Nekromanti Din favvo Lovecraft?

Rödhake

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
61
Location
Småland!
Det finns ju många som spelar calle, men hur många har egentligen läst HPL, min favorit är 'Råttorna i Väggen'

Vilka är era?




Can you say kuh-THOO-loo?
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Jag har faktiskt ingen given favorit bland Lovecrafts berättelser... alla har sin egen personliga charm på ett eller annat sätt. Däremot tycker jag det är rätt intressant att se på övriga mythos-författare; Chambers King in Yellow-samling är i mitt tycke smått fantastisk, speciellt med tanke på att han var före Lovecraft. Visst skiljer sig de bägge författarna i mycket, men Lovecraft har ändå påverkats av Chambers en hel del. Karl Edward Wagner är en annan favorit, även om jag bara har läst två av hans berättelser (The River of Nights Dreaming och Sticks). Han har en sorts hypnotiskt surrealism i sina noveller som fångar mig direkt. Robert Bloch är mer lik Lovecraft, men känns mer jordnära och... jag vet inte... brutal?

-Gaxar, som har lagt alldeles för mycket pengar på obskyra novellsamlingar
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
The Shadow out of Time, helt klart. Minns fortfarande hur jag blev mörkrädd när jag läste den en solig sommardag ute i trädgården... ;-)

/Rev, ryser...
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Rats in the walls, originalversionen. [NT]

[color:green]//Elrond</font color=green>
[color:purple]
"Theond fyrne beorgas I heonen feor"
</font color=purple>
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Har läst alla (tror jag)

Men favoriten är nog "The Outsider" eller "The Shadow Out Of Time"...
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Mina favoriter bland lovcraft storisen är At the Mountains of Madness, Charles Dexter Ward eller vad den hette samt Råttorn i Väggen. Är lite osäker på de exakta namnen men det är i alla fall dessa berättelser som jag tycker är bäst.

Mvh Hunden
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Call of Cthulhu är ett sänt praktexempel på Lovecrafts stil, den samt The shadow over Insmouth är mina favoriter bland Mythos.

Annars är både Iranons Quest och Katterna i Ulhtar jävligt sköna.

_öRn
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Hur kunde jag glömma Shadows over Insmouth! Det är verkligen min favorit. Dom andra är bra men den här bäst.

Mvh Hunden
 

Lasombra

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
49
Location
Umeå
Call of Cthulhu, The shadow over Insmouth och råttorna i väggen. Är mina favoriter sedan tror jag att jag har läst de flesta andra också. Tycker om hans stil helt enkelt man kan inte spela COC utan att ha läst lite av Herr Lovecraft
 
Top