnar i soluppgången.
Tro det eller ej men ett helt köpeäfventyr är avklarat. Några lösa trådar kvar bara som känns väldigt optionalt. Det flödade dock XP, hugbears slayades på löpande band, jättespindlar gjorde inte mer motstånd än en skogsspindel, den svarta spindeln nackades på stört. Alla va OP. Glasstaven togs till fånga och skall ställas inför rätta av lordernas allians om inte Alton nackar honom på vägen tillbaka då förstås för att garantera ett inträde i Zentharian. Det ända som kan stoppa gruppen från total utklassning av äventyret är troligen Gift Tand men vi få se. Han är ju trots allt bara en young dragon och inte OP.
Sammanstrålning i Phandalin leder till visst kaos. Alton vill nacka glasstavenen och Siiildaaar vill föra honom inför rätta. Det slutar med att Alton sätts i buren. The Åder of the Brandy beger sig av till Dunderträ och nedgör en grupp drak kultister för att sedan försöka sig på ett snack med den unga draken Gifttand. Allt går bra tills Amafreys svärd penetrerar strupen på draken. Det blir kaos! Jalabad hoppar ner från sin gömma och köttar två dolkar djupt in i drakens hals. Det viner pilar, orbes of flaming shit och helande magi. Det är episkt! Rallo däckar ett flertal gånger, Jalabad är nära döden men räddas dels av sin goda inspiration och dels Gunloads holy magic. Det sprutar blod och draken flödar ut gift i kastade. Draken dör! Brandyns män och Gunload är fan att räkna med.
Drakens död lockar till sig zombies men det hindrar inte gruppen från att ta sig vidare mot Grönnäste.... Detta leder oss in på The Hoard of the Dragon Queen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sektion 2, The Hoard of the Dragon Queen

Drakens död lockar till sig zombies men det hindrar inte gruppen från att ta sig vidare mot Grönnäste. Rael OP orsakar skalv och skit. Alla dör. Resan går bra och Amafrey målar upp vackra bilder över staden men de krossas av verkligheten. En enorm blå drake cirkulerar över staden och skjuter blixtrar ur rören på befolkningen. Kobolder, kultister och ormdjur attackerar pöbeln och det luktar död! Hjältarna tar sig in mot stadens hjärta. De bekämpar ondskan och nedgör allt sitt motstånd utan större problem fram tills att de möter Lordion Assasin! Giftiga pilar viner genom luften, svärdsegg med samma gift penetrerar rustning, kött och ben. Lönnmördaren förgjörs och gruppen flyr in i HQ. Lord Nattkulle vill genast resa en staty i dess ära men först må de jobba för det hela. Den gamla flykttunneln ut ur staden måste rensas upp! Mitt i allt vindrickande dyker draken upp igen. En episk fight slutar med ett tiotal döda, men hjältarna får draken på flykt.
Grönnäste står pall mot draken och åhder af sie brandy öppnar upp den gamla tunneln för att kunna rädda så många oskyldiga pöbeldjur som fortfarande är ute i staden. De tar sig upp längs floden och mördar kobolder i massor, räddar folk och misslyckas med att rädda Leosin the highelf. Väl tillbaka utmanas byns skadade förkämpe av en halv drake. En mäktig best som suktar efter blod. Sir Amafrey tar hans plats och crittar sig till en seger. Gruppen tar sedan upp jakten efter förövarna och jakten på att rädda Leosin. Kommer han leva är frågan? Det återstår att se. En staty i brandyns namn kommer då att resas hur som så Leosin liv kanske inte är helt viktigt.
Gruppen tar en kultust till fånga och klär sig i hans döda vänners kläder. Amafrey och Gunload får representera fångar och skall uppvisas inför kultusternas ledare. Väl förbi den bakre vakten hettar det till. Kultisten försöker med list använda sig av Rallo som förkläde och ta åt sig äran för att ha fångat in den legendariska Amafrey. Langderosas baneman som han i kultistmun kallas. Frulam Mondath, en drakvarelse av samma sort som tidigare är redo att gå på det hela men Rael använder sin dödliga magi och bundar rätt hårt med ledaren. Leosin räddas, Amafrey dräps i en illusion och kultisterna beger sig av på nästa raid. Ensam i dalen beger sig gruppen in i en drak kläcknings grotta för att se vad nån Resmir pular med på fritiden. Tydligen skall hen hålla på med drakuppfödning och sådant måste man ju förhindra eller ta över.
Jalabads läromästare Shava dyker upp som gumman i lådan. En optad bågmaskin som mer än gärna håller sig i det dolda. Jakten på drakäggen fortsätter djupare in i grottorna och det första riktiga provet nedgörs med hjälp av en bur och lite list. Horder av kobolder nackas och de tre drakmaskarna fimpas innan de ens gjort en attack. Amafrey som är tätmannen är den som dingar mest stryk tack vare sin oförsiktighet. Bättre entra alla outforskade områden med svärdet draget än i försiktighet och med mjuka steg. Vidare bär det av efter OP ödlan och ett möte med en återuppväckt Langderosa är starten av en episk batalj. Det dyker upp mustiga berserkers och magikerhonan Mondath. Alls dör och kvar står en samling OP karaktärer som inte behövt lyfta ett finger. Amafrey går lös med multi attacker i en skyddad zon med AC 36, Rallo och Shava står på behörigt avstånd och bombar iväg giftiga pilar som utdelar 666dmg, Gunloda står i stridens centra och sprutar ut helande ord och osynliga vapen som stympar motståndare, Rael sitter i en annan del av världen och ser striden genom OP ödlans ögon och utifrån dess späda kropp utdelar han nekrotiska skador, vulkan utbrott och förintelse. Ååååhder af sie braandyyyy!
Gruppen grupperar om sig utanför lasergas kammaren och suger in en kort rast innan uppdraget fortsätter. Väl tillbaka i kläckeriet hittas släpspår. Något har släpats ur grottan! En hemlig gång hittas och hårt motstånd möts bakom ett klassiskt draperi men de båda drakvingarna självdör i mördargropen. Alton är åter tillbaka, Rael och Amafrey tar en extra lite taktikvila och Gunload får sova ut rejält eftersom gruppen ser det som en vinst att inte ha med xp-farmaren nu mot slutet. Det lär inte behövas några heals och det är värt en chansning för 1/6 del mer XP! Helm eldar upp kobolder och snor värdefulla föremål i ett trögsynt läge eller liknande. Amafrey leder gruppen mot fördärevlse och ställer sig öga mot öga med tentakel Ropern som äter, tuggar och aktivt försöker mörda hela gruppen. Det går ju inte så klart eftersom alla dingar perfs. Striden är vunnen och drakbarns mord utförs av Shava. Rael väcker två trogglos till bärsärkar som får lov att bära ut det sista drakägget. Resan är nu tänkt att gå vidare norrut men först ett stopp i Grönnäste för att idka välgörande verksamhet och skänka guld.
Gruppen beger sig av norrut i mindre grupper. Gunloda, Rallo, Rael och Helm är den första gruppen som anländer till Elturgarden där de i vild panik kommer på att drakbarnet kan komma att födas i vilken sekund som helst. Gunloda sätts som tillfällig kläckningsvakare och de övriga drar på galej och tävlar i bågskytte, jagar gris och kör armbrytning. Helm vinner armbrytning på teknik, Rael vinner grisjakten på fusk och skyttetävlingen på fusk. Rallo tilldelas dock priset tack vare Raels givmilda sinnelag. Ett möte med Onthar Frume och Leosin leder sedan gruppen vidare till Baldurs Gate för vidare äfventyr.
Icke att förglömma! Det är väl ingen som luras och tror att gruppen gick XP lös. Nejdå. Det var horder av orcher och ett massivt troll i görningen. Trollet gick lös på både Gunloda och Helm men ett episk moment av OP från Helms del och givet även Rael och Rallo dräpte skiten och det sprutade XP över gruppen till min förvåning mer än 500 XP var!
Den massiva pöbeln droppade av en efter en men det hindrade inte Rael iklädd sitt okända namn resa iväg tillsammans med Gunloda i förklädd skepnad och i form av annabell, Helm i rättstavat format Helmth, Amascared och Rallo. Innan avresa fick vi uppleva en lesbisk scen mellan Thalis halvalven och Shava alvkvinnan som är en drake fast i en skitkropp. Det lesbiska övergår till saxmord och en flykt i natten. Doppelgangern dödas dock utan problem. Efter det reser gruppen inkognito iväg. Gröna alver, gräsalver, bögpedofiler, OP slakt av hobgoblins och diverse supa hanns med. En episk flytta en död kropp plan satts samman men verkställdes ej. Tur det kanske.
Resan vidare norröver går som planerat. Rael och Amafrey tar tag i saker och skapar kaos. Slår Lord Neverwinters utvalda väktare på käften och släpper lös en varulv. Shava mördar lite i gränder och försöker sig på lesbosex med grönalven, bondar lite med skuggisar och vill inte dras in i nån skit som Amafrey drar igång. Alton spärras in och förtäljer sanningen för lords alliance snubben så åtgärder måste tas. Gubben och Alton stoppas in på ett kyrkligt mentalsjukhus. Allt är frid och fröjd. Resan vidare från Dolkfallen fortsätter till veckan.
Dolkfallen bjuckar inte på några större överraskningar förutom att Alton på nått vis undkommer psyket och två nya resenärer äntrar karavanjäveln vidare norröver. Den luriga gnomen är den första som fastnar i Raels fälla och med förvridande tunga får han Helm att begå mord efter diverse handkapningar och nekroblasts av den stackars lögnaren. Kåpmannen är nästa mål. Han överlever dock och tycks inte misstänka Brandyboys konstigt nog. Vattnadjup är nästa anhalt där resan tar slut. Inga mer karavaner eller? Ack så fel. Gruppen avböjer ett 6 månaders kontrakt som vägarbetare med hjälp av den fackliga företrädaren Gunloda. Bistra arbetsförhållanden, ingen tandvårdsförsäkring, inget ob, sju karensdagar vid sjukdom, ingen ersättning för dödsfall och ingen försäkring eller gravidpeng. Resan vidare blir i pimpvagon och den tionde dagen anländer drakkulten till ett typiskt roadhouse. Strax där innan massmördas en hel grodlegion av Brandyns OP gäng.
Det är brandyns vänner som äger showen! Äntligen är det slut på karavanjäveln. Dock inte på förföljandet. Med hjälp av list och mord tar sig gruppen ner i en lönngång och jagar ikapp 23 ödlemän som fraktar looten mot HQ. Att spara en och förhöra är planen men med all OP makt är det svårt. Alla ödlemän går döden till mötes och den ända skadade är Amafrey men inte av ödlemännen utan från sina vänner. XP haglar och SL suger. Inget blod. Fy fan. I mina drömmar mördar jag brandyns män men i den påhittade verkligheten är det omöjligt.
Fortet Narythar ligger brunt till. Åhder af sie brändy stövlar på och sköter det till en början med diskretion och i lönndom. Inga döda kroppar! Sen vaknar Amafrey till och beordrar "böögarr" och någon timme senare har ett 50 talet grodmän, 30 talet ödlemän, ett tjog kultister och diverse drakdjur mött döden. Brändyns män är ostoppbara! OP överlevlade jävla rövhål är vad dom är. De skall nu möta vreden!
De så kallade Brandyboys and girls a.k.a OP bögarna har stött på sin överlord. Spelledaren från helvetet är här för att stanna! Diverse olika manövers och OP skit var som bortblåst under liret. Amafrey var miste ett öga och var nära döden ett flertal gånger. Hans tidigare monster AC var som bortblåst, att steppa runt och evejsa funkade anus och det är en fördel för såväl grodmän som dödsnekromaniker. Helm låg på urinens brant hela kvällen, Rallo kämpade på och tappade en mygelattack! Utslagen och nära döden va han också. Alton den lilla krabaten växte till en osynlig demon och drog in sjukt med fördelar som till viss del kompenserar upp Amafreys torskighet nu utan alla OP krafter. Undrar hur det förfaller sig med Raels OPighet nu efter regelnazins inträde?
Helm och Shava drar och förscoutar nere i bajstornet och drar genast åt sig otyg. Ett monster med ett svåruttalat namn suger livet ur stackars Shava samtidigt som Helm skaffar fram hjälp. Amafrey suger i sig Brandy för att stärka sitt sargade ego. Hans mad skillz är dekadenta och trötta. Rallo blåser på och får smaka på livsutsugandet, Gunloda städar upp på rummet under tiden för att inte draina xp av gruppen men det visar sig vara en vågad plan. Rael mistysteppar och räddar Shava från döden och sen är det klart. Vidare i jakten på Rezmir möter gruppen på en bunt inspärrade psykospöken som gör kaoz till en början men även de får vika ner sig och dö mot gruppen som återigen återfått OP och momenten. Innan gryningen är det länsat på loot och alla troligen mördade. Jakten fortgår!
Ner i källaren och in i dimman. Vidare genom en portal till skogshuggarkojan uppe i bergen. Sildar är även han en del av brandy ordern igen efter diverse reparationer och utbyggnationer åt Jalabad i Phandalin. Gruppen smyger sig in i kojan och stöter genast på en magisk rustning som bjuder upp till bra kamp och lockar till sig den fyrarmade trollhanen Gorganion med sina drakeminions. Det blir bra drag, Amafrey teleporterar bort sig, Helm mördar trollet som ringer en vän och suger åt sig en livlina som möjliggör en revansch och Helm dör istället. Ett fummel senare superdör Helm men någon form av inspiration räddar livet på han. Övrig pöbel slår ihjäl trollet på rikrigt och sen snackar sig gruppen fram till slottets härskarinna Marimisia den vita eller liknande. En bundsförvant kanske? Troligen slår brandyns håmås ihjäl den oskyldiga varelsen till veckan så rollspelandet var nog förgäves.
My goood! Gunloda faller död till marken och den vita frostdraken sliter huvudet av henne. Brandyns män går bärsärk och samlar all kraft för att hämnas den gode Gunloda och efter en episk kamp står de som segrare! Tiden som OP är över, XP må flöda men motståndet blir värre och värre. För att möta döden ledde först Gunloda gruppen upp i skyn på sin nyfunna vän, en Wyvern vid namn Gorlogopolos. Innan det skaffade sig Rael ett hondjur och bildade en allias, Othelstan mördades av och Razmir försökte sig på att fly i sitt logistiska högsäte, en flygande isborg! Det var episkt. Det var nära en total utblåsning av hela gruppen men tillsammans är de starka. Ondskan bar the evil token men förlorade ändå den här gången.
R.I.P Gunloda! Gruppen repar sig rätt snart när de lootat boots of striding, infinit beercan och diverse cash. Sildar tar täten och Rael hänger i bakgrunden med pläd of evil för att påvisa gruppens samhörighet med cult of sie dragon. Utkiksposten består av legendariskt dumma ogres så det är bara att kanata på. Alton klättrar upp i ett torn och kastas ner av en vampyrminion 25 meter fritt fall. Brandyns män polar med en jätte och kapar en ballista för att ta kål på vampyrminionerna innan mamma vampyr vaknar upp. Expen flödar och en episk kamp med fötst balista och eld slutar uppe i tornet med ännu mer eld, blod och död. Alton sugs på blod och ger lordessan the vämpajer krafter som till varje pris måste stoppas för gruppens överlevnad men på bekostnad av en utsugd och blodsfattig Alton. R.I.P Alton halfling vampire minilord. Uppeldad av Rael i samklang med att Helm, Sildar och Amafrey krossade vampyren och sög in ytterligare 10.000 XP
Brändyåhrdern mördar av Razmir och hans ogre minions likt kobolder och fähundar. Räddar en Pallypal till Onthar som är utsänd för att hämta gruppen. Tillsammans reser de med teleprtation till en källare i Vattnadjup för ett möte med den gode Onthar.....Och ungefär här tar The Rise of Tiamat vid
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sektion 3, The Rise of Tiamat

Brändyåhrdern mördar av Razmir och hans ogre minions likt kobolder och fähundar. Räddar en Pallypal till Onthar som är utsänd för att hämta gruppen. Tillsammans reser de med teleprtation till en källare i Vattnadjup för ett möte med den gode Onthar. Diverse beefs reds ut med King over Faerun, Lord protector of the reelm and Newervinter, Lord av Vattnadjup och ledaren av Lords Alliance. Brandyns män går segrande ur beefen och buffras med XP. Drakhornet ljuder och Tiamats uppvaknande är nära. Rådet kallas samman och brandyboys får en central roll och en massa XP för att de inte mördar någon. Varram den vite eller hornet uppe vid havet av flytande is? Det är frågan.
Böögaaar. Just det, rådsmötet färdigställs och första bästa båt norrut väntar på åhder af the brandy. Vi pratar Frostskimr med halvansikte som kapten. Resan går bra och snart seglar gruppen runt bland isbergen i jakt på platsen där Maccab senast sågs. En eskimåvarelse räddas undan döden och med diverse sälspäckssprit köper han sig trygghet i Amafreys närhet. Troll dyker upp och gör kaos av båten men hotet elimineras snart av OP ordern. Eskimåmannen Ulag visar vägen till deras camp där Rallo tvingas till en batalj mot en eskimågladiator. Med lite fusk vinner Rallo och gruppen kommer att bjudas på segermiddag och fäsk!
Grattis på fars dag alla bögar! Nu åter till lir. Avslagenheten ledde knappt brändyåhrdern framåt, troligen samlas kraft inför en episk BATTLE mot Argornamuth den gamla vita döden. Enuitdruiden fimpades dock med god hjälp av alven Anastasia som shapeshiftade in sig i en minipuppis. En kamp mot kobolder avklatarades med förbundna ögon och skräggtrollen var väl ingen match. Maccath the tjuvling hittades och bundade med gruppen och nu återstår bara ett möte med en eventuell dödsmaskin. Kämpa åhdermänsch!
Resan från havet med flytande is gick på grund. Troligen söp sig kaptenen för full på inuiternas sälspäcksbrännvin. Amafrey va på plats och lapade urlakad snus, lämnade popcornavskrap på golvet och var allmänt vidrig. Sildar smög upp med pyjamasböxa och bjucka på discogodis, Rael gick igång på lärarnas julbord som bekostas privat och lär äga rum i hemkunskapassalen. Troligt inmundigas lättglögg pga obefintliga rättigheter. Helm körde en anal analys av sin arbetskamrat vilket tillförde enorm potential i kommande lyteshandboken. Sug på den psykiska doften av avföring från en bultande anal.
All pöbel som inte behagar deltaga på paketspelet ikväll kommer att missa episk lump! Överepisk och lump leprisk lump utlovas. Så. Åter till saken. Brandy åhdern anländer hos Melisandrina för att smida ränkor och ta sig ett steg närmre målet. Resande som drak kulten under ledning av Rael även känd som Razmirs baneman får gruppen reda på att Varram den vite och förkrympta dvärgen gömmer sig vid borkas bro. Troligen i ett tältläger där halvmannen Bolo med fru Anna styr. Den vita masken är snart i gruppens händer och med lite tur kan även Talis räddas från Melisandrina med hjälp av att Shavva offras. En drake i gruppen som dessutom mer än gärna skulle offra eller redan har offrat Raels barn måste fixas. Väl i tältlägret bär det av ut i ormbergen. Questande i indiana jones tempel och det med hjälp av hjärna istället för styck. Minst 5 rum passerades med list och inga mumier har vaknat till liv eller försmädas! Imponerande. Frågan är om den diffusa knugen av dimma på en tron kan förbi snackas eller kommer Amafrey dra blankt?
Rael fortsätter undersöka de pornografiska reliefbilderna av typsikt fallosar från forntiden. Övrig pöbel i ledning av Sildar, frankerad av Rallo och Vendric tar sig förbi lergubben med hjälp av mutor och odens ollon. Amafrey lökar efter i hopp om att slippa tanka. Brandy ordern förhandlar sig vidare förbi skäggdjävlar men det slutar i en återvändsgränd och ett bakhåll. Gastar, weights och demoner köttas sönder och samman. Trots trippel crit mot Venerick reser den saten sig upp med gröna ögon. Dryper allt motstånd och beger sig av mot lergubben som går döden till mötes. Amafrey tar sedan facklan och sparkar in dörren till Denderius gravkammare, urrar på golvet och slänger iväg en köttslamsa på en sarkofag. Mumielorden och hens minions vaknar till liv och XP flödar. 15.000 för en mummylåård. My god. Inga lik förutom de som redan var döda.
Rallo lappar ihop mumielorden och ger honom en anständig begravning vilket leder till att skiten vaknar igen och kräver att brandyboys återför hans hjärta till honom eller bli föreviga cursade. Deal. Vidare genom en lösning och djupare ner i mörkret stöter de på The Bridge of Doom. Rallo och Rael faller handlöst mot döden, Azora dyker efter som en falk och Helm pepprar ondskans ormar med pilar. DÖDEN ÄR HÄR! Rallo kämpar emot men äts av hundratals giftormar, Azora försöker rädda Rael men slås medvetslös samtidigt som Raels livlåga släcks. Den gode Helm ger sig för att spara på Azora och i samma stund dyker Amafrey, Sildar och Vendric upp. Även de får lägga ner sina vapen och brandyboys spärras in i ormarnas cell. Väl där hittar de på Varam som också är fångad och på väg mot döden. Tillsammans flyr gruppen och undkommer med nöd och näppa. Det blir till att samla krafter och leta nya bundsförvsnter för att återvända och hämnas vännerna (eller snarare att återta all loot, rustningar och vapen).
Helm återvänder till ingången för att säkra bakåt. Väl där upptäcker han två nya gäster i Diedrius gravkammare. En halvorch som troligen lider av hybris och sinnessjukthet och en svartrustad albinomänniska som följer honom i skuggorna. Kakelplatts cimeran dyker upp igen och kampen är igång. Albinot gör kaos med honom och skickar plattan till sin original universum. Helm upptäcks tack vare Sildars ovarsamhet så de tvingas till flykt iklädd sina penisfodral. Snubbarna jagar efter och efter en utstirrning blir alla vänner efter en shot brandy. Amafrey tar täten tillbaka ner för att hämta loot och mumiens hjärta. Tur att snubbarna är med för de fixar biffen och mördar allt som kommer i vägen. Barbarorchen hoppar genom eld och fläker med sina 190hp, albino-Elric trollar och gör kaos med lien emedan brändyåhrdern klär på sig sina kläder. När looten är återbördad drar gruppen fram som TP-teamet till höger, de nya till vänster och Helm i centrum. Det mördas och slutligen återbördas hjärtat till mumien. Dock så krånglar det till sig och liemannen trollar bort både hjärta och Amafrey till en udda planet. Mumien går crazy men det hjälper inte. Den nya upphottade versionen av brandyboys är OP from hell. Allt dör. XP flödar. Det är epic!
Brandyns män lämpar av Amafrey och Vendric med Onthar i hans källare för att bege sig tillbaka till skogshuggarkojan och fixa lösa trådar. Melisandrina är ju ett ljusare avskum så med en listig plan försöker de blåsa henne och få tag på den information som de mist i samband med Sildars plötsliga ondska som utnyttjats för det stora goda målet. Epic BATTLE! Fem minuter senare har gruppen lagt beslag på den vita masken och scrollar tillbaka mot Vattnadjup för att utföra näsa plan. Ett rykte har spritts i rådet att brandyboys har med sig Varam med information som avslöjar en förrädare! de inte allt så pålitliga Zhentarims har anlitats att skugga hela rådet och släpper på bomben att Lord Newerember hänger på den smaskiga bodegan Rättfärdiga Fursten och det är ett jävligt fett case. Väl där måste två Lords Alliance vakter tillfälligt sövas. En med mörkermagi från Vulgrim och brutalforce från Graim. Den andre tystas med en kniv i strupen och stoppa i latrinen. Planen går så där. Lorden upptäcker givet Sildar som tycks ha gått över till the Darkside. Efter diverse lögner från båda håll besöks Lordens "knull" som visar sig vara en varulv som var episk på level 3. Lorden får krypa till korset och avsäger sig sina titlar över Vattnadjup och även Lords Alliance. Dock så påbörjas genast en ny plan att bearbetas på den stackars Lorden som precis mist sin brorson.
Cirkusdvärgsplanen växer sig större och större. Fler trådar bakas in och misstänkta besöks till höger och vänster för att röka ut avskumet innan mötet. Det går inte så bra utan brandyboys tvingas till att byta riktning och blåsa Onthar, troligen sig själva och rådet två gånger om. Endera blåste Varam dem eller så sitter förädaren kvar i rådet med en potentiell fördel inför kommande strider. Amafrey tar med sig den gamle istervald som någon form av garanti att han inte är ett svin. Det flödar tamäfan XP och inget dör. Inte ens en oskyldig cirkusdvärd. Besvikelsen är stor. Mot Misty forest!
Brandyns pöbel beger sig scroll ledes iväg till en episk encounter i Misty forest. XP flödar när de supermäktiga alvgardisterna rollspelas sönder. Hela byn Altand impas av de mäktiga hjältarna och kan inte förstå hur de överlevt så länge i kampen mot drak kulten. Alvern i skogen hade inte en chans och deras nye ledare var den som var närmast att dräpa. Han fick en tygbit. Kampen fortsätter djupare in o skogen där trädmän slås ihjäl och sen står ännu en drake på tur. Amafrey är nära att gå åt men hans plot immunity fungerar igen, alla andra är ju immun mot gift så det går vägen! Mycket tack vare det kompletta vapnet. Ett rare epic magic weapon of doom. Razmirs juveler kopplat till Melisandrinas stav av is länkat med odens fucking ollon!
Vilket jävla drag! Lökalverna räddas från kung Melendrachs son prins Nerovain och hans tvåhövdade troll. Den gröna masken finns dock ej att finna så brandyns män tvingas återvända tomhänta. På väg mot Vattnadjup väntar dock ett spännande möte med en elitstyrka utsända av drak kulten. Vi snackar drakar, myklofs och nyklofs. Det är batalj, blod och bonus XP. Allt går så överjävla bra tills OP'n blir alldeles för uppenbar. Vi snackar barbarer som dingar +100dmg per runda, vanlig pöbelkrigare i form av Sildar dingar extra skador på en 6T8 och skjuter eld med odens ollon kopplat på staven med Razmirs juveler. Allt såg så bra ut. Nu är verkligheten ikapp och vi pratar 1T4+1 + 1T6 nekro. Det ä bra. Det kommer bli en oväntad tvist. Det kommer skapa oro!
Från ingenstans dök hela brandyns följe upp på rådsmötet. De slaskade fram infon, ägde och stövlade vidare och gjorde egna deals med Zhentarims. En ny mask finns att finna i ett magiskt torn så det är bara att bege sig iväg på nästa mission. För att ta sig till tornet måste dock en labyrint passeras och där är brandyboys kvar än. Cykloper, blomotyg, levande rustningar och kräftdjur slaktas och XP flödar. Det är ett jävla drag. Graim dunkar 134 dmg och är snudd på odödlig men ett litet misstag leder abrupt till en degenererad skadebild. Hazarus svärd är brutet! Det är lika förödande som den gången Amafrey tappade sin episka förmåga att kunna dansa undan alla attacker. Vart kommer pöbeln gå här näst? Är det genom tujan mån tro eller är det efter solurets skugga eller i en helt random riktning spådd ur negernäsor, juveler och en påse med grus.
Brändyåhrdern splittrar upp och Sildar tar täten med pantern, Vendric och Helm åt ett håll emedan Amafrey leder Graim och Vulgrim åt motsatt riktning. Amafreys grupp är de som lyckas bäst med sina eskapader. Först stöter de på Gunlodas ex Brann Kolskägg. En episk dvärg som genast visar sig användbar tack vare sina helarskillz. Det tar inte många minuter förens han supit sig in i brandyboys följe och numera ingår han i den så kallade pöbeln. Gruppen irrar vidare genom labyrinten men tillslut löser den klipsk Amafrey det hela och vips så är de i tornet. Ännu en labyrint som styrs av olika knappar och nycklar. Den där Iskander har tydligen hintat om en nyckel till Kolskägg så gruppen beger sig av på jakt. Kultmedlemmar lemlästas och brandyns män löser det hela utan problem. Ett svärd eller två och lite helande magi är vad som går åt innan skiten är rensat och gruppen närmar sig destination slutstation med hjälp av timglasnyckeln.
The rise of the OP brandyboys! Jakten efter den blödande Iskander fortlöper genom fällor och missär. Elementärvarelser nackas till höger och vänster, dimensionsportar och astralgångar är varken motstånd eller problem, hemliga lönndörrar och dimensionsapparater med bilder över ett brinnande Thay bespanas och frikopplas, ljugande neferitvarelser slayas och draken Lennithon fixas. Ja, det rullar på nu. Inte ens döden kan stoppa åhder of the brandy nu med Kolskägg i gruppen som offrar diamanter, negernäsor och påsar med grus för att väcka de döda. Amafrey har hittat ett dolt sinne inom sig och är numera den solklare ledaren i att lösa problem samtidigt som han styr åhdern med en förbannat slapp hand och bjuckar bräändy så snart en ny människa påträffas. Både Iskander och neferiten bjöds omedelbart in. Hybris kanske. Helm visade sina skillz i närstrid och det må sägas att hans OP minskade några steg så länge hans avståndsvapen var frikopplade men hur länge varade det egentligen innan mördar Sildar med sin OP panter dök upp frankerad av liemannen som kastar allt motstånd till andra dimensioner utan att ens offra en negernäsa. Det är tungt för kulten och dess anhang nu.
Brandyboys scrollar sig tillbaka och gör en deal med Zhentarims och ger dem tornet under vissa förutsättningar. Gör kaos med rådet, smutskastar och blir smutskastad. Erkänner brott som begåtts, förlåts för sina synder i och med att de agerat för att göra världen bättre. Mycket snack och liten XP. Belöningen kommer här! 3000XP var. Efter alla möten fixas ännu ett möte ute på Thay med lady Esrilmida eller liknande. Vapyrtjejen kuvas och brandyboys kräver ett möte med knugen Szaaz Tam. Men först lite sova på det.
De röda magikern pressar fram svar från alla i drömmarnas värld vilket splittrar gruppen. Vulgrim lägger fram sanningen. Åhder of the brandy är här för att hjälpa Szass Tam och få hans hjälp mot Tiamat. De har inget ont uppsåt. Övrig pöbel? Kolskägg håller sig neutral, Helm säger ingenting. De släpps fri för att de är typiskt neutrala och trovärdiga. Graim skriker ut att han är kultister?! Amafrey ser shebitch av rådet som ett hot och kan tänka sig att spara på Szass Tam eftersom han är könslös, Sildar står upp för Phandalin och vill i sina drömma så klart nacka lichkingen. Azora vill hänga med Szass Tam eftersom han vill dräpa kulten precis som henne. Mycket lösa boliner. Egentligen är det bara Vulgrim som vet vad dom gör på plats trots att Rath Modar och hans red wizards from skit har varit med sen karavanjäveln. Det blir ett form av val. Någon måste ryka! Vulgrim vill rädda Amafrey, Helm vill rädda Sildar. De båda är stabila brandyboys och inga stödmedlemmar. Kolskägg vill rädda sin homie Graim och tror inte han är drak kultist. Varför skulle ha avslöja det, lixom? Azora som tydligt tagit ställning för Szass och vill mörda Tiamat offras. Mest för att övriga är mer brandykompatibla. Sözztom har dock andra planer. En kamp där de får välja sida! In i en cirkel av eld. Litchkingslair. Azora eldar på Graim, Sildar bygger ett eldskydd av sin magiska karta, Amafrey drar en brändy och slår på Szass Tam, Graim slår på Szass Tam. Det är epic! Såstom kan mörda genom att peka på folk! Han gör så. Pekar på Amafrey men tydligen hade han över 100 HP så skiten är förverkad. Szass Tam kan göra saker med sina fingrar också vilket han gör och det får ner Graim. Från en lönndörrar in i elden dyker övriga pöbelmän upp och ansluter sig på random sida. Vulgrim vill ju så klart skona kingen men det luktar XP här så slutligen är det drak kultisten Graim som rester sig från de döda typ två gånger och slår ihjäl han. Det blir inbördes strider, Graim går över till Brandyn på riktigt och pissar på kulten. Dock så är samarbetet i gruppen rätt splittrat. De beger sig till rådet och slätar av shebitch och skickar ut alla trupper i strid. Går i cirklar och jävlas i drakarna vagga eller vad det nu heter. Tar sig in i ett kryptiskt ost tempel som troligen har mer att ge men slutet är nära. Tiamat vaknar! Den slutliga striden är här. Brandyns följe använder alla fusk de kan och räknar in stöd från sina allierade. Allierade kanske är fel ord. Mer undersåtar. En kanonad av blod och strid. 615 pirking hackas bort från Tiamat. Draken med fem huvuden sprutar lava ur röven, blåser gift, eld, is, nekro, fan och hans moster. SL får äntligen läsa sig och rulla 26T6 DMG men vad hjälper det mot OP pöbel. Sugdraken dör ju tillslut och brandyn segrar. Vi klarade det! Spelstart ungefär 2015-03-10. Kan ha varit två inkogbitolir innan det. En hel sms krönika kommer att postas på wurrnu. Slutfinalen med Vad hände sen kommer att äga rum. Vilka vill slå sig till ro i Phandalin? Vem kommer att stäbba vem? Kommer Azora föreviga fastna i panter form och vara Sildars husdjur? Kommer Amafrey nacka rådets överhuvud, den där oskyldiga lilla stintan? Kommer stödmedlemmar till order of the brandy göra uppror? Ja vad kommer att ske nu när Tiamat är slayad?
Nästa torsdag har vi ju en fantastisk sådan här skärtorsdag att luta oss tillbaka mot. Det kommer ge oss massvis med EXP-tid så kanske får vi veta hur det hela slutar eller så är vi proppmätta på detta tillsvidare och faller in i LoL-lirande.
 
Top