Nekromanti Dimma (spoiler Mori,Gôran å Falafel)

GoblinGurra

Swordsman
Jag funderar på att dra i gång en kampanj där Rp blir hyrda av en adelsman för att hämta ett föremål i ett tempel i ett träsk.

Men i träsket finns en massa monster och Rp splittras upp i små grupper om 1 eller 2 stycken.

Nu kommer problemet...ett sånt äventyr blir drygt att spela på ett spelmöte (blir mycket sitta i rummet brevid).
Ska ett sånt äventyr spelas på solospelsmöten? :gremconfused:

Lontryuin

Veteran
Efter min erfarenhet så blir nog det bäst, särskilt om de inte alls kommer stöta på varandra och de har relativt lång tid i från varandra...

GoblinGurra

Swordsman
Dom kommer antagligen inte stöta på varandra och de kommer att ha relativt lång tid i från varandra...Hmm, det får nog bli solospel.

Dewain

Veteran
Nu kommer problemet...ett sånt äventyr blir drygt att spela på ett spelmöte (blir mycket sitta i rummet brevid).

Ska ett sånt äventyr spelas på solospelsmöten?
Jag skulle nog råda dig till att göra det till solospel för dina spelare, men det är klart är dina spelare tålmodiga av sig och inte har något emot att sitta i rummet bredvid så kan du ju köra den versionen med.

Ett tips är att du spelar med alla fram till träsket och en liten bit in i det sedan på ett snyggt sätt avslutar spelomgången för att sedan ta in dina spelare för solo utan att de vet om det. Det kan bli lite lagom förvirrande för dina spelare. :gremelak:

En annan tanke är att du verkligen tänker efter hur dina spelare troligen skulle agera i ett sådant läge kommer de att fortsätta på egen hand eller kommer de försöka att "Samla" gruppen igen och om det nu är så kommer du att tillåta det.

GoblinGurra

Swordsman
Det går att splittra dom...En ramlar ner i nåt hål som mynnar ut någon annanstans i träsket. En svimmar under en strid och rullar ner för en backe och hamnar under nån buske eller något.

GoblinGurra

Swordsman
Jag skulle nog råda dig till att göra det till solospel för dina spelare, men det är klart är dina spelare tålmodiga av sig och inte har något emot att sitta i rummet bredvid så kan du ju köra den versionen med
Tyvärr är inte mina spelare särskilt tålmodiga

Ett tips är att du spelar med alla fram till träsket och en liten bit in i det sedan på ett snyggt sätt avslutar spelomgången för att sedan ta in dina spelare för solo utan att de vet om det. Det kan bli lite lagom förvirrande för dina spelare.
Så gör jag :gremelak:

En annan tanke är att du verkligen tänker efter hur dina spelare troligen skulle agera i ett sådant läge kommer de att fortsätta på egen hand eller kommer de försöka att "Samla" gruppen igen och om det nu är så kommer du att tillåta det.
Det kommer jag inte tillåta.

nordan

Swordsman
Tips

Rent praktiskt - se till att man inte väntar i rummet bredvid, utan spelar i rummet bredvid.

(exempel: vänta i köket medan vi spelar i vardagsrummet blir mycket tråkigare för väntarna än om man gör tvärtom)