Nekromanti DFSH

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Jag har bara en fundering... jag har tänkt köpa den nu men jag undrar först... vad för slags äventyr är det?

1) Skräck-äventyr?
2) Intrig-äventyr?
3) "Gå dit döda honom/henne"-äventyr?
4) "Kämpa för ditt liv"-äventyr?
5) "Inget av ovanstående"-äventyr?
6) "Jag vet inte för jag har inte spelat det"-äventyr? :gremtongue:
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Det är lite blandat. I början ska man vara snäll så att en halvdöd gubbe vill snacka med en. Sen så händer lite andra roliga saker och till sist sticker man till takalorr för att bulta (nix, inga tiraker) gûrder.

Mvh Victor Palm

I'll be back

PS. Jag skulle gärna skicka med introduktionen till den, men dels har jag inte boken här och dels så vill jag inte hamna i klämm med copyrightlagen DS.
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Som spelare som har spelat det så är det fyllt av såväl skräck som intriger.
Det är även lite av den här vildmarks/skogsmulle-känslan över den.
Det som är den stora behållningen är allt som följer äventyret. Vi har inte hunnit bli av med alla som ville ha vår hjälp än. De är ordentligt besvikna och vi har varit nära att mista liv och lem om tungan hade sluntit det minsta. Men än så har inget hänt.
Undrar när de dyker upp nästa gång?

Men jag tycker det är värt pengarna. Men ta tid och läs igenom det noga eftersom det inte verkar alltför fullständigt (har inte läst den).
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
En del intrig, en del skräck. Man skulle kunna säga att det består av tre olika delar som alla har lite olika teman. Jag har bara spelat det och då var det ett helt okej ävntyr. Men jag tror att det kanske kan krävas en del arbete ifrån Spelledaren för att de olika delarna ska fungera och övergången mellan dem ska kännas naturlig.
 
Top