Nekromanti Disposition

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Nu när jag håller på och roddar med mitt rollspel har jag märt att saker och ting börjar hamna i ruggigt avig orning. Jag har börjat med att beskriva grundegenskapssystemet etc och övergick därfeter till värden som härleds från dessa (såsom KP etc) därför halkade jag även in på bärförmåga samt under denna rubrik hur mycket rollpersonen kan bära max och hur detta begränsar dennes förflyttning etc. Men när jag senare tittade i mina texter märkte jag att jag behandlat bärförmåga och uthållighet på ett annat ställe. Usch!

Frågan kanske låter konstig men har någon något bra recept på hur man bör disponera ett rollspel för att det skall få en logisk följd?

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Ett tips kan vara att göra ett "punktprogram", alltså en lista över dom viktigste delarna av reglerna som du sen följer och "bockar av" dom delar du gjort klart... Typ.

Vänta dig ingen rättvisa när din fiende
är din domare (gammalt arabiskt ordspråk)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Innehållsförteckning

Tidigare var det ju ett tips om att skriva innehållsförteckningen först. (Från Åke, konfirmerat av andra.) Ska tydligen vara rejält bra.. Testa det!


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ett koncept som många följer är att förklara hur man gör en rollperson och ha reglerna i den ordningen.

Snow
Dead, but still walking around
 
Top