Nekromanti Dies Irae

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Devil Doll

Hejsan... Av någon anledning blev det fel i recensionen. Gruppens namn är Devil Doll och skivan heter Dies Irae.
Testa att få tag på den här:http://www.soundpollution.se/ Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 

roobin

Veteran
Joined
29 Jan 2001
Messages
23
Location
Ekshärad
Re: Devil Doll

Misstag!

Jag sökte ju naturligtvis på Artist: Dies Irae
och då det upp massa låtar med Mozart mm, tydligen så finns det en massa klassiska låtar med namnet Dies Irae.
Så jag trodde ju det var en samling grymma klassiska låtar bla från Mozarts Reqiuem, som jag tycker är bra.
Ordet klassiskt nämdes också i recensionen, tror jag.

Men när jag sökte på Devil Doll kom bara skit.

Men, jag klandrar ingen, bara ett simpelt misstag.

Ps. Om du skulle läsa En Vampyrs Bekännelse, lyssna på Mozarts reqiuem till den.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Devil Doll

Vad menar du nu?
Devil Dolls skiva innehåller inte musik av Mozart utan allt är egenkomponerat (Av Mr Doctor som gruppens frontman kallar sig). Och anledningen till att jag nämde ordet klassiskt i recensionen är därför att musiken till största delen är klassisk.

Visst är Mozarts Reqiuem bra, och så är den ju billig att få tag på också (som klassisk musik är). Men Devil Doll har en mycket mer makabarare stil som verkligen tilltalar mig. Riktig mörk med orgelstycken som Fantomen på Opran själv skulle kunna skapat. Jepp man blir nog galen om man lyssnar för mycket på den.

Och vem skulle du klandra? För att du sökte på fel titel?

Hmm Mozarts Reqiuem till en Vampyrs bekännelse.. Men vad skall man då lyssna till när man läser Samtal med Vampyren?

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 
Top