Nekromanti Ditt (nästan) ouppnårliga mål

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Jag tror att alla har mål och drömmar. Vissa är helt ouppnårliga men många ligger på gränsen - skulle en rad lyckosamma faktorer kicka in så skulle det faktiskt gå vägen. Vilket mål har du?

Själv vill jag bygga mig ett gotiskt gods i tre våningar. Ca 600kvm. Fem meter i tak. Gråa stenväggar, höga fönster och portar, gargoyler och andra monster i sten, en vindpinad allé med tunga ekar, en fontän, bibliotek, spelrum, lönnrum och passager. Gobelänger, mantlar och mattor på stengolv, öppen spis, rustningar och konstverk, långbord, stora trappor.

Åh vad jag skulle mysa... Springa runt som en galen Vincent Price eller Greve Dracula, hånskratta och lyssna på dramatisk orkestral musik.

*drömmer*
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vilket mål har du?
Jag skulle vilja stå på toppen av Mt. Everest. Det hade varit förjäkla häftigt.
Sedan att bosätta sig i Alaska, leva på jaht & fiske viore jävligt najs åxå.

Dock så tror jag nog inte att något av dessa kommer att hända. Men drönmma kan man juh.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Exakt hur ouppnåeliga de är vet jag inte, men några av mina nuvarande drömmar är att:
- Åka MC från Sverige till Hong Kong via Tibet
- Bli kreativ ledare för en cool dataspelsproduktion
- Vara sales support inom försvarsindustrin med resor världen över
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag ska dra mig tillbaka i bergen utanför Sedona, Arizona, i en ensligt belägen ranch (med fet internetuppkoppling) och måla newagetavlor till rika hippies.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Se bra ut i herrskjorta.

Bli kostymnisse med stil.

Få samma frisyr som Peter Petrelli.

Tjäna mer än 3000 kr på att teckna innan jag fyller 21. Jag är uppe i 800 nu, ungefär.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag vill bilda familj, bidraga till forskningsvärden, skriva spelet som gör rollspel till masskultur, och fylla hundra år utan att bli dement. Kanske också sponsra en ny musikpaviljong i Redbergsparken om det innebär att jag får en staty vid utsiktsplatsen.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Bli rik och bygga luftskepp. Det vore fruktansvärt trevligt. Stå där, med min luftskeppsmast, och blir omtalad som "Lukas Sjöström, luftskeppskapten" i tidningarna. Jag skulle bli en Final Fantasy-karaktär -- en rik excentriker med ett eget luftskepp. Nu får jag nöja mig med "Lukas Sjöström, läkare", vilket visserligen inte är fy skam (och även det ett mål, men ett uppnåeligt sådant), men saknar den särskilda elan ett luftskepp innebär.

Sedan vill jag förstås bli hela världens, eller åtminstone Sveriges, samvete, men det är än mer ouppnåeligt, och inte lika ballt, så jag skiter i det.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Playboy Mansion :gremtongue:

Nej men ett Gods med några 1000hektar jaktmark till hade ju inte varit riktigt fel. ´

//Flurtis
 
G

Guest

Guest
Jag tror det skulle bli något med film. Skulle vara ballt och ha oändligt med pengar, sparka rumpa med vissa regissörer och manusförfattare och börja spela in något monsterprojekt i stil med Ben Hur.

Det görs för lite Mastodontfilmer idag :)

Annars skulle det bli en ö långt söderut med goda frukter och vilda kvinnor...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Jag vill bli en världsberömd intellektuell, som skriver hyllade böcker, reser runt på konferenser, håller föreläsningar för extatiska folksamlingar, med mera.

Och så vill jag uppfinna något som kan stoppa klimathotet.

/Kalle, okej, det kanske hör i facket "ouppnåeligt" snarare än "på gränsen", men jag är för ball för att ha ödmjuka drömmar
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
En röd stuga med små fönster och vita knutar, "intressant planlösning" och lågt i tak, vid en liten skogstjärn någonstans och med fungerande badstrand och egen brygga. Det ska ligga inte allt för långt bort en busshållplats som kan ta en in till tätorten, och förstås är det en fördel om jag tar körkort till dess. Stället ska rustas upp så att det blir energisnålt och tätt, en hemmabio och ett bibliotek/arbetsrum. Bredband är ett krav.

Det där är osannolikt men inte ouppnåeligt. Mer ouppnåeligt är förstås att flytta in där med en söt rödhårig flicka med rävsvans och sedan leva lyckliga i alla våra dagar. (Men med lite genteknik så är nog inte det heller omöjligt...)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Jag tror att alla har mål och drömmar. Vissa är helt ouppnårliga men många ligger på gränsen - skulle en rad lyckosamma faktorer kicka in så skulle det faktiskt gå vägen. Vilket mål har du?"

Fast anställning som gymnasielärare i mina ämnen... :gremfrown:

Världsberömd intellektuell låter iofs ballt, men jag är inte tillräckligt intellektuell, hårdhudad eller självbelåten för att det ska vara ett realistiskt mål.

Respekterad, läst och uppskattad författare däremot vore inte lika orimligt. Eftersom jag är en tråkig typ så hade jag inte velat ha ett gotisk kråkslott på grund av de dyra uppvärmningskostnaderna. Men ett stort gammalt trähus med eget bibliotek och en skrivarlya i en trång vindsvrå med mörka träpaneler och en vacker utsikt mot en egen sjö hade suttit fint. Och en trevlig kvinna och tre välartade barn att dela allting med.

Eller så kastar jag allt förnuft över bord och drömmer om att bli en upplyst despot över ett fjärran drömrike. Jag styr ifrån en levande urverksstad som rör sig genom riket och skickar ut mina apkurirer med nya påbud som bringar välstånd och bildning till rikets alla hörn. På min fritid skriver jag hänförande poesi och hänger mig åt orgier i mitt harem.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Exakt :gremsmile: Fast jag har inga planer på att fastna i samma trubbel som stackars Cage.

Och med "försvarsindustri" menar jag nog "säkerhetsindustrin", d.v.s. polis, brandkår, etc också...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
Kort sikt:
- Sova en hel natt...

Lång sikt:
- Skriva en roman.En bokserie med liknande stämning och likartad genomslagskraft som Harry Potter, men för vuxna (menades med vuxna problem, inte snusk (direkt)).
- Lära mig flyga. Helikopter, flygplan eller ännu hellre någon annan cool ny uppfinning av jetpack-stuk.
- Förverkliga någon av mina affärsideer. Få tummen ur och få ned dem på papper och sedan börja jaga kapital. Bli lagom rik.
- Konkretisera det ultimata spelsystemet. Det måste nästan vara med, det är ett rollspelsforum trots allt.

//Glow
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,142
Location
Ereb Altor
Jag är en enkel själ. För mig räcker det med att bli en rockstjärna som turnérar jorden runt, släpper satans bra plattor och är så där coolt tuff i alla intervjuer. Mick Jagger, David Bowie och Iggy Pop får en värdig efterföljare och jag förnyar musiken på alla plan. Och så knarkar jag också, utan att det är farligt.
 

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Jag tänkte fortsätta min akademiska karriär till dess jag är stor nog att sälja en massa böcker och ta hutlösa arvoden för seminarier. Pengarna kommer att gå till att köpa Nestle, Danone, Cloetta, Marabou, Lindth, Toblerone, sedan avskedar jag alla tråkmånsar och grå maskiner och ersätter dem med ompalompor och schyssta uppfinningar jag kommit på under tiden. Jag kanske hinner med ett och annat studiebesök i chokladfabriken också.
 
Top