Nekromanti Diomin

Danohrq

Veteran
Joined
4 Apr 2001
Messages
142
Location
Jöttäbåijj
Är det någon som har lirat eller läst Diomin.

Är fetless på alla plastiga, tolkien-tråk-alverVSorcher-världar med riddare och trollkarlar i färglada hattar. Tyvärr hittar jag ingen vettig information om Diomin. Jag vill ha en värld med diskret magi som inte är så uppenbar som t.e.x. vandraren/arbetslösedagdrivaren som kastar eldbollar på dig för att du glömde sockra hans Te.
Gillar inte när varenda värld/stad skall innehålla minst 10 civiliserade raser (mutantkloner från gamla mutant) typ serpentpeaple som gillar schack och sena middagar med rötjut och en och annan offrad människojungfru. Jag kör just nu med en egen värld där jag kör lite mer häx-vooddo-mystik magi där spelarna bara för lukta på magi. blir spelarna utsatta för magi så ser jag till att dom inte riktigt hajjar vad som hänt. Inga raser av djurtyp. HAr lite mer diskreta varianter av människoliknande raser (extremt ovanliga) som kan tas som männiksor men inte är det.

Nu undrar jag. Är DIOMIN världen åt detta hållet, dvs nedtonad diskret magi eller är det ännu mer magi än i dom vanliga skitvärldarna som i t.e.x hej-jag-är-10-år-och-vill-jaga drakar-och-rädda-prinsessor-forgotten-realms?

DVS Nån som läst eller spelat DIOMIN som tror att jag skulle gilla det. Vill inte pröjsa över 300 bagare på chans

/tjipp
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,498
Location
Stockholm
Urk

"Urk" sammanfattar väl vad jag tycker om Diomin.Trist skrivet, trista idéer. Inte värt pengarna.MVHMagnus
 

Danohrq

Veteran
Joined
4 Apr 2001
Messages
142
Location
Jöttäbåijj
Tack för infon

Tack för infon! Ingen av recensionerna jag nu har sett verkar positiv. Lär knappast köpa den, man får väl snällt vänta på Ravenloft då, eller kavla upp ärmarna och rita på världskartan och skissa på raserna och magin.

Jag har tillsammans med en kompis gjort ett helt nytt spel av gamla drakar och demoner expert och gigant (mitt tycke ett av de bästa systemen som gjorts - fast lite bängligt- varje fall våran omgjorda verision med ett helt annat stridssystem med motståndslag och olika modifikationer på pareringar och sådant beroende på vapenlängd osv.).
Känner mig inte särskilt peppad att göra om det med DoD3.....
Börjar man pilla så fortsätter man. Ändrar man världen så vill man ändra lite på magin och då vill man ändra lite på stridssystemet, sen vill man ändra på vapen för att kompensera och sedan grundegenskapssystemet, sen sitter man där efter 3 år med ett helt eget spel som består i 872 lösa lappar utan numrering. Som tur e har man allt i huvudet, men ingen av spelarna fattar spelet och kan inte läsa in sig på det eftersom SL sitter med hälften i huvudet. Att man till slut ger upp beror på just detta samt att man måste göra alla äventyr själv eller modifiera alla köpta så hårt att man till slut slänger allt i sjön och börjar på ny kula med ett nytt spel som verkar lovande. Tills man vill ändra lite på världen och magin vill säga........

*Hoppas stenhårt på Ravenloft*
 
Top