Nekromanti Djupets fasor

Dansson

Veteran
Joined
4 Jul 2004
Messages
166
Location
Vålberg, Värmlands län
Hallå där.

Jag ska snart dra igång äventyret Djupets fasor och jag undrar om det finns nån därute som har spelat/ spellett detta äventyr och kanske har några tuffa ideer eller roliga anekdoter som man kan sno. Jag skall försöka att göra så detta inte blir ett "gånerigrottanochbankamonsterochsnoskatten-äventyr".
 
Joined
18 Nov 2004
Messages
17
Location
Rimforsa
Djupets fasor (Spoiler)

Nu var det ju ett tag sedan jag spelledde äventyret men jag kommer ihåg att jag försökte bygga upp en så mystiskt stämning som möjligt... Tex så var jag väldigt noga med beskrivningarna av grottan när de precis kom ner i den... Du vet med alla lysande svampar och sådant... Jag kommer ihåg att spelarna uppskattade det väldigt mycket. De var liksom spända till 100 % hela tiden för miljön var så främmande på något sätt. De kände att runt varje hörn kunde de möta faran... Så försök få stämningen på topp... Ett tips är ju levande ljus... Det skulle ju vara häftigt med en skiva i bakgrunden med endast droppar med eko... Det skulle jag ju tänkt på...
 

Dansson

Veteran
Joined
4 Jul 2004
Messages
166
Location
Vålberg, Värmlands län
Re: Djupets fasor (Spoiler)

Jo det där med levande ljus har jag märkt gör en enorm skillnad i rollspel. Inför det senaste spelmötet vi hade så inköpte jag en järnljusstake i gammeldags snitt och körde bara med ljuset från den. I början var det nån som klagade på att man inte såg så jättebra men sen när vi väl kom igång blev det ett väldans lyft i spelandet.
Har även skaffat några skivor med gruppen Za Frûmi som är väldigt "spelbar" musik.
 
Top