Nekromanti Det torra landet

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Jag undrar vem som skrev det fantastiska äventyret Det torra landet. Tack på förhand.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Tre solar;n178267 said:
Jag undrar vem som skrev det fantastiska äventyret Det torra landet. Tack på förhand.
Har du läst/spelat de andra äventyren som kommit till Western 4? Är det här bättre alltså. Jag gillar nog alla men har inte hunnit läsa Det Torra Landet än.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Jag har spelat ett fåtal, så jag kan inte riktigt jämföra dem. Men det jag kan säga är att torra landet är ett objektivt bra äventyr.

Först tror man att upplägget (köra sprit till en stad där man inte får dricka, som en tävling mot andra) är stendumt, men så inser man att det faktiskt är ganska rimligt.

Rollpersonerna är ok - det är bara en som presenteras som "den tråkiga systern". Och den obligatoriska androiden (alltså den karaktär som finns i alla Western-äventyr och inte är vad hon utger sig för att vara utan har en hemlig agenda) funkar också bra, mycket för att hon ändå drar åt samma håll som resten av gruppen.

Äventyret i sig är en smart point-crawl, där de olika vägarna känns balanserade och ofta korsas så man kan byta till en annan. Persongalleriet var bra, och namnen strålande. Att Papa goodtimes säljer whisky och prudence Clearwater är nykterist gör att det är lätt att komma ihåg, utan att bli fånigt.

Så genomgående bra.
 
Top