Nekromanti DnD 4E / Essentials i Stockholm

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Hej på er! Häromveckan såg jag att de hade Chessex-mattor på SF Bokhandeln, och då kom jag på att jag gillar att spela rollspel, särskilt lite hälsosam dungeonbashing.

Jag tänkte försöka dra igång en kampanj (eller haka på en existerande, om någon kör nåt bra där ute) och letar helt enkelt intresserade. Skriv i tråden!

Mvh
/Jonas
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Jag kommer att börja jobba i Sthlm i januari och skulle gärna ägna några kvällar i månaden åt att spela DnD4e.

Antalet och vilka dagar jag kan spela beror på om jag pendlar eller ej. Kommer så småningom att flytta upp, men när beror ju helt och hållet på bostadsmarknaden.

Info
Ålder: 31
Spelar: Kan tänka mig DnD4e och har ett par produkter
Spelleder: helst inte i början i och med att jag kommer vara ny på jobbet och inte vet hur mycket tid jag får över.

/Pierre
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Tja, du vet att jag gillar D&D4e och att vi funkar hyfsat socialt och så. Jag vågar inte lova att jag kan resa så värst långt varje vecka, men jag är nog gärna med till och från...
 
G

Guest

Guest
Jag är gärna med! Har spelat och spellett en hel del DnD 3ed men ganska lite 4ed så jag är intialt helst spelare.

I övrigt är jag 23 år och flexibel vad gäller tid och plats ändå.
Den enda heliga dagen i veckan är mina "ryska" måndagar.

Edit: Missade att informera om att jag bor i Stockholm... men det kanske var självklart. :gremsmile:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Vad det gäller spelplats så finns ju Dragon's Lair på Kungsholmen, som har utrymmen man kan sitta och spela i. Det kostar typ 200:- per år att vara medlem där, eller nåt sånt.
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Har kikat lite i Heroes of the Fallen Lands och man blir ju grymt sugen på att spela.

Jag vill definitivt spela en tedrickande före detta soldat, men numer warpriest of Kord :gremsmile:

/Pierre
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Eksem said:
Vad det gäller spelplats så finns ju Dragon's Lair på Kungsholmen, som har utrymmen man kan sitta och spela i. Det kostar typ 200:- per år att vara medlem där, eller nåt sånt.
Jag har inga problem med att betala för en lokal, bara det finns ett visst commitment, så det inte blir 2 spelmöten bara...

Jag kan kolla om det finns något lämpligt rum på mitt jobb annars (skola). Det ligger vid stadshagen på Kungsholmen, så det kanske också är intressant?
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Jag kan också tänka mig att betala en summa för att ha någonstans att spela.

Om jag flyttar upp till Stockholm kan jag även tänka mig att upplåta min bostad för spel, men då får vi konkurrera om utrymmet med min sambo ... och ett barn framöver.

Stadshagen är definitivt intressant. I alla fall om jag ska pendla för då är det relativt nära till centralen. Trevligt område också, var där och kikade på lägenhet i förra veckan.

/Pierre
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Vilken typ av kampanj är ni intresserade av att spela? Jordnära eller Fantastisk? Cappa råttor i källare eller krascha med flygskepp i djungler, så att säga?

Och vilka är intresserade av att spelleda? Jag kan definitivt tänka mig att hålla i en kampanj, men är öppen för alla möjliga förslag.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Eksem said:
Vilken typ av kampanj är ni intresserade av att spela? Jordnära eller Fantastisk? Cappa råttor i källare eller krascha med flygskepp i djungler, så att säga?
Hur jordnära kan det bli efter att man har levlat lite? :gremsmile: Men för mig spelar det inte så stor roll, jag kan trivas på de flesta nivåer. Om du känner för att SL:a så lägg det hela på en nivå du känner dig mest motiverad inför.

Eksem said:
Och vilka är intresserade av att spelleda? Jag kan definitivt tänka mig att hålla i en kampanj, men är öppen för alla möjliga förslag.
Tror det är bäst om man har en DM över en kampanj (kan ju vara en kort kampanj) mot att byta oftare. Har du något på g så ta på spelledarhatten du!


...hmm, borde fixa en Insider-pren till våren isf...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag har alltid gillat spelvärldar som Eberron framför t.ex. den nya Points of Light och Forgotten Realms; men den här Dark Sun verkar ju faktiskt rätt fräck den med. Om jag ska spelleda kommer något av följande att gälla:

1. Vi spelar retroäventyr omgjorda för nya reglerna (och med dåtidens sämsta påhitt revisionistiskt bortredigerade). Exempelvis första Dragon Lance, första Ravenloft, eller dylikt.

2. Vi spelar Star Wars- och Indiana Jones-pastischer i Eberron-miljö. Vi snackar kidnappade prinsessor, onda imperier, artiga robotar, slagsmål på tågtak och mäktiga reliker.

3. Vi spelar Dark Sun.

4. Vi spelar Elric-inspirerade kosmiska färder med fullständig avsaknad av logik med med ett bristande narrativt tempo.
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
För min del funkar vilken som helst av de fyra föreslagna alternativen, men det låter himla roligt med ditt andra alternativ - så det skulle vara mitt förstahandsval.

Vad det gäller att spelleda: jag har under mina rollspelsår nästan alltid varit spelledare och det är mig inget främmande, men jag avvaktar gärna en kampanj eller så innan jag gör ett nytt försök.

/Pierre
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
  • Att jag slipper inlevelse/social/skådespelsrollspela
  • Att jag får slå in pallet på lagom mängder av monster, personer eller annat man stöter på i grottor/ruiner/rymdskepp.
 
G

Guest

Guest
Jag har inte heller något emot att betala för att få en bra spellokal. Dragon's Lair kör ju dessutom en massa andra grejor hela tiden så ett medlemskap verkar ju klart värt de futtiga slantar det kostar.

Av dina fyra alternativ så tycker jag ett och två verkar mest intressant, kanske med lite övervikt mot tvåan.

Drog igång en Eberron-kampanj för ett par år sedan som tyvärr liksom många andra kampanjer blev alltför kortlivad. Men jag återvänder gärna.
 

Kyoblifos

Veteran
Joined
12 Dec 2010
Messages
22
Location
Stockholm
Tänkte väl bara slänga in mig själv här i tråden med ett kort inlägg. Jag är intresserad av att börja rollspela men har aldrig gjort det på bord så att säga dock en hel del PBF (Play By Forum)
Hursomhelst så har jag därför noll erfarenhet i allt vad just denna sortens rollspel heter och av den simpla anledningen kanske jag inte bör vara med att spela men sitter gärna med och lär mig av någon/några som kan så att jag någon gång kan vara med då jag skulle tycka det var grymt kul.
Jag bor i Stockholms-området och har i stort sätt möjlighet att ta mig var som helst så länge vi fortfarande snackar tunnelbana eller pendeln.

/Marcus
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Eksem said:
Jag har alltid gillat spelvärldar som Eberron framför t.ex. den nya Points of Light och Forgotten Realms; men den här Dark Sun verkar ju faktiskt rätt fräck den med. Om jag ska spelleda kommer något av följande att gälla:

1. Vi spelar retroäventyr omgjorda för nya reglerna (och med dåtidens sämsta påhitt revisionistiskt bortredigerade). Exempelvis första Dragon Lance, första Ravenloft, eller dylikt.

2. Vi spelar Star Wars- och Indiana Jones-pastischer i Eberron-miljö. Vi snackar kidnappade prinsessor, onda imperier, artiga robotar, slagsmål på tågtak och mäktiga reliker.

3. Vi spelar Dark Sun.

4. Vi spelar Elric-inspirerade kosmiska färder med fullständig avsaknad av logik med med ett bristande narrativt tempo.
1. I like
2. Jag är på
3. Jättegärna, paxar en munk i Dark Sun omedelbums
4. Inte lika hett
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Efter moget övervägande anmäler jag mitt intresse.
Just 4E är den enda version av DnD som jag inte spelat - det är därför jag vill prova på.
Har inte tid att DMa, men ett par spelmöten här och där ska jag nog kunna klämma in.

Retroäventyr låter roligast (för nostalgi-värdet).
Pastisher i Eberron-miljö låter också kul.
Dark Sun och Elric låter minst kul (därmed inte sagt att de låter tråkigt - bara att de andra valen låter roligare).
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Eksem said:
1. Vi spelar retroäventyr omgjorda för nya reglerna (och med dåtidens sämsta påhitt revisionistiskt bortredigerade). Exempelvis första Dragon Lance, första Ravenloft, eller dylikt.

2. Vi spelar Star Wars- och Indiana Jones-pastischer i Eberron-miljö. Vi snackar kidnappade prinsessor, onda imperier, artiga robotar, slagsmål på tågtak och mäktiga reliker.

3. Vi spelar Dark Sun.

4. Vi spelar Elric-inspirerade kosmiska färder med fullständig avsaknad av logik med med ett bristande narrativt tempo.
Jag är tentativt på, beroende på var i Stockholm det blir (jag skulle tåga in från Uppsala isf) och med reservation för att jag jobbar kvällar och helger i oregelbunden takt (så jag har lite svårt att lova bort en specifik kväll/helg i veckan).

Av ovanstående ligger min favorit ordning såsom 2-3-4-1.
 
Top