Nekromanti dnd encounters

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
När jag flyttade till England för två år sedan sprack mitt rollspelande i min gamla grupp itu av geografiska skäl. Så när jag installerat mig knatade jag ner till den lokala rollspelsbutiken (Southsea models) och frågade runt lite. Det visade sig att butiken ordnade något som kallas Dnd Encounters med hjälp av Wizards. Sagt och gjort, jag köpte 4e players handbook och rullade en gubbe och gick ner på onsdagskvällen.

Det visade sig att Encounters är en rätt nerbantad historia som varje vecka i princip består av lite inledande rollspelande vilket utmynnar i en strid. Ganska andefattigt alltså, fast det var trevliga människor och det var det enda jag hade i rollspelsväg. Dessutom hamnade jag mitt i en ny version av Keep on the Borderlands, så det var lite kul.

Sedan dess har flera seasons av Encounters avverkats, senast spelledde jag en som utspelade sig i Menzoberanzan.

Nu till sak: Uppsök er lokala spelbutik och be dem arrangera ett Encouters. Det är kul, fin fina kartor och med lite kreativitet blir det rätt bra äventyr också, och det är i princip gratis, och spelledaren får behålla äventyret (som säljer bra på ebay händelsevis).
 
Top