Nekromanti diskutera 40k

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jodå, sånna har man allt... såg en kiille som spelade blood angels eller nått sånt har jag för mig...
i vart fall ballade hans dreadnaught ur och sköt på allt som var närmast, med ALLA sina vapen...
så vad var det roliga med det hela... tja, det var bara hans egna armé som var just närmast, inget annat :gremgrin:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Kan vi visst

visst kan vi det :gremsmirk:

"ja jag ska göra det nästa gång..

ja bli ju *** trött på de färgerna..
ja just det när du säger det.. så har ju de gröna ögon

ja black templars är svarta med skull white på axlaran och vitt på den lilla fåglen på bröstet... sen blod red ögon... sen bara boltgun metal på alla järl saker... jaha simpelt ska det tydlingen va.. "


Alltså... jag förstår att du blir trött...
ett alternativ är ju om man ändrar färgerna litegrann för varje squad man har, som att det har lite av sin egen nisch om man säger så. Sen så är ju andra modeller utmärkta om man vill variera sina färger lite, men ska man ha en massa vanlig troops så funkar ju inte det såklart.

Svarta med vita dödskallar... okej, det verkar ju inte så svårt, fast är det inte lite snävt att de har ett så fast färgschema. Jag tycker man gott kan falla ur det väntade färgerna om man har lust. Vet ju att det finns en sida (som jag tyvärr tappat bort adressen till) där några ställer ut sina sisters of battle armeér som är, hör och häpna
[color:\\"pink\\"]ROSA!!![/color] :gremgrin:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Kan vi visst

ja det blir en jävla massa gubbar i samma squad ändå :gremcrazy:

ja men jag målar/spelar med space wolfs och ultramarines..
och jag är inte så kass på att måla... vissa mina gubbar är la som i codex... men jag målar ju inte som white dwarf tex..
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Kan vi visst

Hur många har du i en squad då?
I mina har jag tänkt ha runt 15 st eller nått, beroende på hur mycket annat jag vill ha med in min armé...

Det behöver ju inte vara så stora skillnader egentligen, om man är riktigt uttråkad kan man ju göra små skillnader mellan varenda lite model. Det funkar ju på SM menar jag, om de har lite personliga kännetecken på sig...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Kan vi visst

jag började på en imperial-armé som var babyblå
men jag la ner det eftersom jag inte orka med en hord armé

Night Lords regerar
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Kan vi visst

Det var ju förståss lite inovativt...
Jo, imperial är ju ganska mycket hord...
men har de inga riktigt dyra tanks?
heavy är ju vad jag skulle satsa på i en sån armé, och så finns det ju ellites med, där finns det väl lite hgårda saker.
Då behöver man kanske inte köpa allt för mycket annat

Night Lords?
visst för att de kan ha av allt, men ska det vaara chaos så ska det vara Iron Warriors
Steel without, steel within... :gremsmirk:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Ny armélista

Okej... har nu skaffat lite nya saker till min armé, så jag har för tillfället detta att tillgå (okej, snart eftersom det inte levererats ännu, men ändå)

32 Necron Warriors
4 Destroyers
8 Scarabs swarm bases
3 Heavy destroyers
1 C'tan, Deceiver
1 Necron lord

Detta ger mig en armé som kommer upp till runt 1700 om jag boostar den...

Tanken var nu att gå viadare från detta, och min inriktning för vad jag vill ha är;
1 närstrid
2 understöd, dvs heavy support

nån som har några förslag på vad jag skall köpa.
Är Wraiths värda sitt pris, och kan de ha ihjäl saker med armoursave på tillfredsställande vis?
Är Pariahs något att ha, trots warscythes överlägsenhet har de ju trots allt bara en attack, ingen wbb och lågt initiativ.

understödet då, jo, Monolith blir det og, men skulle det vara värt att kanske gå en grupp heavy destroyers till, eller är det bättre att satsa på tomb spyders? (Två Monolith är inte på frågan!!!)

tankar kring detta någon?
förslag?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Kan vi visst

night lords, bara för att de kan ha massa rapetors och en massa bikes, mm. fast attack... mm
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Kan vi visst

tssss, jag krossar raptors med vanliga warriors. I vart fall när de är dumma nog at komma inom räckhål för dem :gremsmirk:
Okej, de är väl lite hårda, och jag har sett att det finns de som har jätestora händer

hävdar alltid att det är livsfarligt med jättestora händer, figurer som har dem drar till sig min eld.
 
Top