Nekromanti diplomati i Rahls Umbahr

Greven

Veteran
Joined
24 Mar 2004
Messages
31
Som jag tidigare skrev i det här inlägget så håller jag på att spelleda en fortsättning på äventyret i modulen jarla.

Efter att rp:na har varit med och avsatt den förra frijarlen Todor Felkes och dessutom fått honom avrättad. Så har staden blivit belägrad av den förra frijarlens bror Gelon Felkes som anser att hans bror blivit utsatt för en komplott och som nu kräver att han blir ny frijarl. Den som efterträdit Felkes som frijarl är ledaren för handelshuset Ramiz, Kemir klan Zolod hus Ramiz. Dennes brorson -en av rp:na- har nu fått uppdraget att bli diplomtiskt sändebud och försöka resa en undsättningshär. Han har nu begivit sig i sällskap med de andra rp:na som består av två soldiska riddare och en dvärgisk legosoldat mot Rahls Umbahr för att försöka övertala frijarlen där om att skicka en här till Jarlalunds undsättning. Deras första uppgift blev att ta sig ut ur den belägrade staden, och med hjälp av en lätt rodbåt lyckades de efter vissa komplikationer med det. Nu är de nästan framme vid Rahls Umbahr.

Så när de väl är där vad kan då tänkas hända? Vilka komplikationer kan de tänkas stöta på vid förhandlingarna. Något som jag kom att tänka på var om Gelon Felkes kan ha skickat dit ett eget sändebud som kommer att argumentera mot rp:na och mena att belägringen är helt i sin ordning då Todor Felkes felaktigt dömdes och avrättades. Vad skulle de andra rp:na kunna göra medan den första sitter i förhandlingar. Skulle rp:na på något sätt kunna vinna Rahls Umbahrs frijarl genom att göra något eller utföra något form av uppdrag och vad skulle det nu kunna vara?

Alla råd och synpunkter är som vanligt välkommna.
 
Top