Hur många, ärligt, tror du spelar sin gudadödare som kan döda allt efter tio år typ,
Den här meningen bevisar att du inte har spelat D&D. Den bevisar också att du inskränker din syn på spelande till dom erfarenheter du har från DoD. Charmen med D&D är att din gudadödare efter tio år fortfarande är lika spelbar som den var vid exempelviss lvl 5. Det finns fortfarande monster som måste bekämpas, det finns andra "Planer" som man kan resa till och ta sig an, man kan blanda sig i djävuls och demon krigen i abyssen, och systemet hänger fortfarande med.
Känner att jag förklarat mig lite dåligt. Det jag menar är att du aldrig blir "Jag kan döda allt" i D&D. Samt att systemet fortfarande är lika spelbart som vid lvl 46 som lvl 3. Du behöver inte göra om mekaniken, systemet ställs inte mot sin spets där man måste slå tjugor hela tiden för att lyckas utan allt flyter på precis som det gjorde när man var lvl 5.
Nej visserligen sitter man kanske inte i värdshus när man är gudadödare, då är man ju EPIC. EPIC innebär ju att man är en stor hjälte eller kung. Dom sitter ju inte på värdshus om dom inte har en anledning. Nej men däremot spelar man hovmiddagar, viktiga möten mellan gudar och kungar, evenemang som turnerspel.
I själva verket är EPIC spelande mindre dataspelaktigt än vanligt spelande på låg lvl nivå. I EPIC är det oftast ett svårt monster som ska dödas t:ex en gud eller drake. Till skillnad från vanligt spelande då man oftast ska rensa ut en hel grotta. Själva questen handlar om att döda guden och vägen dit. Vilket plan man ska resa till, hur man ska konfrontera guden m.m.
Tror du inte att de hellre försöker komma åt den gnutta lilla extra XP de kan få genom att slakta allt och alla och därmed visa sig mäktiga. Hur många spelar en så mäktig karaktär utan att hålla sin ifrån WoW-skiten?
Nej därför att det speltekniskt ger för lite exp och är tråkigt gentemot andra alternativ som finns. Dom kan få mera exp igenom att bekämpa monster som fortfarande är en utmaning (Eller gudar). Dom kan även visa sig mäktiga på andra sätt. Det är det som gör det så bra, systemet håller sig fortfarande vid liv vid EPIC. Dessutom tror jsg inte att jag nånsin har spelat med en grupp som skulle hanter EPIC på det sättet. Säg att du spelar Rollpersoner som är jämförbara med Legolas, Gimli och Aragorn. Inte handlar dina uppdrag om hur du slår ihjäl tusen orcher, nej du gör större saker som att återupprätta ett gammal rike. Eller döda den onde guden som inte går att döda. Det är EPIC och dom striderna som uppkommer här, dom gör D&D bäst.
Väldigt svårt att förklara för dig när det vekar som om du inte har spelat D&D. Du måste liksom testa det innan man kan förklara det för dig.
//Flurtis som är osäker på om han har fått fram poängen.