Dina topp 3 rollspel just nu!

Kutulu, Bastionland (fuskar och räknar både Electric och Mythic här) och Mothership.

edit: egentligen är det äventyren jag är pepp på, så jag säger
  1. [REDACTED]
  2. Silent Titans
  3. Gradient Descent

1. Världsrymdens vagabonder där min nya spelgrupp återupptog kampanjen i onsdags
  2. Något superhjältespel för kampanjspel med min gamla spelgrupp*
  3. De fördömda som jag planerar att spelleda på SchtaanCon #16 nästa helg
*Jag har kikat lite på I rikets tjänst men skulle vilja ha ett spel i bokform och med mer kampanjmaterial. I min spelhylla står även Mystery Men men spel på engelska känns jobbigare för mig. Dessutom saknar jag kampanjmaterial även där. Sedan har jag hört bra saker om Spectaculars men språktröskeln finns även där. Spectaculars verkar dessutom vara slutsålt i fysisk form.

1. Världsrymdens vagabonder där min nya spelgrupp återupptog kampanjen i onsdags
  2. Något superhjältespel för kampanjspel med min gamla spelgrupp*
  3. De fördömda som jag planerar att spelleda på SchtaanCon #16 nästa helg
*Jag har kikat lite på I rikets tjänst men skulle vilja ha ett spel i bokform och med mer kampanjmaterial. I min spelhylla står även Mystery Men men spel på engelska känns jobbigare för mig. Dessutom saknar jag kampanjmaterial även där. Sedan har jag hört bra saker om Spectaculars men språktröskeln finns även där. Spectaculars verkar dessutom vara slutsålt i fysisk form.

Vad vill du ha från ett superhjälte spel? Vill du ha rekommendationer? :D

Börjar second guessa min lista. Är också enormt pepp på att spelleda Caverns of Thracia till Shadowdark. Kanske plockar bort Mothership tills vidare och återkommer efter hösten...!

Vad vill du ha från ett superhjälte spel? Vill du ha rekommendationer? :D

Jag vill ha hyfsat enkla regler, hyfsat låg nivå på superkrafterna samt inte alltför mörkt och brutalt. Plus bra stöd för att spela kampanj. Då menar jag inte utstakade händelseförlopp utan snarare platsbeskrivningar och potentiella motståndare med användbara agendor. Och ja, rekommendationer är välkommet men kanske i en annan tråd så att @zonk inte tycker att vi skräpar ner. :)

Mina tankar till rollspel som inte är med i min lista. :heart: Fuskade till mig 2 extra platser... =)

1. Symbaroum
2. Trudvang
3. Rippers
4. Väsen
5. Mutant År noll / UA

Jag vill ha hyfsat enkla regler, hyfsat låg nivå på superkrafterna samt inte alltför mörkt och brutalt. Plus bra stöd för att spela kampanj. Då menar jag inte utstakade händelseförlopp utan snarare platsbeskrivningar och potentiella motståndare med användbara agendor. Och ja, rekommendationer är välkommet men kanske i en annan tråd så att @zonk inte tycker att vi skräpar ner. :)
Kör på och rekommendera!!

Back