Nekromanti Digital spelplattform

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,519
Location
Stockholm
Har ni läst nyheten på rollspel.nu:s förstasida?? Har ni läst artikeln den refererar till? VAFFAN är det frågan om???

- d -

dilandau@another.com | news://se.spel.rollspel
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Har ni läst nyheten på rollspel.nu:s förstasida?? Har ni läst artikeln den refererar till? VAFFAN är det frågan om???"

Ja, jag har läst det. Om det är som jag tolkar det att det med tiden helt skall hamna på internet är inte jag glad. Jag vill ha rollspel i handen, bläddra etc... Däremot kan jag köpa det om det blir ett komplement. Men jag skulle inte betala för att spela rollspel på nätet, då kan de glömma mig. Då betalar jag hellre en regelbok för 200-300 kr och spelar som vanligt.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Har ni läst nyheten på rollspel.nu:s förstasida?? Har ni läst artikeln den refererar till? VAFFAN är det frågan om???</I>

Gissningsvis så räknar RiotMinds kallt med att enbart en pappersutgåva av DoD inte kommer att bära sig ekonomiskt, så de planerar att också ha en online-version. Om man ser på deras andra planerade produkter verkar det ju vara den bransch de är inne på i första hand.

Det gör mig faktiskt <I>lugnare</I> - ingen som har satt sig och kalkylerat på RiotMinds' tryck och upplaga har ändå lyckats få deras intäkter och utgifter att gå ihop, så det har funnits spekulationer om de bara gör pappersspelet för att skapa intresse för deras sajt... men nu låter det klart mer seriöst.

--
Åke
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Håller med riddaren. Vi får hoppas att Internet satsningen skall stödja pappersrollspelet och inte att pappersrollspelet bara skall vara till för att stödja Internetsatsningen.

En 'all-out' satsning på pappersrollspelet med godis på Internet är vad jag hoppas på inte tvärt om.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Jag fattade artikeln mer som om det var frågan om en (spel)chat.

Men jag skulle nog aldrig betala pengar för det. Räcker det inte med den nu redan höga teleavgiften som det kostar att vara uppkopplad!?

Men det jag var glad över var att Dagens Indistri objektivt förklarade vad rollspel var.

/[color:green]Han</font color=green> som inte tror att det påverkar rollspelet i fråga.
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
Man kan ju alltid hoppas att du har rätt för jag skulle hata att behöva gå in på internet var eviga dag för att tanka hem allt som behövs till den nya verisionen. Kanske har RiotMinds någon vision om att allt ska finnas på nätet av någon oförstålig anledning. SKROTA DET!

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 
G

Guest

Guest
Bra Talat (NT)

..

/Hämnd är ett svärd som dräper den som drar det..
 
Top