Nekromanti Diablo II-modulerna

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Jag inhandlade Diablo II-modulerna till DnD 3rd på tradition på Lincon för den inte alltför höga summan 20 :- st för de två böckerna. Har inte läst alltför mycket av det än (ska fortsätta läsa snart) men det verkar onekligen som om det gör DnD till mer Dungeon bashing än vad det redan är. Eller det verkar inte, det står faktiskt i inledningen att

The beauty of the Diablo II setting is that it does not focus as much on investigation and interaction as it does on good old-fashioned door-bashing, skull-cracking, hoard-looting action.
Det säger en hel del om stilen på böckerna och vad författarna vill få ut av det hela. :gremsmile:

Ni som har testat, vad tycker ni om Diablo II-modulerna?

*gillar Invisible Stalker bilden från Ad&d2 Monster Manualen*
 

Snurgla

Veteran
Joined
19 Feb 2003
Messages
137
Location
Göteborg
Tja, det finns ju tre böcker: the Awakening, som detaljerar Diablo I, Diablerie som ger regler för DII karaktärer, och den tjocka som ger hela DII.

Jag måste säga att DII-böckerna är rätt sunkiga, eftersom de enbart gör Diablo II till D&D, något som är rätt överfödigt. Däremot Diablo I-boken (till 2nd edition) är i mitt tycke rolig, eftersom den försöker göra lite annorlunda saker med spelet.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,481
Location
Stockholm
Jag läste även på EN World...

...att det finns de på Blizzard som inte är nöjda med Diablo-versionen av D&D (eller vad man nu ska kalla det) och därför såg till att tjata in sig på Warcraft-versionen av D&D.

Jag har då endast läst Diablo-böckerna, och tycker att de är rätt så okej. Fet dungeonröjarkänsla på det hela, och det är alltid kul med lite nya grundklasser. Snygga bilder också.

Ingenting för min spelstil dock (intrig/stadsbaserade äventyr med mycket NPC-interaktion, om nu någon undrade)

M.
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Dungeon-generering?

Finns där inte regler för att bygga slumpade dungeons i Diablo-böckerna? Har nåt vagt minne av det.

Inte för att det är en säljande poäng i mina ögon...
 
Top