Nekromanti Det ultimata skräckspelet!

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Mjau!

Jag vill spela guldfisk!

(katter och hundar är för köttare och powergamers)

Erik

PS: Vagt off-topic - men det är ju faktiskt en parodi, och en SPELBAR parodi, på kända skräck- och konspirationsspel. Det värsta är att jag konsumerat så mycket Kenneth Hite att jag får lust att konfrontera rollpersoner med det i en seriös WW-krönika (förslagsvis Mage eller Changeling...) och det skulle kunna funka i Nephilim eller GURPS Cabal.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Det _ultimata_ skräckrollspelet


<font size="+2">Call of Barbodo</font>

/Mogge, plockar fram The Barbodo Manuscripts:

Uppdragsrapport, överste Mogge:
Pga vissa problem med mjukvareprogrammet paint har ett screenshot från musikvideon "Italian Barberdad" -den komiska versionen av Supermariolångben- lyckas jag inte förminska bilden, utan istället så förminskas canvasen. Jag misstänker att paint har lite svårt på gamla dar. Skulle du inte kunna prova att manipulera bilden, då du har lite mer kvalificerade mjukvara?

Statement, Arvidos:
Barbodo är ond! Det är som om han sågar ett hål in i GIMP, och när jag stänger prt sc-källan försvinner även Barbodo från bildbehandlarprogrammet. När jag förminskar fönstret stannar Barbodo kvar, men canvasen förminskas.

Mogge:
Shit, nu kommer jag drömma mardrömmar.

Arvidos:
Barbodo är som björnen i Akira.

Mogge:
Precis ^_^.

[color:\\"red\\"]...it came from Italian Barberdad...[/color]

...förresten, har ni några sjyssta freakskräckkoncept? Hur sjysst vore det inte med en skräckrollspelsparoditävling? :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Muhahahahahaha !!

HeHeHe !!
Det här spelet verkar ju askönt ju !!
Ska ta & ladda ner det omelebumms !!
Pax för att vara hamstern !! :gremgrin:
 
Top