Nekromanti Diddi och björn

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Är det nån som läst deras bok?
Är den ett gott skratt?
Är nått sant?
Ska vi ta över världen?
Är vi avvikare och satinister?

Nä jag tycker fakstikt att hem o skola och dom där andra moralnissarna som inte fattar nått inte behöver lägga sig i med sin dumma och/eller oinsatta kommentarer.
Vad tycker ni?
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Började läsa den, men vart ganska förbannad hela tiden,sen så kom det massa annat ivägen och sen var det dags att lämna tillbaka den till bibblan igen. Ska dock läsa den igen.

Något av det de skriver lär vara sant (typ namnen på rollspelen (dock ej de översatta namnen från engelska)), men det mesta är förvanskningar och lögner.

Är vi avvikare och satinister?

Vadå avvikare, vi är ju de som är på den rätta vägen. SL är våran gud, och de kontrollerande organet är SVEROK. Må de leva länge och väl Hallejua! /images/icons/laugh.gif

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Är det nån som läst deras bok?<p><hr></blockquote><p>Tyvär ja.. Om mindre folk hade läst boken så de inte ha råd att fortsätta skriva lite mycket skit som de gör nu mera...
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Är den ett gott skratt?<p><hr></blockquote><p>Den är hysteriskt inte på grund av skämt utan på grund av alla deras missar...
Tyvär är den även sorglig den på miner en om det faktum att det finns folk som godtar allt de läser i en bok och de kommer frukta oss rollspelare..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Är nått sant?<p><hr></blockquote><p>Ja Rollspel existerar,, Sverok finns,, Resten bör tas med en fyra fem ton salt.. *ler*
Den är fylld av lögner halvsanningar och fakta taget från sitt sammahang..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Ska vi ta över världen?<p><hr></blockquote><p>Troligen det är de unga generation att att ärva värden när de gammla generationen dött av ålder.. Själv hoppas jag att Mamma och Pappa lever för alltid *ler* men det är jag det..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Är vi avvikare och satinister?<p><hr></blockquote><p>Avvikare *hmm* definera en människa som är NORMAL.. Jag har försökt hitta en "normal" mäniska i över 18 år ( jag är 26 år ) och inte lyckas.. Satinister *hmM* tja personligen skulle jag träffa satan om han existerar skulle en viss ondskans kung få stora smärtor efter jag har kört upp en lyktstolpe där solen aldrig skiner.. ( allt går med vilja våld och vaselin )
OM jag han existera och jag träfar GUD/GUDRUN skulle han/hon få en Buss uppkörd där solen aldrig skiner.. ( allt går med vilja våld och tja TAGGTRÅD.... )
Enligt biblens så skapade Gud allt coh är därför direkt ansvarig för allt vidrigt som existerar den djävulen...
Rollspelare är precis som ej rollspelarende folk VI ÄR individer som har egna åsikter egna religioner och egna tankar..
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Alla rollspelare(utan undantag) som jag sett läsa denna bok har kommit en halv sida(max) innan de utbristit i ungefär "vad i h-e är detta för struntprat". Oftast i grovare termer.


LL
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Är det nån som läst deras bok?

Bara tittat i den, däremot har jag läst igenom hela den totala sågningsrecensionen som Björn Hellqvist skrivit...

Är den ett gott skratt?

Jodå, åtminstone deras strålande källfusk... Först står de som källor åt några på polisskolan som skrev uppsats om rollspel och sedan förvanskar de citat ifrån denna uppsats i sin bok - uppenbarligen var de inte nöjda...

<I>Är nått sant?[/i]

Jag citeterar:

Som varje nytt kulturfenomen har rollspelen skapat sin kvot moralpanik, särskilt som få vuxna gjort sig mödan att tränga sig in i deras ganska stängda världar. Desto sorgligare att den första svenska boken som undersökt rollspel har som utgångspunkt att det väsentligen rör sig om något djupt suspekt." (…) "Men bokens underton är obehagligt paranoisk: "En förändrad inställning till moralbegrepp och samhällssyn skulle kunna leda till att rollspelshobbyn plötsligt byter skepnad och förvandlas till en militant politisk rörelse…" Och när två vuxenresenärer så uppenbart inte begriper sig på den ungdomsvärld de besöker, vare sig språket eller humorn, svärtan eller magin, då har man svårt att ta särskilt mycket i deras upprörda vittnesmål på allvar över huvud taget. (Lars Linder, Dagens Nyheter 970822).

Ska vi ta över världen?

Kanske det, men inte när det gäller makt och kontroll, utan genom att spel av alla de slag kommer att sprida sig över hela världen.

Är vi avvikare och satinister?

Varken det ena eller det andra. Om det är någon som har "liv" så är det de som verkligen har något för sig på helgerna. Ställ detta i relation till de som tycker det är kul att stå utanför får föreningslokal och titta på... Har dessa "tuffa" typer mer liv?

/Emil


Kolla gärna in Eon SE på <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Konsten att såga en bok

Den är väldigt bra...men frågan är om inte Piff och Puff lyckades såga sin egen bok bättre (även om de inte insett det själva) *flin*

Det är så uppenbart att de varken kan översätta engelska titlar, eller begriper hur de funkar. Bara använt det de funnit och omvandlat det till sina egna syften.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Avvikare

Angående Avvikare VS Normala:

[color:red]Krossa dom normala!</font color=red>

Nej inte så drastiskt.. /images/icons/smile.gif Jag menade begreppet.

Normal: Aldrig lessen, aldrig arg, sunda hobbies, working 9-5, snygg, sexig, anorektisk.

Nej fy fan! Låt människor vara som dom vill! Krossa grupptrycket och acceptera och förstå! (Något för Didi&Björn nu när vi är inne på det.)


Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Avvikare Eller Normal ? En vad vill DU vara ?

Nä låt oss ha kvar benämningen avikare unika udda och normal av den enkla orsaken att
De personer som verkar finna en sadistis lust att mobba och gå med elakt skvaller om andra ljuga och snacka skit är de personer som ivrigast hävdar att DE är NORMALA.. Sådana personer får för MIN del gärna behålla benämningen NORMAL..
AV flera orsaker..
1 Alla stora krigsfurstar har varit Onormala eller rättare sagt Exentriska..
2 Alla stora Filosofer har varit Onormala och exentriska och i Gandihs fall anorexisk..
3 Alla stora genier som vinner nobel efter nobel pris kan knappast kalla sig normal eller vanliga.. Se bara på Hawkings.. Och Marie qurie som och alla de andra..
4 Alla de stora genierna som målade tavlor Leonardo, Pizaso, osv är knappast folk som är normal bland dessa dyrkade individer hittar vi folk som grävt upp gravar i en febrig jakt på kunskap, drukigt sprid och droger för att döda sina känslor, de har dödat och dödats av sina fiender för sin kärleks skull så väl som sina lidelser..
5 Alla de Författare som ivrigt skrivit böcker som fått oss att gråta skratta tänka och glömma de har varit män och kvinnor av lidelse de har dött kämpande för sitt liv i lunginflamtion på blåsiga heder de har kämpat mot fördommar och avundsjuka makar och de har varit brotslingar hjältar och fegisar men de har alldrig varit normal..

Så när dessa 5 grupper av Onormala mänisko yrken existerar VEM vill vara normal ? en normal mäniska han existerar inte ens.
Ingen här kan ge en bra definiering över huvud taget på HUR en Normal mäniska ska uppträda och se ut. ! Försök och mislyckas kommer ni alla att göra för Människa 1:1 existerar bara som dator simulation...
Men om man definierar normal som en mäniska som lever och existerar men inte åstakommer något märkligt eller extremt under sin livs tid
( vare sig lagligt eller olagligt.. Små lag brott är acepterade för en "normal" doc ej masmord mord eller något som väcker samhällets kollektiva avsky. )
Så om man då definierar en Normal som en mäniska som till hör dessa 90% som kommer så fort alla barn och vänner är döda av ålder/våld/sjukdommar/olyckor vara HELT bortglömd allt som kan upptäckas om honom/henne är att han har existerar och kanske har haft barn som släktforskar...
Så vem vill vara normal ?


<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-10-29 23:25.</EM></FONT></P>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Avvikare

Hatten: Ja.
Goblin: Menade inte så.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 
Top