Nekromanti Django Unchained - trailer

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
Nu har trailern till Tarantinos kommande film "Django Unchained" släppts. Finns att se här.

Jag har stora förväntningar på den här filmen. Med tanke på att Tarantino lade in western soundtrack i "Inglorious basterds", tror jag han har den känslan som krävs för att göra en bra film. Men jag saknade en sak i trailern - svettiga mexikanare med slokande mustascher!
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
487
Location
Umeå
Eftersom filmen är en 'Södern' så kommer det nog inte vara så många mexikaner med. Men filmen verkar lovande, tarantino har ju koll på genren.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Jag är väldigt peppad, Tarntiono har aldrig gjoprt något jag inte har gillat men har såklart några betänkligheter:


1. Jag har bara sett typ 2 Django filmer tidigare, och i den ena var inte ens Djano med. Och Sukiyaki Western Django där Tarantiono är med och spelar en roll då (där är Django bara med i epilogen). Så jag känner inte att jag vet vem Django är, jag antar att Django är ganska lik Mannen utan namn och Trinity men skulel ju kunna vara fel.

2. Jag hoppas på att det kommer vara mer lik de tidigare Tarantiorullarna än de senare. Inte för att de senare vara dåliga utan för att både Kill Bill och Ingorius Basterds gör samma grej med att väldigt tydligt förålla sig till andra filmer. VIlket såklart är en intresant ingång, emn kanske inte till alla projekt.
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Jag tänker på den här gamla rullen
http://www.imdb.com/title/tt0060315/
från 1966, en riktigt skön spaggeti-western och som man helst skall se på originalspråk, även om det är helt bisarrt.
Likt Inglorious Bastards från '78 känns det som Tarantino inte hämtat mycket mer än namnet från från originalet. Men det kan tänkas att det finns nåt jag missat här, Django Kill vet jag att Tarantino snott scener av, men vad jag förstår så är detta egentligen två filmer utan samband, och det har ju gjorts fler...
 
Top