Nekromanti Dissa ditt pisspel!

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
DeBracy;n64385 said:
Alla dina favoritspel suger. Även de svenska.
Du glömde skriva vilka rollspel som suger och varför? Utelämna de svenska för tråden handlar om dåliga amerikanska (brittiska, franska, tyska, italienska osv) rollspel. Inte svenska.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Om vi omformulerar från "dissa piss" till "nämn ett spel du tycker gör något fel och varför" så vill jag säga
Det kan vi göra. "Dissa ditt pisspel" var den mest passande rubrik jag kom på som motsvarighet till rubriken Hylla ditt favoritspel!. Det var därför jag valde den rubriken. Jag ska se om jag klarar av att ändra rubriken nu i efterhand till en något lugnare variant.

Götterdämmerung är inte tillåtet att dissa! Det är väl ett svenskt rollspel? Jag tycker inte vi ska dissa svenska rollspel eftersom jag tror det är lite för "känsligt". Hade det inte varit för att Götterdämmerung är ett svenskt rollspel så hade jag gillat din kommentar pga din motivering till att du dissar spelet.

Det är ju bara att se på reaktionerna och gillandet av reaktionerna här i tråden att många har tagit illa vid sig av den här tråden. Det var inte meningen. Jag trodde att forummedlemmarna skulle klara av att dissa kända utländska rollspel utan att människor skulle ta det så "personligt".
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Mutanten;n64452 said:
Det är ju bara att se på reaktionerna och gillandet av reaktionerna här i tråden att många har tagit illa vid sig av den här tråden. Det var inte meningen. Jag trodde att forummedlemmarna skulle klara av att dissa kända utländska rollspel utan att människor skulle ta det så "personligt".
Jag tror inte det är ämnet som sådant utan hur det framställts. Jag skulle tycka bättre om en tråd som hette "Om du fick göra nästa utgåva av spelet X, vad skulle du ändra på och varför?". Jag känner inte att jag får ut så mycket av att gnälla på "pisspel". I alla fall inte när det rör sig om en hobby där engagerade människor, både här och i USA, lägger sin fritid på att skriva sina spel.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Mutanten;n64452 said:
Det är ju bara att se på reaktionerna och gillandet av reaktionerna här i tråden att många har tagit illa vid sig av den här tråden. Det var inte meningen. Jag trodde att forummedlemmarna skulle klara av att dissa kända utländska rollspel utan att människor skulle ta det så "personligt".
Välkommen till the internetz! :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
...och jag skulle kunna kontra tillbaka med en egen "skulle klara av"-kommentar, men det är ju att försöka ta tolkningsföreträde över andras känslor så det kommer jag inte att göra ;)
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
RasmusL;n64463 said:
...och jag skulle kunna kontra tillbaka med en egen "skulle klara av"-kommentar, men det är ju att försöka ta tolkningsföreträde över andras känslor så det kommer jag inte att göra ;)
Nej ta för Guds skull inte tolkningsföreträde över andras känslor! Det kanske slutar som för Mutanten som så fördomsfullt använde sig av en "skulle klara av"-kommentar. Mutanten kan ju inte veta någonting om de andra forummedlemmarnas känslor eller vänta nu det är kanske just det han kan för han kanske har mutationen Telepati och det räknade inte RasmusL med och nu är det plötsligt RasmusL som har tagit sig tolkningsföreträde över Mutantens förmågor och rollerna är ombytta och varför är det en smiley i slutet av meningen för en sådan smiley betyder väl bara en skämtsam blinkning eller är det så att Mutanten förlöjligas av RasmusL genom smileyn ja det vet väl bara Mutanten själv eftersom RasmusL inte kommer att ta tolkningsföreträde över Mutantens känslor bara förmågor och det är nog lika gott att boka tid hos en psykolog så jag får reda på vem som har tagit vad av vem för ni ser ju själva hur det här bara spårar ur mer och mer för varje rad jag skriver och nu avslutar jag den här jättelånga meningen som Krank säkert tycker är ännu värre att läsa än mina långa stycken med en smiley som jag inte riktigt vet vad jag menar med men en gul kul gubbe är det. ;)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Mutanten;n64478 said:
Nej ta för Guds skull inte tolkningsföreträde över andras känslor! Det kanske slutar som för Mutanten som så fördomsfullt använde sig av en "skulle klara av"-kommentar. Mutanten kan ju inte veta någonting om de andra forummedlemmarnas känslor eller vänta nu det är kanske just det han kan för han kanske har mutationen Telepati och det räknade inte RasmusL med och nu är det plötsligt RasmusL som har tagit sig tolkningsföreträde över Mutantens förmågor och rollerna är ombytta och varför är det en smiley i slutet av meningen för en sådan smiley betyder väl bara en skämtsam blinkning eller är det så att Mutanten förlöjligas av RasmusL genom smileyn ja det vet väl bara Mutanten själv eftersom RasmusL inte kommer att ta tolkningsföreträde över Mutantens känslor bara förmågor och det är nog lika gott att boka tid hos en psykolog så jag får reda på vem som har tagit vad av vem för ni ser ju själva hur det här bara spårar ur mer och mer för varje rad jag skriver och nu avslutar jag den här jättelånga meningen som Krank säkert tycker är ännu värre att läsa än mina långa stycken med en smiley som jag inte riktigt vet vad jag menar med men en gul kul gubbe är det. ;)
På a) svarar vi "Härjedalen", på b) "halvledare" och på C) vet vi inte.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
kloptok;n64446 said:
Vi skulle väl hålla oss borta från att dissa svenska speltillverkare, och där bör väl RM inte vara något undantag oavsett hur "okej" det är att dissa dem på WRNU? Och det här skriver jag inte för att jag diggar GD speciellt mycket (jag har varken läst eller spelat det), utan helt enkelt för att jag tycker att om man nu prompt ska ha en disstråd så kan man väl åtminstone, som trådstartaren också skriver, hålla sig borta från svenska speltillverkare.

Bah, vad kass jag är. Jag får skylla på stress och förvirring. Glömde helt bort "inga svenskar". Redigerar inlägget omedelbums.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
RasmusL;n64485 said:
På a) svarar vi "Härjedalen", på b) "halvledare" och på C) vet vi inte.
Det är tyvärr fel. Rätt svar är: på a) svarar vi vet inte och på b) svarar vi samma som på a).
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
RasmusL;n64463 said:
...och jag skulle kunna kontra tillbaka med en egen "skulle klara av"-kommentar, men det är ju att försöka ta tolkningsföreträde över andras känslor så det kommer jag inte att göra ;)
Så du erkänner att du först hade lust att göra det?

Fy skäms!

Jag som trodde att uppgiften att en smula nedsättande raljera över att nybörjare ibland inte vet wurrnus oskrivna regler var din och bara din, och var säker i dina händer.

Nu vet jag inte vad jag ska tro längre...

EDIT: Glömde denna :wink:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
MODERERING

Jag skulle vilja be Ape of wrath, Mutanten och RasmusL att ta det lugnt med allt raljerande från och med nu. Cirkulera.

Jag vill också passa på att tacka Kloptok för hobbymodereringen men påminna om att det inte är Kloptoks jobb. Men fint tillsagt. Försökt att undivka det i framtiden.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Ja, det var out of line.

Ber om ursäkt för både OT och nedsättande raljerande.

Jag skrev till Rasmus också och förklarade mig och sa att jag kunde ta bort mitt svar om han önskade.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Mutanten;n64554 said:
Det är tyvärr fel. Rätt svar är: på a) svarar vi vet inte och på b) svarar vi samma som på a).
Attans! Vi från Flummilundsskolan får tacka för vårt deltagande!

För att försöka vara lite tydlig då med anledning av modereringen ovan: Jag tar personligen inte åt mig av negativ kritik mot specifika rollspel men är däremot orolig över det sätt trådar som denna och Eon-tråden sätter upp låtsasbarriärer mellan spel och spelare som egentligen inte har någon förankring i "verkligheten" och ökar graden av tunnelseende via monospelism. Jag förstår tanken med tråden men inramningen passar inte mig och jag hade hållit mig helt utanför diskussionen om jag inte haft ovan nämnda oro.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Ape of Wrath;n64633 said:
Ja, det var out of line.

Ber om ursäkt för både OT och nedsättande raljerande.
Du får vara lite mer övertydlig i otrevligheterna om jag ska uppfatta dig som otrevlig ;)

AoW said:
Jag skrev till Rasmus också och förklarade mig och sa att jag kunde ta bort mitt svar om han önskade.

Låt stå! :)
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Jag känner inte att jag får ut så mycket av att gnälla på "pisspel". I alla fall inte när det rör sig om en hobby där engagerade människor, både här och i USA, lägger sin fritid på att skriva sina spel.
Två saker vill jag ha sagt med det här inlägget:

För det första så tycker jag att det inte spelar någon roll om spelen har skrivits av engagerade människor på deras fritid eller om det är råkommersiella produkter eftersom jag kommer att betala med min tid och energi för spelen oavsett bakgrunden till att spelen blev till. Gör man som spelutvecklare anspråk på spelarnas tid, energi och pengar så får man leva med att spelet recenseras. Det finns enligt mig en mening med att inte bara upphöja bra spel (som i tråden Hylla ditt favoritspel!) utan även varna för rollspel som man ärligt tycker är riktigt dåliga rollspel.

Det andra jag vill ha sagt med det här inlägget det är att jag tycker tråden ska låsas (raderas?) för jag tycker inte att den fyller sitt syfte. Dels har kritikerna spammat sönder tråden och dels har inte tillräckligt många forummedlemmar bidragit med tillräckligt många konstruktiva inlägg (med undantag från Krille, Krank och någon till) för att den ska vara värd sitt pris.
 
Top