DoD Dimmornas Dal - lokalisering i Ereb?

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Var hade ni lagt Dimmornas Dal i Ereb? Jag är sugen på Aidnebergen eller Kopparbergen, typ här - vad finns det för lore för och emot? Finns det andra lokaliteter som passar extra bra eller dåligt?

dimmornas dal location evt.PNG

Nu kan man ju såklart som SL göra hur man vill, men det hade fortfarande varit kul att höra hur folk tänker, speciellt kanske Mogger och Leon som filar på nya Ereb-boken! Bilden från en preview av Ereb-kartan från denna..
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Förutsatt att det kommer någon form av officielt "om ni vill lägga dimmornas dal i Ereb föreslås att det läggs här" skulle jag hade nog lagt det i Nidabergen alternativt i Aidnebergen i området där dom går ihop med Nidabergen (högra delen av det markerade området).
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Förutsatt att det kommer någon form av officielt "om ni vill lägga dimmornas dal i Ereb föreslås att det läggs här" skulle jag hade nog lagt det i Nidabergen alternativt i Aidnebergen i området där dom går ihop med Nidabergen (högra delen av det markerade området).
Såpass! Varför fastnade du för just de områdena?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
... men jag har ingen koll på Ereb Altor så jag kan inte säga var det ligger. :gremwhistle:
"När du går ut från Katten & Gurkan* tar du till vänster efter fejjarn mot Östporten. Följ gamla handelsvägen mot Lindaros och vidare mot Gamla Grivela. Men se till att ta en rejäl lov runt, så inte gastarna tar dig! Sedan är det bara att följa bergen åt nordost. Men det är hiskeligt vilda marker. Det är väl en 25 dagars vandring åtminstone, och några vänliga själar kan du inte räkna med att träffa längs vägen. Lycka till. Tar du notan?"

*Katten & Gurkan ligger i Kandra, för den som inte vet.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Jahapp, det var ju inte där jag hade tänkt mig. Får flytta på min påhittade ort Iscadon, där RPna är just nu. Den är tydligen en vik österut..
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Jahapp, det var ju inte där jag hade tänkt mig. Får flytta på min påhittade ort Iscadon, där RPna är just nu. Den är tydligen en vik österut..
Det är nu bara ett påskägg, en lämplig plats för de som vill förlägga sitt Dimmornas Dal till Ereb, eller fortsätta sin kampanj från Dimmornas Dal. Vi kommer aldrig att skriva ut eller skriva in Dimmornas Dal, det är verkligen upp till varje spelgrupp. Men vi kommer förstås att hålla det området "blank" - vi kommer inte att ge det något annat namn och innehåll heller.
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Jag har lagt dimmornas dal i Hynsolge och spunnit in att vapnet äventyrarna söker är ett kejserligt vapen från Jorpagna.
Jag har just bestämt mig för att lägga det i Accinbergen (vi har fortfarande gamla kartan) och, tror jag, knyta ihop det med Beloth och hens källa. Svärdet är nog från en stor solkrigare, kanske innan solschismerna fick fart och riddarordnarna degenerererade. Något som har med gamla Jorpagna att göra. Jag tänker att vägen till Dimmornas dal är via floderna-sjöarna som rinner ut från Trasimo. En bit inåt landet ansluter en flod med sjö(-ar) från söder och Accinbergen. Källan till det är nog utanför dalen, under markytan i anslutning till deltat inne i dalen. Man akn färdas flodvägen nästan ända fram men sedan måste ma runda bergen om man vill hitta en rimlig väg in till dalen. om man inte är Hannibal Barcas förstås,då fortsätter man bara genom bergen in i dalen 🙃
 
Top