Nekromanti Det utvalda folket (SPOILER FÖR SF-Demagogerna)

AEGIS PRIME

Swordsman
När jag läste B&M kom jag att läsa om den utvalda folket Feleànni under hemligheter sedan står det om Ubheanni på sidan 87. Är det samma eller har jag bara läst slarvigt?
Det skrivs att det kommer en bok om skuggvarelser, hur långt har den kommit? Vem är ansvarig för den? Kommer vi att få se den inom en snar framtid eller är andra moduler mer prioriterade?
Vad kan mer sägas om dessa folk? Någon som har tankar och åsikter om dem för jag tänkte använda dem i min kampanj

Hjalle

Swashbuckler
Angående modulen Skugglandet...

Vad jag har förstått är det Ljusetsriddare, som juh också skrivit om Tokonfolket, som är ansvarig för denna. Skulle dock gissa att vi (tyvärr) får vänta ett tag på denna modul - de som står på releaseplanen, samt De alviska folken (byt namn!) är mer prioriterade... Men det kan förtsås vara fel.

-Hjalle.

Författaren ger lite svar

När jag läste B&M kom jag att läsa om den utvalda folket Feleànni under hemligheter sedan står det om Ubheanni på sidan 87. Är det samma eller har jag bara läst slarvigt?
Du har nog läst lite slarvigt skulle jag misstänka då Feleànni är Feleànni och Ubheanni är Ubheanni. De är inte samma sak alltså! :gremwink:

På sidan 87 förklaras det vad Ubheanni är för något och i kapitlet om hemligheter på sidan 109 hittar du som bekant en beskrivning på vad Feleànni är för något.

Kort sagt kan man säga att Ubheanni är namnet på det så kallade gudafolket (gudar, drakar samt eventuellt mäktiga skugglandsväsen) och att Feleànni är benämningen på ett synnerligen underligt folk som lever i drakskogarna och som har ett intimt band till Skugglandet...

Vem är ansvarig för den?
Undertecknad vad gäller textmaterialet och CJS vad gäller detaljerna för utgivning.

Det skrivs att det kommer en bok om skuggvarelser, hur långt har den kommit?
Den har passerat idéstadiet och skrivs numera på lite då och då mellan varven.

Kommer vi att få se den inom en snar framtid eller är andra moduler mer prioriterade?
Andra moduler har högre prioritering (i princip alla som står med i Neogames releaselista) så räkna med att den kommer ut absolut tidigast i slutet av 2005 men troligtvis kommer den ut tidigast året där efter.

Vad kan mer sägas om dessa folk?
Ubheanni: I praktiken gudar eller möjligtvis halvgudar
Feleànni: Halvblod - I dare say no more... :gremcool:

Sebastian - ger lite insideinformation

Silvervarg

Warrior
Re: Författaren ger lite svar

Låter spännande med skuggblod och skugglandet
finns det lite inofficiellt fluff om det?

Det finns i officiellt fluff om det i Legender och Hemligheter.

Silvervarg har läst om skugglandet där i