Nekromanti -Din- snygga avslutning

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Alla har vi dräpt drakar och troll, vampyrer och varulvar, aliens och slemmiga baggar. Men vilken strid med snyggast slut med din smak har hänt dig? Dela med er.

Själv blev det under en Hunter the Reckoning säsong, vi var instängda i ett hus under en snöstorm och utanför fanns en demonbesatt varulv med sin helveteshund.

Efter ett par glåpord kastades på varandra slog varulven ihjäl sin hund och gick in på gott slaktarhumör. Vi gömde oss då på vinden men jag som Avenger vägrade och började hoppa upp och ner så varulven skulle komma upp. Efter en -lång- strid var varulven sårad, folk skadade men Jake(min rp) döende.

Men med sina sista krafter slungade sig Jake på Varulven med sin köttyxa och klyvde skallen på den, men priset blev högt för varulven körde sin arm genom Jakes hals och båda dog samtidigt... Det sjuka var att Jake dog med ett leende när han offrade sig för sina vänner...
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
I vår star wars-kampanj som avslutades förra året, hade min jedi-snubbe en slutfight med inkvistor Debel Maar. Vi hackade varandra i småbitar och genom några mirakulösa D20-slag hackade jag honom i mest småbitar först.*
Sen dog vi båda eftersom skeppet sprängdes. Yeah! Jag var helt känslomässigt slut i flera veckor efteråt.

//erik. som sammanfattade det balla mycket kortfattat. det riktigt häftiga var mer en kombination av att jag slog ninjabra på tärningarna samt att det var otroligt känslomässiga konflikter och avslut i görningen.

* ja, vi spelade Star Wars D20. Jag tycker fortfarande inte om systemet, men det spelar ingen roll för avslutningen och rollspelandet fram till det var stenhårt.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det här är ju nästan pinsammt ju.. Kommer ju inte håg någon form av en schysst strid överhuvudtaget...
Dock so kommer jag ihåg nån sådär smågrej som hänt när man har stridit.. Dels är ju när min sköld för femtielfte gången har gått isönder & man plockar ner reklam-skölden hos den lokale smeden & använder den som sköld..
Sedan så kommer ett annat kul minne, som faktsikt är från förra torsdagens EON-spelande. Vi höll på att slåss i ett hus, vi var på bottenvåningen där det b. la fanns ett hål ner till källaren.. Min karaktär, en dvärg, & motståndaren fummlade såklart.. Det hela avlöpte som så att jag skulle hugga honmom med min yxa, tappade dem mot min motsdåndare, som av nån anledning fick för sig att fånga den.. Det hela slutade med att både min motståndare & min yxa dök ner i källaren..
Var iaf ruggit skoj i just den här situationen... Men så mycket annant så tror jag att det blir, om något ännu roligare när man sätter in sådana här saker i sin helhet..
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: -Din- snygga avslutning-Lite OT

Denna grej kanske inte stämmer in så direkt med era dåd och vad ni tänkt er, men jag hade i alla fall tänkt att dra en grej i stridärendet med "snyggt" avslut. Detta hände en gång då vi spelade DoD och jag var spelare, innan den tid kom då jag började spelleda utav sjutton - så som det är idag, SL jämt. :gremsmirk:

Nå, jag och min vän hade delat på oss ty det var sena natten, han skulle hem till sin lya och jag till mitt sjul på ett tak i slummen. Jag kliver fram över taken i slummen, går förbi flera tillbyggda skjul men har ännu inte kommit till mitt. Jag är fullt utrustad som tjuv tack vare ett tidigare jobb den kvällen, och gissa om min peningpung var lite mer fylld än vanligt. Plötsligt slänger sig någon över mig och tar min penningpung och springer iväg över taken. Jag springer tätt efter men märker att jag förlorar avståndet emellan mer och mer. Som en sista chansning sliter jag av mig änterhaken och kastar den med all kraft jag förmår mot denne andre tjuv. Änterhaken går in i hans axel - djupt, och jag sliter till. Han flyger skrikandes omkull med min änterhake genom kroppen. Sakta lunkar jag fram, sparkar ihjäl honom under många hatiska ord... Tar min penningpung, säger: -"Tack". Och går sedan lugnt vidare till min lya.

Det kanske inte var världens snyggaste strid, kanske inte heller världens hjältedåd. Men detaljen med änterhaken gör den ganska roande... :gremwink:
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
- Varning, extrem tolkning nedan! -

Vad som var tänkt att bli en lång och intressant DoD6 kampanj fick ett litet abrupt slut när vi i ett deläventyr (kanske t.om. första) stötte på denna enorma trädande/demon som gjorde processen kort med samtliga personer i gruppen. Olyckligt men sant...
 
Top