Nekromanti Ditt bästa Marvel Unlimited tips

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag råkade teckna upp mig på Marvel Unlimited. Vad får jag absolut inte missa att läsa? Marvel jag gillat på senare år (typ de senaste 15?) har vart Alias, Hawkguy, Xtreme Xmen (eller vad serien där de åkte genom olika världar och dödade onda versioner av Professor X nu hette) Deadpool Max och Jeff Lemire versionen av Old Man Logan. Och sålart Grant Morissons X Men. Som grabb gillade jag McFarlane och Erik Larsen Spindelmannen, Power Pack och det mesta som inte var för mycket vapen i Mega Marvel.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
Runaways är väldigt bra! Och bland de mörkare grejerna hade jag rekommenderar Thunderbolts och Dark Avengers grejerna som följer därpå. Dark Reign är verkligen fantastiskt bra.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,219
Osäker på om den finns där, men det bästa marvel gjort de senaste trettio åren, enligt mig i alla fall, är Neil Gaimans Marvel 1602.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Jag gillade Planet Hulk och World War Hulk samt de bra bitarna av Civil War. Civil War 2, var helt hoplöst avskyvärd till sist, men började rätt bra med Ultimates - allt där America Chavez är med i CW2 är bra tror jag.
DeConnicks Captain Marvel-run var bra.
Iron Man Extremis är bra
X-Men Legacy vol 2 (Legion-arken) är förbannat jävla bra och har som bonus skitsnygga omslag :D
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
tupelo;n289270 said:
Jag gillar

Hawkeye av Fraction
Det var den jag menade med Hawkguy :). Jag har även läst den av Lemire som följde och den är också riktigt bra.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Giant-Size X-Men #1 följt av Uncanny X-Men #94 till #279. Excalibur: The Sword is Drawn följt av Excalibur #1 till #67.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Här är en bra läsguide till X-men och relaterade serier (crossovers etc) fram till 2012:

http://crushingkrisis.com/crushing-...marvel-comic-books/x-men-reading-order-guide/

Det var vad jag sysselsatte mig med när jag prenumererade på Unlimited. Rekommenderas.

En vacker dag ska jag hitta en lika bra läsguide för 2012 och framåt. Om någon har en bra generell guide till X-titlar och deras crossovers som tar vid ungefär där den där slutar så är jag tacksam för en länk =)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
krank;n289306 said:
Här är en bra läsguide till X-men och relaterade serier (crossovers etc) fram till 2012:

http://crushingkrisis.com/crushing-...marvel-comic-books/x-men-reading-order-guide/

Det var vad jag sysselsatte mig med när jag prenumererade på Unlimited. Rekommenderas.

En vacker dag ska jag hitta en lika bra läsguide för 2012 och framåt. Om någon har en bra generell guide till X-titlar och deras crossovers som tar vid ungefär där den där slutar så är jag tacksam för en länk =)
Jag har ingen bra läsguide, men om du är intresserad av X-Men rekommenderar jag starkt podcasten Jay and Miles X-plain the X-Men (because it's about time someone did). Ett gediget arbete av två väldigt kunniga personer, som gör vad de kan för att bena ut konstig kontinuitet och ge avancerad analys.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Staffan;n289308 said:
Jag har ingen bra läsguide, men om du är intresserad av X-Men rekommenderar jag starkt podcasten Jay and Miles X-plain the X-Men (because it's about time someone did).
Jag tackar för tipset och hoppas att det är till nytta för någon, även om jag själv över huvud taget inte pallar att lyssna på podcasts.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Jag älskade Fractions Hawkeye så här är några andra Marvel-titlar jag gillat:

Brubakers Captain America
Immortal Iron Fist av Fraction och Brubaker
Brubakers Daredevil (senare Daredevil av Waid är också bra)
Simonsons Thor
Young Avengers (där Kate Bishop också är med)
 
Top