Nekromanti DnD 4E / Essentials i Stockholm

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ok! Ett helt gäng potentiellt intresserade, mycket roligt måste jag säga.

Då behöver följande göras:

1. Hitta en lämplig spelplats.
2. Hitta en lämplig och återkommande speltid.
3. Träffas och snacka ihop oss om detaljer.

Vad gäller punkt 1 är mina förslag:
a) Dragon's Lair. Pro: Centralt, allmänt tillgängligt, finns spelbutik. Con: Kostar 200:- per person och år, man behöver boka rum.
b) Hemma i mitt kök. Pro: Jag har mina saker där, gratis. Con: Inte centralt (närförort), katter, inte vidare stämningsfull miljö.

Kort sagt så är alla förslag på spelplats mycket välkomna :gremsmile: (T.ex. om Jarl kan ordna lokal på en skola låter ju det toppen, tycker jag).

2. Vad det gäller tider så är onsdagar omöjliga för mig, och fredagar generellt dåliga. Annars kan jag vara flexibel.

3. Det kan vi ju ta när vi börjar hitta en tid och en plats som kan fungera.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Eksem said:
1. Hitta en lämplig spelplats.
2. Hitta en lämplig och återkommande speltid.
3. Träffas och snacka ihop oss om detaljer.
1. Du nämner Dragons Lair - nu vet jag inte om det är möjligt, men hur är det med Arcane på Hagagatan?
Ett alternativ kan vara att sitta på mitt jobb, ett stenkast från Hötorget.

2. Vad gäller vardagar jobbar jag till 18:00 och spelar redan en dag i veckan (måndagar för tillfället).
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Jag kan väl säga så här om punkt 1 till 3.

1.)
Som utifrånkommande anpassar jag mig, men centralt är bättre utifrån mitt perspektiv.

2.)
Jag kommer dagspendla som det verkar i dagsläget och kan i sådana fall spela efter 17 fram till när sista tåget går tillbaka till Linköping vilket är vid 23-tiden. Har ju även bekanta i Sthlm som jag kan sova hos och då blir ju sluttiden lite mer flytande. Jag är dock förtjust i korta intensiva spelpass på typ 4h.

Fredagar fungerar inte för mig.

3.)
Name a café and I'll be there!


/Pierre
 
G

Guest

Guest
1) Plats spelar ingen roll. Kan luffa runt lite hur som helst.
2) För mig så funkar alla dagar utom måndagar. På vardagar efter klockan fyra.
3) Var som helst, när som helst. Gärna på ett ställe med starkt bryggkaffe.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Kan man sitta på Arcane? Jag har sett rum som ser figurspelaranpassade ut, men det har ju inte varit jämförbart med DL's källare. Har dock inte frågat eller rotat.

Att sitta på folks centralt belägna arbetsplatser är guuuld :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,676
Location
Rissne
Jag kan tänka mig att åka in till nåt hyfsat centralt eller till nåt närmare mitt håll. Diametralt motsatta sidor av stan gör att mitt engagemang sjunker...
 
G

Guest

Guest
Jag har varit på Arcane och lirat brädspel ett par gånger. Finns ju ett par bord i källaren, mindre pentry och dylikt. Så facilitetsmässigt funkar det nog.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Arcane har en källare? Det var en nyhet för mig! Då ska jag dit och lurka i helgen tror jag.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,343
Location
Stockholm
Ska ni sitta på DL och lira. Vad roligt. Då måste jag ner och titta förbi någon gång. Min polare Fredrik jobbar där (jag brukar spelleda honom ungefär en gång i veckan). Ett råd är att undvika onsdagar då Vampire: The eternal struggle-spelarna sedan många år har suttit i de innersta och bästa rummen för rollspel dessa dagar och spelat. Det finns nog plats men det kan bli jobbigt.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ok, sammanfattning:

Vad:
Eberron
Retro

När:
Tisdag efter 18
Torsdag efter 18
Lördag
Söndag

På:
Arcane
Dragon's Lair
Jarls arbetsplats i Stadshagen
Anthraxus arbetsplats ett stenkast från Hötorget

Vem:
Eksem (SL?)
Dartagnan
krank
Catboots
Jarl
Kyoblifos
Anthraxus
Hellzon

Kan ni bekräfta att detta är våra valmöjligheter? Hur vill ni gå vidare härifrån? Skall vi ses allihopa någonstans först, eller ska vi planera in ett "första" spelmöte redan från början? Jag förmodar att de flesta vill vänta till efter nyåret innan vi sätter igång.
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Vad:
Eberron
Retro
Kalasbra!

När:
Tisdag efter 18
Torsdag efter 18
Lördag
Söndag
Tisdag eller torsdag borde fungera för mig. Kör vi från 18 hinner jag till och med varva ner lite efter jobbet.

Någon lördag eller söndag är inte omöjligt.

På:
Arcane
Dragon's Lair
Jarls arbetsplats i Stadshagen
Anthraxus arbetsplats ett stenkast från Hötorget
Det funkar vilket som.

Vem:
Eksem (SL?)
Dartagnan
krank
Catboots
Jarl
Kyoblifos
Anthraxus
Hellzon
Check!

Kan ni bekräfta att detta är våra valmöjligheter? Hur vill ni gå vidare härifrån? Skall vi ses allihopa någonstans först, eller ska vi planera in ett "första" spelmöte redan från början? Jag förmodar att de flesta vill vänta till efter nyåret innan vi sätter igång.
Vi kan ju ta ett första möte där man träffas och skapar karaktärer. Då kan vi också dryfta exakt hur ofta olika personer kan vara med och på så sätt anpassa gruppen (rollpersonerna) lite efter det. Jag kan till exempel tänka mig att vara side-kick-character om det visar sig att gruppen mestadels önskar spela på helgen.

Efter den 10:e januari fungerar bäst för mig.

Vad det gäller planering så finns det flera olika tekniska hjälpmedel som vi skulle kunna ta till för att planera. Vi skulle kunna dela en google-kalender eller använda Doodle för att planera in mötena.

Exempelvis så här: http://doodle.com/ue4pvhxzdqg2t437

/Pierre
 
G

Guest

Guest
Det ser rätt ut i mina ögon.

Vi skulle ju kunna träffas och snacka ihop oss samt göra karaktärer så har man det gjort till första spelsessionen.

Och efter nyår vore fördelaktigt för min del då jag väl är så "illa" tvungen att fira jul i äran och hjältarnas land (Dalarna).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ser bra ut, vill bara lägga in en brasklapp:

Eksem said:
När:
Tisdag efter 18
Torsdag efter 18
Vardagar slutar jag 18, d.v.s. vi bör inte spela alltför långt ifrån Hötorget.
T.ex. skulle jag tro att jag skulle hinna till Dragons Lair eller Arcane till c:a 18:30 eller något sånt då ingen av dem har någon världsbäst kommunikation.
(jag tror inte att det blir något problem att hoppa in ett par minuter senare än alla andra så ni kan börja 18)

Jag lägger även till att jag även spelar i en oregelbunden kampanj, spel c:a 1 söndag i månaden (ibland blir det spel 2 ggr/mån, ibland spel var annan månad - väldigt oregelbundet).
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag slutar också 18, jobbar vid Stureplan, så närmare 18:30 är väl troligare på vardagar även för min del.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,789
Jag är föräldrarledig, men 18 eller 18.30 passar bra så att min fru hinner hem och kan ta hand om dottern. Tror att torsdagar passar mycket bättre än tisdagar.

Kan kanske träffas i mellandagarna om det finns intresse, men jag klarar nog av att skapa en karaktär själv :gremwink:

Spelar gärna rörlig striker btw, Rogue/Thief, Assassin eller Monk.
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Spelar gärna rörlig striker btw, Rogue/Thief, Assassin eller Monk.
Ja, om vi ska göra karaktärerna själva så spelar jag gärna en leader eller defender. Efter att ha kikat lite i HotFL är jag gärna warpriest, men jag vet inte hur man löser domains i och med att vi eventuellt ska spela i Eberron.

/Pierre
 

Kyoblifos

Veteran
Joined
12 Dec 2010
Messages
22
Location
Stockholm
Ser utmärkt ut men precis som herr Kattstövlar ska jag spendera julen i Dalarna och kommer väl hem någon gång runt den 10:e januari.
Annars passar alla dagar och alla tider, spelar egentligen inte så stor roll för mig då det enda som kan komma ivägen för mig just nu är oförutsedda händelser.

Till alla er som inte följt med mitt och Eksems privata samtal så vill jag bara säga att jag är en total nybörjare och vill allra helst sitta med erfarna rollspelare innan jag faktiskt börjar. Därav är det möjligt att jag närvarar men är rätt passiv i början då jag troligen kommer fatta rätt lite men förhoppningsvis ska det gå in rätt snabbt, hoppas ingen har några problem med detta.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,466
Location
Köping
Aj, drog den här tråden iväg efter helgen.

Eksem said:
Ok, sammanfattning:

Vad:
Eberron
Retro
Funkis.

När:
Tisdag efter 18
Torsdag efter 18
Lördag
Söndag
Som sagt, jag kan inte lova bort en viss veckodag. Det är något större chans att jag är ledig helger, men även då jobbar jag ungefär varannan. Jag kanske får bli en sidekick jag med om det håller.

På:
Arcane
Dragon's Lair
Jarls arbetsplats i Stadshagen
Anthraxus arbetsplats ett stenkast från Hötorget
Stadshagen var lite off, allt annat är ju inom gångavstånd från centralstationen.

Jag är tillgänglig efter jul, har ingen åsikt om huruvida vi träffas och snackar skit en gång innan eller kör igång direkt. Träffa nördar är kul. En googlegrupp som någon föreslog är nog vettigt i vilket fall för att planera möten.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,676
Location
Rissne
Mitt favvoverktyg för att planera möten är doodle. Utan det skulle allt falla samman varje jul och sommar då jag måste försöka organisera det gamla kompisgänget.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Har ni börjat komma tillbaka från semestrar och annan ledighet ännu?

Jag har själv börjat skissa på ett kampanjupplägg för Eberron, som i korthet utgår från att rollpersonerna av en eller annan anledning är livvakter åt en prinsessa från Karrnath, och att de alla (mystiskt nog) är outsiders från utanför landet eller åtminstone från utanför den politiska klassen. Hur låter det för er?
 
Top