Nekromanti "Dexter" (tv-serien)

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Tjo!

Var det någon annan som bevittnade premiären av Dexter på TV6? Personligen så älskar jag den här typen av tv serier med tämligen dysfunktionella människor. Man kan ju förstås tycka att det är ännu en sorts CSI spinoff p.g.a Dexters yrke som blodstänksexpert, men det kändes definitivt inte som en sådan.

Den morbida och givetvis bäcksvarta humorn är också njutbar. Det var skitroligt när Dexter höll på att undersöka en annan seriemördares "verk" och i sin inre monolog så utbrister han: "Damn! Why didnt I think of that?" :gremgrin:

Nå, ni som kollade, vad tyckte ni? Det ägde åtminstonde sönder CSI Miami väldigt hårt måste jag säga (blä för CSI Miami).

//Coffe_Kanon - som kanske har hittat sin nya favorit serie att följa
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Hela första säsongen är helt lysande, tycker jag. Såg klart den för ett par dagar sedan. Bland det bättre som går på TV just nu, även om själva "överplotten" i första säsongen är sjukt uppenbar för den som har fler än tre hjärnceller och so sett fler än 5-6 avsnitt sådär.

Själv sitter jag och väntar på att S2 ska komma... =)

//Krank, som inte sett TV-serier på TV-kanaler på flera år, undantaget slarvigt kanalsurfande. Reklam i TV-serier: Hugaligen!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,469
Location
Stockholm
Mycket bra!

Men jag tycker inte att den ens går att jämföra med CSI eller liknande. Den här serien handlar ju inte om folk som löser mord. Huvudpersonen är ju själv seriemördare, för sjutton gubbar.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
"Men jag tycker inte att den ens går att jämföra med CSI eller liknande. Den här serien handlar ju inte om folk som löser mord. Huvudpersonen är ju själv seriemördare, för sjutton gubbar."

För att summera jämförelsen. CSI handlar om kriminaltekniker, Dexter ÄR också en kriminaltekniker. CSI Miami (vilket var den serien jag jämförde med) utspelar sig i Miami, Dexter utspelar sig också i Miami. Sen kommer säkert fler likheter dyka upp under seriens gång. om man hårddrar det så hade CSI Miami kunnat vara typ exakt samma tv-serie om Horatio Caine hade seriemord som kvällshobby.

Men som jag sagt tidigare, just CSI Miami är för flashig och platt för att vara intressant, Dexter å andra sidan är det inte...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
om man hårddrar det så hade CSI Miami kunnat vara typ exakt samma tv-serie om Horatio Caine hade seriemord som kvällshobby.

Jag hoppas mest att Dexter möter Horatio i en cross-over och bäddar in honom i plast och snittar i hans kind...

Och ja, Dexter är kanon. Febrig.

(och i morgon kommer ROME s2 och 24 s6 - jag kommer att slita sönder DVD-spelaren)
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Jag hoppas mest att Dexter möter Horatio i en cross-over och bäddar in honom i plast och snittar i hans kind..."

Eller att Dexter åker fast i en crossover till sista avsnitt tack vare Gil Grissom. Go Grissom GO! :gremgrin:
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Däremot så är ju CSI mer Science fiction och Dexter en aning mer jordnära. Känns så i alla fall.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Min personliga teori är att han i själva verket är samma Dexter som i "Dexters laboratorium", fast vuxen nu.

Snart dyker nog Mandark upp, ska ni få se!

Erik
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,721
Du... det skulle få mig att sitta som klistrad om det visade sig vara sant. Dexter's Lab ftw! :gremgrin:
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
om man hårddrar det så hade CSI Miami kunnat vara typ exakt samma tv-serie om Horatio Caine hade seriemord som kvällshobby.

Det där är lite som att säga att Entourage hade varit exakt samma serie som En fyra för tre om den senare utspelat sig i Los Angeles.
 
Top