Nekromanti Dipp online...

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag letar smarta sätt att köra dipp online, helst utan spelledare och med en ai som domare. alla tips är välkomna :gremlaugh:

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Jag letar smarta sätt att köra dipp online, helst utan spelledare och med en ai som domare. alla tips är välkomna
Utan att komma ihåg var så är jag ganska säker på att jag sett ett antal sådana spel, både fristående och webbaserade. Prova att söka.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag har hittat lite med fattar inte hur de funkar riktigt. de verkar på något sätt mailbaserade...

hade hoppats på lite tips :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
hade hoppats på lite tips
Jag kommer förhoppningsvis att kommunicera med en inbiten dip-fanatisk bekant de närmaste dagarna. Ska höra med honom.

Det borde inte vara några problem, det skulle ju i värsta fall räcka med en bild av brädet på en websida och ICQ...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Mjo. men då måste man ha någon som samlar ihop alla drag och så.
jag hade hoppats på en webbaserad version där man loggar in och planerar sina drag för att sedan när rundan är slut få dragen lösta av programmet.
nu har jag hittat en version där man mailar in sina drag till en bott av något slag. ska bara orka läsa mig igenom alla kommandon för att se om den duger. sen får man ju bara göra en karta med det aktuella läget och slänga upp på nätet...

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
jag hade hoppats på en webbaserad version där man loggar in och planerar sina drag för att sedan när rundan är slut få dragen lösta av programmet.
Det var så jag tänkte, även om det inte framgick.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Om du ännu inte har fått tag på någon bra lösning så messa mig privat så hjälper jag till. Diplomacy är ju ändå Spelet med stort S.

Mitt tips är att ni går till Dipbounced då denna är den (visserligen omdiskuterat) överlägset bästa sajten att spela på då allt finns i webinterface och man slipper flooda mailen.

Om ni är en grupp som vill spela tillsammans är det lite klurigare här men skicka då ett priv till mig så kan jag hjälpa till med att skapa ett sådant parti.
 
Top