Djungel ö karta sökes till ett Barbarians of Lemurai äventyr

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Jag ska SL:a ett äventyr till Barbarians of Lemurai där RP:na hamnar på en djungel ö med ruiner, kannibaler, och en skatt under en av ruinerna. Tyvärr kommer inte äventyret med en karta. Har någon en bra djungel ö karta att dela med sig?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Kanske Island of the Lizard God?
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Skaffa ett gratis konto på inkarnate och gör en egen karta, det är väldigt enkelt med deras verktyg.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Lamentations of the Flame Princess: "World of the Lost" har en jättefin karta.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Det blev den som användes.
Gött, hoppas det blev bra! Har kört Island of the Lizard God as-is två gånger hittills o kartan känns som den starkaste komponenten..
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Gött, hoppas det blev bra! Har kört Island of the Lizard God as-is två gånger hittills o kartan känns som den starkaste komponenten..
Blev okej. Var mest ett prova på äventyr, där vi listade ut reglerna - de är över lag bra för att representera svärd o svartkonst genren även om själva presentationen av dem inte var den bästa tog oss en stund att lista ut hur vissa av dem fungerade. Sedan var problemet att en av oss hade lite bråttom så vi fick snabbspola lite grejer.

Sedan kom vi fram till att om man är magiker så finns det en först nivås besvärjelse som i praktiken gör att alla odjur man möter kan bli beordrade att ignorera en. Det sabbade ett av de tidiga mötena som skulle sänka deras skepp o döda större delen av besättningen (så det i huvudsak bara var RPna som traskade runt) genom att de bara sa åt sjöormen att simma någon annanstans.

Vill köra det igen nu ni när vi fattar reglerna bättre. Gärna efter att spelarna först har tittat lite på svärd o svartkonst filmer för att få den rätta stämningen.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Sedan kom vi fram till att om man är magiker så finns det en först nivås besvärjelse som i praktiken gör att alla odjur man möter kan bli beordrade att ignorera en.
Huh. Nu är den pdf jag har av spelet inte den senaste upplagan, så där finns inga färdiga listor på spells utan man måste hitta på dem själv. Men det du beskriver skulle enligt de riktlinjerna definitivt vara av andra magnituden, inte första.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Huh. Nu är den pdf jag har av spelet inte den senaste upplagan, så där finns inga färdiga listor på spells utan man måste hitta på dem själv. Men det du beskriver skulle enligt de riktlinjerna definitivt vara av andra magnituden, inte första.
Tror grejern är att skaparna tänkte inte på att man kunde använda den mot monster. Om man tänker att det bara är något som du bara kan göra mot en SLP åt gången, o de brukar komma i grupp, så känns den inte så mäktig.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Jo men Perilous Shores känns mindre djungelaktig. Han borde kanske lägga in lite palmer och mangrove.
Sant! Jag har dessutom fått editera en del i PhotoShop för att få till bra spelarkartor. Nästa gång ska jag fan ta bort i princip varenda väg, annars följer ju RPna bara den från stad till stad. Skitlogiskt men man tappar bort vildmarks-röjet lite. På tal om spelarkartor blev det en hel del att editera för att kunna visa Island of the Lizard God för spelarna... :LOL:
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Sant! Jag har dessutom fått editera en del i PhotoShop för att få till bra spelarkartor. Nästa gång ska jag fan ta bort i princip varenda väg, annars följer ju RPna bara den från stad till stad. Skitlogiskt men man tappar bort vildmarks-röjet lite. På tal om spelarkartor blev det en hel del att editera för att kunna visa Island of the Lizard God för spelarna... :LOL:
Jag visade aldrig kartan för mina spelare utan använde den som egen referens ram för hur de skulle kunna ta sig fram. Sedan hade jag planerat att rulla för att bestämma på vilken del av ön de landar på som skeppsbrutna, (de hexagoner som väter mot vattnet är 12 stycken, så en T12:a) innan de helt enkelt fixade bort monstret som skulle sänkt deras skepp.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Jag visade aldrig kartan för mina spelare utan använde den som egen referens ram för hur de skulle kunna ta sig fram. Sedan hade jag planerat att rulla för att bestämma på vilken del av ön de landar på som skeppsbrutna, (de hexagoner som väter mot vattnet är 12 stycken, så en T12:a) innan de helt enkelt fixade bort monstret som skulle sänkt deras skepp.
Mmm, och det är väl såvitt jag begriper så hexkräl brukar köras? Har bara känt att det varit enkelt med en spelarvänd karta som man revealar bitvis när jag kört hexkräl över roll20. Offline har jag bara kört Mutant år noll med dess öppna karta. Jag vet inte om jag SLat en grupp som hade kunnat ta sig samman o göra en hexkarta riktigt..
 
Top