Nekromanti Dibuksekten?

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Någon hade tidigare vänligheten att berätta om en ohelig(?) ritual där man nedkallade Döden.
Min fråga är: Var det nekrotropiska filament som krävdes eller teotropiska? Och hur svårt blir slaget mot ceremoni per alstrat filament?

/Borde ha frågat innan, men det kan inte hjälpas.
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Det är ganska enkelt att lista ut. Jag tror du talar om ceremonin Nedkalla Döden, och i ceremonier är det alltid teotropiska filament som begärs. Skulle det däremot vara en ritual så kan man inte alstra teotropi.

/Erik

__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Jat tycket det lät så jag med, men så här va: när killen som berättade om det hade använt den hade det offrats två oskulder och en jävla massa djur. Tyckte det lät lite dödsmagiskt...
 

Astaroth

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
12
Det kan ju bero på att för att en gud ska ge teotrpiska filament så krävs det ett offer. Dibuk tar helt emot blods- och själsoffer om jag inte missminner mig.
Men som Lorden sa så är det så att är det en ceremoni så handlar det om teotropiska filament med eller utan oskulder...

/Astaroth
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Om någon har runt tjoget quadosh så borde la den personen kunna alstra teotropi...?
Kan inte andar, demoner och gudar göra ritualer då?... /images/icons/tongue.gif

Smaffy är jag. blä.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Nä, enligt Big Man Krille måste man ha en Qadosh på mellan 30 och 40 för att ens vara halvgud. Möjligen att man Då kan alstra ett par filament, men för större summor måste man nog ha ungefär 60 i alla fall.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
men enligt böckerna så ska man ha 18 eller mer för att kunna bli en odödlig halvgud efter sin död... (komma till sin gud)



Smaffy är jag. blä.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Killen som berättade om Dibukkulten var Iag. Jag gav dig hela mallen för ceremonin, mycket mer än så står det inte om nedkallning av Dibuk i "Religioner". Och alla offren utfördes i min kampanj dels för att Dibuk vill ha själs- och slaktoffer, och dels som blodig krydda, med syftet att få till en plot av att byns Daakpräst eg. var Dibukpräst och planerade att använda kantonand Raherins dotter Jenira som huvudoffer i ritualen (varvid rp:na tvingades rädda henne, etc. Det hela slutade med att hon räddades och giftes bort med en av rp:na, vilket tillslut blev en mycket tragisk historia, som jag sedermera kommer att lägga upp under titeln "A Colonan Ghost Story"- ni som lever får se när det kommer).

- Ymir, har numera gråtit mycket åt Jeniras slutliga öde...
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
*Snyft* Så sorgligt... Blev hon dödad? Och var tänker du släppa "A colonan Ghost story"? När? Hur? Var du SL?
I så fall kan du nog inte ha sett det som så sorgligt när flickans tragiska öde beseglades, då hela världen är en manifestation av sadistiska SLP:ers fantasi =).
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Dibukkulten

Hon dog, men Dibukkulten dödade henne inte. Det är en lång och tragisk historia som plågat en av rp:na i många år, och som hela min spelgrupp sedermera skulle komma att sitta och gråta åt, inklusive jag, trots att jag är sadist. Hela historien, "A Colonan Ghost Story" tänkte jag lägga upp här på forumet som äventyrsuppslag och/eller tips på hur tragiska spöken kan användas i kampanjer. Skall bara avsluta det i vår kampanj först, så jag kan berätta hur det gick tillslut.

- Ymir, tycker förbannat synd om Jenira Raherinsdotter
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Dibukkulten

Ifall du inte skulle ha något emot det så skulle jag gärna vilja ha det... Kan du maila det till mig på Tompa_16@hotmail.com? Det känns som om jag alltid blir SL i vår grupp ändå, så då kan jag lika gärna ha något schysst förberett...

/Tack på förhand
Virocon Illuantan
 
Top