Nekromanti Dissa formuläret igen.

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Ok har suttit och lekt lite med att bygga ett nytt rollformulär. Inget är klart vill bara veta på det stora hela vad folk tycker.
 

Attachments

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Två saker stannar mitt öga upp vid direkt.

De olika grundegenskaperna är för nära cirkeln. Det blir inget mellanrum mellan linjen och orden, vilket ser fult ut.

Den högra sidans översta ord är för nära borden. Marginalerna ovan och under texten är olika stora vilket är fult.

Sedan undrar jag om det är meningen att det ska vara så mycket vita, tomma ytor? Det ser lite underligt ut.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Lägger in en uppdaterad bild imorgon, måste lägga mig då min rygg håller på att döda mig.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Äsch, luftigheten är ju assnygg. Fixa de konkreta detaljerna som nämnts, så tror jag det blir super.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Ok här kommer en uppdatering. Kommentarer
I det stora hela tycker jag att det känns bra.
Det blir ju en liten "lucka" i mitten. Då formuläret blir ett uppslag i boken.

 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
McFisk said:
Ok här kommer en uppdatering. Kommentarer ?
Vad ska du göra med den där Lorem Ipsumtexten egentligen?

Jag tycker att det vore snyggare med mer linjering. Att element låg på ungefär samma linjer. Se till exempel vänsterkanten på Lorem Ipsumtexten och Utrustningsblockets vänsterkant. Eller bubblorna/parentesernsa efter färdigheterna, som sticker ut utanför kolumnen.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Ipsum:et kommer innehålla kort information hur en runda strid går till.
Förutom ipsum:et tycker jag väll allt är ganska bra linjerat.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Jag tycker det är skitsnyggt, men Lorem ipsum står ut lite väl mycket. Just nu i alla fall, är det någonting väldigt viktigt som ska stå där så kanske det är motiverat.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Man, jag älskar den där cirkeln. Det är verkligen så mycket gammalt japan över det här formuläret! Tycker dock fortfarande egentligen att ipsum:et borde dras ner lite på höjden, typ i höjd med "Träfftabell" istället.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
McFisk said:
Förutom ipsum:et tycker jag väll allt är ganska bra linjerat.
Färdighetsbubblorna/parenteserna/vadenuär?

Alltså, det är stor skillnad på hur parentesgrejerna är placerade under "grundfärdigheter" och hur de är placerade under "Färdigheter". Det ser inkonsekvent och konstigt ut. Tycker jag.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Jag stör mig lite på att linjerna inte ligger jämnt på båda sidorna. Om du kollar t.ex. linjerna med färdigheter så är de inte på samma nivå som de som finns under ryggsäck.

Sen saknar jag längst upp vänstra sidan där man skriver i Spelare, Namn och så vidare. Även karama, ödsepoäng etc.

Edit: Ytterligare en sak, varför har Ryggsäck och Mål olika rubriknivåer? De bör ha samma nivå.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Linjerna känns inte raka för mig. De känns obalanserade. Ta fram en linjal (eller någon annan rak yta) och lägg vid linjerna från ena sidan till den andra så ser du att de inte är på samma nivå. Då vore det riktigt enhetligt för mig. :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
McFisk said:
Nu tycker jag det känns enhetligt.
Fast... Grundfärdigheternas () ligger längre ut i sin kolumn (som definieras av bredden på linjerna under fördelar/nackdelar) än vad färdigheternas () gör på sin...

Bifogar bild på hur jag menar.
 

Attachments

Top