Nekromanti Deus Ex???

Klosse-Biten

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
2
Location
Rundvik
Är det nån som spelat Deus Ex??? Jag funderar nämligen på att skriva ett uppdrag till neotech kring händelserna i spelet.
Är det en bra ide? :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
har spelat och älskar det spelet, och våld löser faktiskt inte allt.

ett uppdrag i Deus Ex värld vore helt klart interessant. man kan ju annars spela efter ett av dom 3 sluten.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
hela världen styrs av en elak AI (darkside?) som har lurat en människa till att tro att han ska få en del av kakan om han "hoppar in i den".. LÄTT!! skittufft =) det hade jag gillat.. eller att den kanske styrde ett par länder/megaföretag i alla fall.. fast vänta lite nu, gör inte darkside redan det? =)

tjo. slutsats: neotecharna lever ju redan i en variant av de tre sluten! =P


jag kommer bara ihåg det slutet, och att man skulle bomba allt tillbaka till stenåldern och bo i små hyddor.. vilket var det sista slutet?
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jag har spelat deus ex och jag tror att du kan göra ett bra uppdrag utav det om du lägger ner lite tid på det.
 

Klosse-Biten

Veteran
Joined
12 Oct 2003
Messages
2
Location
Rundvik
Sluten

Vad jag vet finns det bara tre slut och dom går så här.

1: All elektronisk kommunikation såsom telefoner eller internet förstörs för att ingen ska kontrollera världen.

2: Man går med i gruppen Illuminati och styr världen med dem. (Fast det verkar som att de inte lyssnar på en!!!)

3: Man morfar ihop med helios (AIet som vet allt) och får då samma status som en gud och styr världen.
 

eNo

Veteran
Joined
20 May 2002
Messages
117
Location
Falun, Dalarna
Re: Sluten

Det finns fyra slut...

I det sista fallet dansar JC på en nattklubb i all oändlighet ^_^
(Fast det är påskäggsvarning på det)
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Sluten

det känns som om jag hade valt slut nummer 3..
(fast hur vet man att inte AIn lurar en och bara slaskar sönder en om man hoppar in i dendär tuben?)
 

vanti

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
32
Location
Piteå, Schweden
Re: Sluten

"det känns som om jag hade valt slut nummer 3.."

Det var precis vad vår vän JC Denton gjorde åxå för det är det officiella slutet som leder vidare in till storyn i Deus Ex Invisible War som har ytterligare 4 trevliga slut som jag inte ska avslöja här eftersom jag vet hur arg jag hade blivit om nån gav mig spoilers :gremgrin:
 
Top