Nekromanti DnD4, Ravenloft, 1890-tal (ny Stockholms-kampanj)

Shadowcaller said:
Jag har hört att en populär husregel är att sänka monstrens hp med 50 % och öka deras skada med 25 %.

Skulle det vara något?
Om jag förstår dig rätt skulle man inte göra något åt spelarnas hp/skada.
Det skulle betyda att det blir LÄTTARE för spelarna - det är inget som man eftersträvar i Ravenloft.

Husregeln med halverad hp finns omskriven i flera trådar på forumet (jag ska sammanfatta den när jag har lite tid).
 
anth said:

Något som möjligtvis skulle kunna ställa till problem är att den husregeln är gjord för MM1 och MM2-monster. I och med Monster Manual 3 så ändrade de lite designen hos monster; skadan ökade en hel del och flera varelser fick färre HP. Du får väl kika lite på vad för slags varelser du tänkt att använda. Det finns en risk att monster blir *väldigt* dödliga.
 
Jupp.
De dårarna är inne i slottet och tror att de har en chans.
Faktum är att vi ska spela i morgon - vi får väl se hur många som överlever.
 
Back
Top