Nekromanti DnD 4E / Essentials i Stockholm

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,789
Anthraxus said:
Och där tog min analysförmåga slut. :gremsmile:
Finns det någon, som är bättre än jag på DnD4, som kan säga om vi är balanserade?
Tja, ungefär såhär:

1. Vi är en grupp med få leaders, så vi har svårt att utnyttja healing surges; långvariga strider eller strider där vi måste offra hela rundor på att ta oss fram är farliga.
2. Vi har få defenders, så det finns ingen direkt frontlinje att hålla, alla måste kunna försvara sig någorlunda.
3. Vi har många controllers, så minions är inga problem, men skadan vi gör kommer att vara relativt utspridd. Våra controllers måste också utöva "control", inte bara dela ut skada för att gruppen ska vara maximalt effektiv.
4. Vi har inga problem att slåss på avstånd, det är bra.
5. Vi är väldigt många om alla dyker upp, så det blir ett jäkla slagfält av allt.

Lite okonventionell grupp kan man väl säga, men det borde funka rätt bra; lite svag vad gäller närstrid dock.
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Vi har många controllers, så minions är inga problem, men skadan vi gör kommer att vara relativt utspridd. Våra controllers måste också utöva "control", inte bara dela ut skada för att gruppen ska vara maximalt effektiv.
Well, jag skulle kunna ta på mig att spela en defender istället i och med att vi är många controllers. Sedan bör vi väl ta i betänkande att några hade vissa problem att kunna vara med varje gång - Krank uttryckte sig lite åt det hållet och det kan säkert stämma även för mig. Sedan är det väl ganska logiskt att ett gäng livvakter har lite fler defenders?

Jag ska fundera och lägga upp en karaktär till så kan gruppen avgöra vilken jag bör välja.

/Pierre
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,789
Dartagnan said:
Vi har många controllers, så minions är inga problem, men skadan vi gör kommer att vara relativt utspridd. Våra controllers måste också utöva "control", inte bara dela ut skada för att gruppen ska vara maximalt effektiv.
Well, jag skulle kunna ta på mig att spela en defender istället i och med att vi är många controllers. Sedan bör vi väl ta i betänkande att några hade vissa problem att kunna vara med varje gång - Krank uttryckte sig lite åt det hållet och det kan säkert stämma även för mig. Sedan är det väl ganska logiskt att ett gäng livvakter har lite fler defenders?

Jag ska fundera och lägga upp en karaktär till så kan gruppen avgöra vilken jag bör välja.

/Pierre
Alltså, det löser sig :gremsmile: Spela vad du helst vill själv!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Mycket bra initiativ där, 11 jan fungerar utmärkt för mig (strax efter 18, förmodar jag?). Annars kan jag framöver:

10e, 11e, 15e, 16e, 17e, 18e, 20e, 22a, 23e jan.

Då ska jag nog ta lite tid av den här kvällen till att jobba ut lite encounters, jag har en slags ramhandling som jag tänkt utgå ifrån, samt planer för de första två-tre speltillfällena. Och så skall jag skriva en kampanjintroduktion. Jag kommer att sätta upp ett konto på Obsidian Portal (www.obsidianportal.com) sedan, där saker som introduktion, kampanjlogg och annat kommer att hanteras.
 

Kyoblifos

Veteran
Joined
12 Dec 2010
Messages
22
Location
Stockholm
Även jag kan tänka mig att spela en mer närstridsinriktad karaktär, är Barbarian tillåtet förresten? .. Eller glöm det, har gjort min wizard till att passa med kraft-korten i Redbox och de flesta krafterna som finns i redbox finns inte med i CB vad jag förstår.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Måndagar försvinner för då spelleder jag min egen grupp.
Vissa söndagar försvinner, men jag har inte fått något besked från min spelledare om nästa datum.

mån 10 jan, tis 11 jan, lör 15 jan, sön 16 jan, mån 17 jan, tis 18 jan, tor 20 jan, lör 22 jan, sön 23 jan.

Mitt förslag är att vi träffas och snackar ihop oss den 11:e och väljer något av de andra datumen för spel.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Kyoblifos said:
Hötorget är lite brett uttryckt, att stå där bland stånden i mörkret kan göra det lite småsvårt att lokalisera varandra, jag har alltså ingen koll på vart du jobbar därav misstänker jag att jag har missat något i den här tråden.
Du har missat att jag är paranoid. :gremsmile:
Men om jag har gjort rätt ska alla ha fått ett meddelande om adressen nu.
 

Kyoblifos

Veteran
Joined
12 Dec 2010
Messages
22
Location
Stockholm
Yes, har koll på stället, gled omkring utanför där för någon dag sen faktiskt.

Till min nästa nybörjarfråga;
I min Starter Set-box fick jag med följande Character Sheet: http://www.stargazersworld.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/08/DD_RedBox_4E_CharacterSheet.jpg

Men när jag gör min karaktär i CB får jag slutligen detta sheet: http://img.photobucket.com/albums/v505/exobyte/CB/0001.jpg

Jag har för tillfället inte tillgång till skrivare så kan inte få ut CB's sheet. Det är ju uppenbarligen mer info på det sistnämnda men det viktigaste verkar finnas med på starter set pappret förutom passive insight och passive perception.
Jag kan om så måstes få tag på ett utskrivet sheet från CB men den kan jag som tidigast få tag på den 12:e. Så jag undrar om det kommer funka med det sheet som följde med starter set?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Kyoblifos said:
Jag har för tillfället inte tillgång till skrivare
...
Jag kan om så måstes få tag på ett utskrivet sheet från CB men den kan jag som tidigast få tag på den 12:e. Så jag undrar om det kommer funka med det sheet som följde med starter set?
Föreslaget datum är den 11:e, inte 12:e (det var jag som skrev fel från början).
Jag tror säkert att någon kan komma med en bra länk till en pdf och det kommer att finnas utskriftsmöjligheter den 11:e.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,676
Location
Rissne
Hela januari är jävligt osäkert för mig, tyvärr. Många kurser att bolla, både som lärare och som elev.
 

Kyoblifos

Veteran
Joined
12 Dec 2010
Messages
22
Location
Stockholm
Nej nej, jag tror du skrev rätt, det jag så i alla fall, den 11:e. Det jag menade var att jag inte kan få tag på ett utskrivet sheet innan vårat första möte, men vad jag förstod så skulle det inte bli något spel just då.
Så jag kan få tag på det tresidiga sheet från CB men inte innan vårat första möte utan dagen efter det.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,466
Location
Köping
För att fortsätta på Anthraxus och Eksems lista:

mån 10 jan, tis 11 jan, lör 15 jan, sön 16 jan, mån 17 jan, tis 18 jan*, tor 20 jan, lör 22 jan, sön 23 jan.

*) Med reservation för att jag slutar jobbet i Uppsala kl 18 och får pendla mig inåt i all hast. Tågen går ganska tätt när pendlarna behöver det.
 

Kyoblifos

Veteran
Joined
12 Dec 2010
Messages
22
Location
Stockholm
Jo, förstår dock inte hur det där ska hjälpa mig då jag bara kan se dem på min datorskärm just nu. Ett Character Sheet har jag ifyllt och klart, det skriver ju CB ihop åt mig men problemet är att jag inte kan få ut det på papper så om jag inte kan få tag på en skrivare innan tisdag så får jag mitt sheet i handen på ondsdag.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,789
Kyoblifos said:
Jo, förstår dock inte hur det där ska hjälpa mig då jag bara kan se dem på min datorskärm just nu. Ett Character Sheet har jag ifyllt och klart, det skriver ju CB ihop åt mig men problemet är att jag inte kan få ut det på papper så om jag inte kan få tag på en skrivare innan tisdag så får jag mitt sheet i handen på ondsdag.
Om du skriver ut det till en pdf-fil så kan någon av oss fixa det på papper.
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Jag hoppas på att kunna komma förbi på tisdag, men jag lovar inget. Om jag dyker upp behöver jag nog ta tåget hem senast 20.47.

/Pierre
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Dartagnan said:
Jag hoppas på att kunna komma förbi på tisdag, men jag lovar inget. Om jag dyker upp behöver jag nog ta tåget hem senast 20.47.

/Pierre
Du får hemskt gärna titta förbi - för då kommer alla* att dyka upp på tisdag.
Det gör inget om du bara kan vara med en liten stund - vi ska ju inte spela.

*Krank har tackat återbud hela januari - vi ser det som en bonus när han kan vara med.
 
Top