Nekromanti Disciples of Shagul är nu skapad

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Sådär med lite hjälp av Medlemmar ur Muffin Mayhem @ Runetotem EU så fixade vi tillslut igång gillet.

Jag har redan köpt mig en Tabard så nu väntar jag bara på att Dante gör det han är absolut bäst på. Designa ett bra Motiv :)

Sedan behöver han promota oss till att vara Officers med så att vi kan invita andra när det behövs.

Sedan om Dante kan fixa 3 nya Guild ranks vore det bra. Vi bör ha en som heter Alt, en som heter Bank Alt och en som heter Honorary Member (den sista tänkte jag vi skulle sätta de som hjälpte oss skapa Guilden om ni tycker det är ok.)
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Alltså med tanke på att det är på en rp server så tycker jag att ni borde hitta på lite mer runt om gillet, och inte ha ranker som heter alt och bank alt. Det känns ju bara jätteoff!

Och man måste väl inte vara officer för att kunna invita, bara ge det privilegiet till alla.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Det har jag inget emot att namnen är något annat men tanken bakom de olika rankerna bör vara det där.

Sedan finns det en annan fördel med Officers status att det finns en officers kanal med. Tycker personligen att vi som är från Rollspel.nu skall vara officerer och ha inviträttigheter och andra inte.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Tabardförslag ...

För tillfället har jag inte de 10 guld som krävs för att skapa ett guild crest (hint hint – ni som har råd får gärna donera en slant).

Men här är ett förslag på hur den kan se ut:



Tornet är tänkt att symbolisera shaguliternas järntorn från »Svavelvinter« och färgerna … tja …att vi är svenskar.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Tabardförslag ...

Snitsigt. Har inte Svavelvinter i närheten, men finns det inte en rätt schysst bild på tornet (fast från sidan) i just Svavelvinter som man skulle kunna använda lite smått?

Jag har legat rätt fast på 14-15 guld nu ett tag, skickat stålar till min alt, tränat på level 32, sålt på AH osv så jag kan avvara ett par guld utan problem, jag lär få tillbaka dem lika snabbt.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Tabardmakande

"Har inte Svavelvinter i närheten, men finns det inte en rätt schysst bild på tornet (fast från sidan) i just Svavelvinter som man skulle kunna använda lite smått?"

Tabardmakandets ädla konst är så vitt jag vet inte särskilt ädelt. Det handlar om att man kan välja en av ett tjugotal förutbestämda bilder, välja färg på bilden och bakgrunden, och dessutom välja färg och utseende på fransarna. Mer än så är det inte.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Re: Tabardmakande

Det stämmer bra. Man har inte så många valmöjligheter tyvärr.

I vilket fall. Det första som slår mig är att den är rätt tråkig.

Jag köper tornet helt ok och jag gillar tanken bakom det även om jag inte har en aning om vad svavelvinter mm handlar om.

Däremot tycker jag de raka sidoränderna kan bli trista och dessutom är tyvärr blå gult kombon väldigt vanlig oavsett om det är svenska guild eller inte.

Så här ser Dantes förslag ut lite mer verkligt:


Så mitt förslag är att Dante snitsar till ett alternativ till som vi kan kontemplera över

Under tiden ger jag själv detta förslaget som trotts allt har de raka sidoränderna:


och en med silverbakgrund och "mur" sidorand


och här är ett alternativ på den blågula kombon men med "mur randen":


Vill ni leka lite själva kan ni göra det här
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: Tabardmakande

Om nu blått och guld är så vanligt och vi vill skilja oss från mängden så förordar jag:



Den är tydlig, följer de heraldiska reglerna, och har samma färger som Leksands IF.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Tabardmakande

Heraldiska regler be damned, jag tycker att jag fick till det ganska bra:



Eller med wrnu-färger (grått och guld/brons med blått som kontrastfärg):

eller


Eller kanske.....

























 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Tabardförslag ...

Jag skickade 10 guld till dig tidigare ikväll, hoppas ni kommer fram till en bra Tabard nu som man stolt kan bära.

Har lite förslag på titlar också.

Antingen lånar man titlar härifrån, eller så kommer man på roliga svenska titlar.

Härifrån blir det ju: Grisodlare, Forumit, [något jag inte kommer på], Moderator, Admin
Vi skulle också kunna "låna" titlarna från mitt förra gille på Bloodscalp-servern (Hrafnin Flygur): Illbatting, Krigare, Kämpe, Rådsman, Hövding

Eller på engelska: Initiate, Diciple, Master, Underlord, Lord

/Seinet Wintermute - Borde sova snart men skall ändå spela lite NWN2
 
Top