Nekromanti Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Hej!

Jag heter Dimfrost och jag är en föredetting. Jag är förtjust i att berätta hur allting var på den gamla goda tiden, vilket oftast innebär 2003 (när jag började tillbringa större delen av dygnet här) eller 2007 (när jag en kort period var maktfullkomlig forumredaktör). Förutom regelsystem, där jag tvärtom avskyr allt gammalt. Numera är jag väldigt såld på Apocalypse World. Ett annat favoritspel är Polaris. Jag har också en tendens att vara nostalgisk angående gamla Äventyrsspel-spel (jag började spela med DoD3, 1987), men då inte regelmässigt. Svavelvinter-spelet och Mutant: År Noll är mer min grej.

Jag har skrivit ett antal rollspel vars hemsidor är så ouppdaterade att jag inte kan länka till dem, till exempel det postapokalyptiska fantasyspelet Terone och (tillsammans med övriga medlemmar i det Linköpingsbaserade rollspelsmakarkollektivet Kaleidoskop) det arabiskinspirerade sword & sorcery-spelet Haragada (som relativt snart kommer i en ny och svinbra utgåva). Tiden räcker inte riktigt till längre, men jag gillar fortfarande rollspelsmakande i teorin.

IRL är jag doktorand i litteraturvetenskap vid Linköpings universitet och håller på med en avhandling om den svenska 68-generations utopiska föreställningar gestaltade i ett antal olika genrer.

Förutom rollspel, litteratur, typografi, träning och skrivande har jag periodvis spelat väldigt mycket Magic, och även vunnit en hel del. Men även det börjar tillhöra det förgångna numera.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Magnus Seter said:
Har inte du skrivit artiklar i Fenix också?

/Magnus
Jo, jag har skrivit några artiklar, samt recenserar regelbundet Magic. Dessutom har jag korrläst lite rollspel, bidragit med ett par kapitel i Svavelvinter-rollspelet, skrivit den numera sorgligt avsomnade men ännu inte helt avlivade bloggen med fiktiva rollspelsrecensioner Den raljerande nanoapan, med mera. Men jag såg inte det här som min kompletta rollspels-CV. Tack för möjligheten att skryta lite mer, dock. :gremwink:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Dimfrost said:
... skrivit den numera sorgligt avsomnade men ännu inte helt avlivade bloggen med fiktiva rollspelsrecensioner Den raljerande nanoapan, med mera.
Om det inte vore oförskämt och ganska osant skulle jag säga att Nanoapan baske mig är det bästa du gjort i ditt liv. Väl värt att gå tillbaka och kolla runt på bloggen för de som inte sett den!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
DeBracy said:
Dimfrost said:
... skrivit den numera sorgligt avsomnade men ännu inte helt avlivade bloggen med fiktiva rollspelsrecensioner Den raljerande nanoapan, med mera.
Om det inte vore oförskämt och ganska osant skulle jag säga att Nanoapan baske mig är det bästa du gjort i ditt liv. Väl värt att gå tillbaka och kolla runt på bloggen för de som inte sett den!
Tack! Jag har tänkt att göra åtminstone ett avslutande inlägg, med länkar till alla recensioner (för bloggers arkivfunktion är sämst), men det har inte blivit av. Sedan har jag idéer om två angränsande projekt också (helt kort: en PoD-tryckt samling med allt innehåll på bloggen, samt ett nummer av en fiktiv rollspelstidskrift i stil med 80-tals-Sinkadus där alla artiklar handlar om fiktiva rollspel eller fiktiva moduler till existerande rollspel; till detta hade jag tänkt söka en massa andra skribenter) men det är ännu mer avlägset. Jag skulle ha ändrat min signatur om jag hade haft signaturvisning påslagen så jag såg den i mer än bara mina PM. :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Dimfrost said:
Sedan har jag idéer om två angränsande projekt också
Roliga idéer! Att hitta intresserade till det andra projektet borde vara enkelt. :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
DeBracy said:
Dimfrost said:
Sedan har jag idéer om två angränsande projekt också
Roliga idéer! Att hitta intresserade till det andra projektet borde vara enkelt. :gremsmile:
Det hoppas jag. :gremsmile: Men som sagt, jag har rätt mycket annat för mig, och jag har haft den här idén åtminstone sedan 2008 eller så, så jag kan nog vänta några år med att dra igång det också ...
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Dimfrost said:
Magnus Seter said:
Har inte du skrivit artiklar i Fenix också?

/Magnus
Jo, jag har skrivit några artiklar, samt recenserar regelbundet Magic. Dessutom har jag korrläst lite rollspel, bidragit med ett par kapitel i Svavelvinter-rollspelet, skrivit den numera sorgligt avsomnade men ännu inte helt avlivade bloggen med fiktiva rollspelsrecensioner Den raljerande nanoapan, med mera. Men jag såg inte det här som min kompletta rollspels-CV. Tack för möjligheten att skryta lite mer, dock. :gremwink:
De fiktiva recensionerna är riktigt bra, blir väldigt sugen på att spela City of Shadow and Roses! :)

Förresten så har Carl Johan Ström (Neogames) nämnt att Neogames en gång hade planer på att göra ett Coq Rouge-rollspel, men att licensen var för dyr.
 
Top