Nekromanti Diablo 3

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Så, vad tror ni det blir av Diablo 3?

Ett MMO?
Konsol HnS?
Ett Diablo 2 fast för 2008?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Whut ??
Ska det bli ett Diablo 3 ?? Det var som tusan, det hade jag inte en susning om.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Ja de är ju sina egna värsta konkurrenter. Diablo 1/2 var verkligen spelen som banade väg för WoW i och med hur de lärde sig att designa grinds som folk svalde.

Fy fan.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Blizzard lär väl vara sugna på att göra ett MMORPG av det, med tanke på hur bra det har gått för WoW. Kanske något hybridartat spel med fullt utvecklat single player-läge, eller något.

En annan grej jag har funderat på är den rent fluffmässiga aspekten. Kommer det inte bli knepigt att göra en uppföljare till D2, när hjälten i det spelet dödar inte bara två av the lesser evils, utan dessutom samtliga tre prime evils? Att låta hjälten i trean slåss mot återstående lesser evils hade kunnat framstå som lite antiklimaktiskt. Att säga att prime evils inte kan dödas, utan bara bannlysas från de dödligas plan, för att ge framtida hjältar möjligheten att -också- döda the prime evils låter lite träigt. Kanske läge för en prequel?

Slutligen är jag lite smått intresserad av vilken av karaktärerna i D2 som, enligt kanon, är hjälten. I D2 etableras det ju som bekant att det var warriorn som förintade Diablos fysiska form i D1 (med balla referenser till rougen och sorcerern som både blev onda efter D1). Vem kan det tänkas vara i D2? Är det rent utav en hel grupp av ärkehjältar som tillsammans befriade Sanctuary från de onda superdemonerna?

- L
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Fast och andra sidan förstörde ju ärkeängeln Tyrael världsstenen och vem har sagt att han inte blev korrumperad av de onda krafterna som Baal slängt in i den.

Världen lär väl vara rätt pissed också för att Tyrael sabbade världens fundament.

Nåväl, en grej jag skulle vilja se i D3 är möjligheten att välja kön på sin karaktär. Kanske slänga in två klasser till och ha ett system med tre huvudklasser (Warrior, Sorceror, Rogue) som vardera har tre subklasser. Warriorn hade ju kunnat ha Barbarian, Paladin och någon mer. Sorcen har Mage, Necromancer och Druid. Rogue får väl köra med Assassin, Amazon och kanske någon annan.

Hade varit kul ifall dom återinförde förbannade föremål (dom med negativa modifieringar från D1).

/Seinet Wintermute - Skall dricka frukost nu
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Så det ser ut som om det är Diablo 2 fast bra mycket snyggare och med mer av allt såklart.

Antingen missade jag när de nämnde till vilka platformar det kommer till eller så har de inte sagt det än.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
"Nåväl, en grej jag skulle vilja se i D3 är möjligheten att välja kön på sin karaktär."

You got it :gremsmile:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Jag tror att det blir ett Diablo 2 fast för 2008, gameplayfilmen tycker jag verkar tyda på det. Troligtvis med ett bättre utvecklat online-läge, men även med en solid singleplayer kampanj.

Jag är för övrigt helt lyrisk. Diablo är min favoritserie från Blizzard.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Ah, good times. Farma mephisto med MF gear :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Äsch... Diablo II är och förblir dess storhetstid. Fan, det var tider det, när man satt och LANade och grindade Diablo II: Lord of Destruction. :gremlaugh:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Vad fan, det gör man väl fortfarande?

/Seinet Wintermute - Tycker det var tråkigt att polarens lvl75 hardcore barbar skulle dö av Radament :gremfrown:
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Verkar ju mest vara ett "Diablo 2 fast för 2008" av det lilla jag sett hittills. Kan inte påstå att jag är överdrivet entusiastisk till vare sig D3 eller Starcraft 2, har helt enkelt tröttnat på koncepten tror jag. Men det kan säkert bli spel som är kul en stund iaf...

Tycker att Blizzard borde förnya sig lite mer än de verkar göra i sina kommande titlar, hoppas spelen säljer jättedåligt så man får se nåt innovativt från Blizzard igen... fast det lär nog inte hända :gremtongue:

//Boboliwsy - tycker att Blizzard bara producerat dynga sen Starcraft och Diablo 2 tiden, verkar ju dock funka ganska bra för dem...
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Jag tror inte det blir särskilt bra eftersom skaparen av det har hoppat av och istället skapat Hellgate London som många säger är Diablo 3.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Att Bill Roper hoppat av skulle ju i så fall innebära att Blizzard inte skulle kunna skapa någonting bra längre. Vilket de redan motbevisat.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Såg att Blizzard sin vana trogen släpper det samtidigt BÅDE för Mac och PC. Schysst, då slippper jag installera boodcamp på min bärbara...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Seinet said:
Vad fan, det gör man väl fortfarande?

/Seinet Wintermute - Tycker det var tråkigt att polarens lvl75 hardcore barbar skulle dö av Radament :gremfrown:
Tjaaa, dataspel tilltalar mig inte alls längre, och har inte gjort på 4 år. Sålde därför allt jag hade då. Vid datorn tycker jag det är roligare att delta i hundrafemtioelva forum med intressanta diskussioner, skriva rollspel och noveller osv. Just bordsrollspel är dessutom så överlägset allt annat spelande i alla fall, och det går inte att jämföra något annat spelande med det. Jag har vigt mig fullt åt den numera. Det är nog den hobbyn som varit mig trogen i snart 10 år, och om säkert kommer att förbli det. :gremwink:
Dock är det klart att det ibland kommer ett litet Diablo II-sug. Det är inte att förneka. Har man grindat igenom det gång på gång på gång så är det klart att det finns kvar inom en. Hehehe... Men njaej, numera spelar jag bara fullkomligt odödliga spel med en kvalitet som aldrig tycks falna - som Monkey Island-serien och sådant kul.
 

Perkan

Veteran
Joined
7 May 2005
Messages
38
Location
varierar
Det var tänkt att vara det nya Diablo, men Hellgate: London tycker jag visade ganska tydligt att Bill Roper inte klarar sej särskilt bra utan sina gamla Blizzardkollegor. Och som Vitulv nämnde så är de klart kompetenta även utan honom.
 
Top