Nekromanti Det var en gång... rymden

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Med tanke på att i alla fall några visade intresse för TV-serien när den togs upp i tråden nedan, är den några som skulle vilja vara med och bygga en spelmiljö med tillhörande speldata (jag funderar i första hand på GURPS och/eller Gränsvärldar, men är öppen för andra förslag) baserat på serien?

Själv har jag tillgång till hela serien (dock dubbad till engelska, men det överlever jag; samt några avsnitt dubbade till svenska som jag knappt överlever /images/icons/wink.gif) så jag kan nog analysera sönder den. Andra som har några avsnitt får mer än gärna hjälpa till.

Vad som också behövs är ren utbyggnad av det material som TV-serien bidrar med - det är en stor galax och utforskandet av den tar en ganska stor del av TV-serien. Så länge som det ligger i samma anda så kan man nog hitta på vad som helst.

Illustrationer är intressanta, så att vi slipper murriga bilder från nätet - även där kan jag bidra. Kanske går det att modellera och rendera rymdskeppen i 3D.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Kilovis med ursäkter, men vilken TV serie menar du?

David -Är nog lite blind idag...

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Med tanke på att i alla fall några visade intresse för TV-serien när den togs upp i tråden nedan, är den några som skulle vilja vara med och bygga en spelmiljö med tillhörande speldata (jag funderar i första hand på GURPS och/eller Gränsvärldar, men är öppen för andra förslag) baserat på serien?"

Jag föreslår anpassat till Gränsvärldar, kan kanske ingå konverteringsregler till andra system såsom Gurps.

Var det inte mycket robotliknande figurer på slutet i serien (försöker minnas)

Riddaren - har inte Gurps


Även den bäste har dåliga dagar
 

NisseHult

Veteran
Joined
9 Sep 2000
Messages
90
Location
Karlskrona
För tusan, där blev jag intresserad...har för övrigt hittat titelmelodin på Napster...och även musiken till Ulysse 31 om det är någon mer än jag som minns den...där kan man snacka science fantasy (grekiska hudasagor blandat med fransk "anime" science fiction...).

"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Re: Kolla rubriken

Hade jefligt gärna hjälpt till men har tyvvär inte sett ett enda avsnitt av den.

David -Elak rymdsmurf

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Det var en gång... En Hemsida ?

Finns det någon hemsida som handlar om denna serie ?
Jag sökte igår men hittade ingen.. Okej jag hittade 1 men den var på Franska som enligt mig inte är ett språk utan ett läte som hörs när man tuggar margarin...
Samt ett som jag inte klarar av att läsa prata..<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-12-15 01:06.</EM></FONT></P>
 

smagu

Veteran
Joined
20 Jun 2000
Messages
77
Location
Östersund
Är det någon som har några tips om var man kan få tag i denna kultserie ? Den har förgyllt min barndom.



Draken
 
Top