Nekromanti Diablo 2-grejer..

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Liten rättelse

Ännu en fråga för att stilla mitt nyfikenhet..
Vad innehåller LoD, forutom en ny drös med monster ? Finns det nya skills & sådant ??
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Liten rättelse

Den innehåller två nya klasser: Assassin och Druid.

Om du frågar mig så suger båda... :gremsmile: Så fråga inte mig.

Förutom det så finns det numera excepional uniques och elite items (även elite uniques, om än de är färre). Räkna dock inte med att hitta överdrivet många sådana, om du inte kör någon dropmod på single player.
Snart släpps dessutom 1.10-patchen (som för övrigt verkar suga enormt mycket), vilket innebär dels att det kommer fler elite uniques, unika jewels (fungerar som gems, finns även i LoD fast bara magic och rare), dels så kommer skills att interagera med varandra på ett helt annat sätt än förut. T ex så påverkas Frenzy-skadan av Taunt, Double Swing och Berserk, och Poison Nova får ytterligare skadeökningar av högre nivåer i Poison Dagger och Poison Explosion (vilket till och med gör den användbar! WOOT!).

Det finns dessutom en ny akt - Harrogath - som är ungefär lika stor som Act 3, och en ny onding att slakta: Baal.

Inga nya skills till existerande klasser, men det finns en hel del ändringar såsom att barbarians kastyx-skada baseras på (Strength+Dex) / 2 istället för bara Strength och annat sådant som man inte riktigt märker av.

Stash-storleken är ändrad, och man kan numera göra runewords och hitta runor (som fungerar ungefär som gems). Runewords är ett antal runor i en viss ordning som gör något coolt i ett item.

Så om du gillade Diablo 2 så borde du köpa LoD, men om du liksom bara spelade igenom det och tänkte "jaha, då var ännu ett hack'n'slash-dator-rpg avklarat" och lade det att samla damm i något hörn så kanske det inte är värt.

My humble opinion... :gremcool:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Re: Liten rättelse

Om du frågar mig så suger båda... Så fråga inte mig.
Fråga mig istället! *viftar frenetiskt med handen i luften*. Druiden är skitrolig att spela med. Särskilt om man lägger mycket på shape-shifting och summoning.

Assasin är småball. Tyvärr hade jag tröttnat rejält på Diablo när jag kom igång och började spela med henne.

/Vulf
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Liten rättelse [OT]

Och jag som trodde att det var en helt vanlig avatar... men när jag studerade tatueringen på din överarm hoppade det helt plötsligt fram ett grönt "IÄ!" och skrämde skiten ur mig :gremshocked:.

Tuff :gremgrin:.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Re: Liten rättelse [OT]

Och jag som trodde att det var en helt vanlig avatar... men när jag studerade tatueringen på din överarm hoppade det helt plötsligt fram ett grönt "IÄ!" och skrämde skiten ur mig .
Hihi, det var liksom meningen :gremsmile:

Tack :gremgrin:

/Vulf
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nu vet jag vad jag ska göra imorgon !

Så om du gillade Diablo 2 så borde du köpa LoD, men om du liksom bara spelade igenom det och tänkte "jaha, då var ännu ett hack'n'slash-dator-rpg avklarat" och lade det att samla damm i något hörn så kanske det inte är värt.

Om jag säger så här, jag var ruskit sugen på att köpa LoD i fredags, men fick aldrig tummen ur. Men nu när jag läste det här så ska jag ABSOLUT köpa det imorgon !!!
När det gäller hack´n´slash så kan det vara skoj inomellanåt. Specellt om man vi ha ut sina aggresioner... :gremgrin:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Re: Nu vet jag vad jag ska göra imorgon !

Grattis, jag lovar att du kommer bli nöjd. LoD förbättrar gamla Diablo 2 något avsevärt.

/Vulf
 
Top