Nekromanti DNA Cowboys?

RPG2000

Veteran
Joined
26 May 2011
Messages
86
Location
Sthlm
Pga tågstopp missade jag ett möte idag och hamnade i stället på en bokloppis och kom ut med: "The last stand of the DNA cowboys".
Jag har inte köpt skönlitteratur på minst ett år men känn på den här baksidestexten:
"The DNA cowboys were a living legend. For years they had wandered from stasis point to stasis point across the nightmarish no-mans-land of the nothings, getting in and out of scrapes and generally raising hell in the Damaged world."
Jag slår upp en sida på måfå (21) och läser följande:
"... militiaman in a green jerkin grabbed for his left stirrup, looking to unseat him from the lizard. Without an instants hesitation Reave blew the top of the mans head off. At his right another man was raising a weapon, a smooth blast tube with an ornate polymer stock. Reave fired again and again. Firepower was the raiders watchword: Just keep firing. His pistol made a continuous high-pitched roar."
Jag kommer sannolikt aldrig att läsa den här boken, men fan... man känner sig som 15 igen när man läser sånt här!

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden så moderator får väl flytta efter eget godtycke.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Mick Farren har skrivit mycket bra. Jag vill minnas att jag faktiskt diggade DNA-kåbåjsarna när det begav sig.
 

RPG2000

Veteran
Joined
26 May 2011
Messages
86
Location
Sthlm
Ok!
Jag har läst mycket men den här har helt gått mig förbi. Copyright är 1989 så lite märkligt är det att jag inte ens hört talas om den.
Nu vågar jag knappast läsa mer av rädsla för att förstöra det först intrycket.
 
Top