Nekromanti Djur i Western?

Chorpa

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
3
Inskaffade Western IV på GothCon och när jag kom hem så kastade man sig på att börja knåpa ihop sitt första äventyr. Men insåg efter att statistik för djur saknas (med undantag för hästar) vilket skapade lite problem då jag hade tänkt slänga in en ilsken grizzly i äventyret. Träffmallar finns och visst man hade kunnat höfta och improvisera men fick mig ändå att undra om det är planerat att komma lite regler för hanterandet av djur i strid i framtiden. Någon som har koll på detta?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Det kommer att komma mer om djur i kampanjboken Amerika 1876. Under tiden går det att använda sig av djurtabellerna i Western III.

/Anders & Tove
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Om det är nån som har trean kan dom väl klistra in grizzlyn här i tråden så länge
 

Chorpa

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
3
Låter bra då måste man bara vänta in den boken. Skall försöka spåra rätt på djurtabellerna i III:an. Men skönt att veta att det är på gång i alla fall. :wink:
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Så Grizzlyn är en varelse med tre handlingar vilket implicerar Snabbhet 15. Fattar mig inte på W3-statsen så jag gissar W4-motsvarigheten vore 20, 25 resp 30. Vidare har den skadegrupp 9 eller 11.

Detta förenklar jag till tre attacker med Träffchans 20 med Skadegrupp 10. Farligt nog om man kör de vanliga stridsreglerna. Kör man närstrid är det ju bara marmelad kvar av våra revolverkaraktärer som alla skippat något vettigare Defensivt Värde.

Den har bara försvar 5 men med Tålighet 10 och Chock 15 ska det ändå en rejäl träff till att stoppa nallen.

"Matmängd" var ju en kul statistik. Björnstuvning till 400 personer, eller? :)
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Ärligt talat så förstår jag inte Träffchanserna från tabellen. Hade det varit 1T100 så hade jag greppat allt. En vildkalkon med FV25 i sin näbbattack låter ju lite läskigt. Skadegrupp 6 är förövrigt likvärdigt med att bli misshandlad med en flaska. Trodde dödliga kalkoner bara hörde hemma i Far Cry 5. Jag blev nämligen dödad av en kalkon första dagen jag lirade spelet.
 
Top