Nekromanti Det stora okända.

Schyte

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
85
Location
Mt. Zal, Tholamar
Vad finns norr om de stora slätterna?
Finns det nord och sydpoler i Mundana?
Eller är detta en av de saker som väntar
i den omtalade Atlas boxen?
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
De stora slätterna ÄR nog norr. Vad det verkar ur de kartskisser man kunnat se i Geografica Mundana och Sjöfarare & Pirater är det fastland vid båda polerna. Det står lite om slätterna i Geografica Mundana (som ju kommer vara en del av Atlasboxen) men det verkar inte finnas några ordnade riken/civilisationer där i alla fall.

Mvh / Phelan
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Antagligen en hel del långhåriga kentaurer. Vad jag sett finns det ingen is/snö som vid våra poler, men det är nog tillräkligt kallt för att man ska frysa, men varmt så att gräs kan växa. Området kan också inehålla en del kyltåliga barbarer (inte babarer) som använder hästar för att förflytta sig de stora sträckorna. Personligen tycker jag det lite lite sjöar och berg där uppe, men det är som det är. Eftersom det är väldigt lite skog så finns det troligen enorma hjordar med flockdjur, som Amerika var innan nybygarna fick mersmak på bison.

Mvh Vätten...
...som har kartan hemma.
 

Krike

Veteran
Joined
30 Apr 2003
Messages
28
Location
Göteborg, KBA
Det är väldigt simpelt... SL får bestämma... eller så kan man ju tänka sig att mudana är en kontinent som trudvang är i DoD...
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Veddo lever norr om de stora släterna har jag för mig. Rauner lever på dom. Intressant det där med kenaturerna, det kan vara användbart...
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
På öst sidan om Eberhorn och väst om Forion är det bara djungeler djungeler och mera djungeler.
Vad det gäller de stora slätterna så borde det finnas något folkslag som som finns där t.ex mongoler.

Phelan jag har ju sakt att det är Stridsflyg och Tomahawk robotar som gäller!! :gremwink:
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
VA?! (UPPRÖRD)

"Veddo lever norr om de stora släterna har jag för mig. Rauner lever på dom."

- Inte nog med att raunerna är barbarer, de är ju kannibaler också! Äter dom alla sorters människor eller bara veddo. Finns det något i rauniernas historia eller religion som leder till att de vill äta just veddo i sådana fall?
Voj, voj, voj...
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Skämtar du? (ANT)

Självklart menade Railin att Veddo lever norr om de stora slätterna och Raunlänningarna lever på dom stora slätterna.

Mvh Victor Palm...

...Har nyss varit ute och sparkat boll.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Fel Onkel Funkus

"På östsidan om Ebhron och västsidan om Forion är det bara djungler, djungler och mera djungler."

Nej, på östsidan har du visserligen rätt, men väster om Forion är det hav, och efter havet så är det Menon-Aun (osäker på stavningen) och Kryddöarna.

Mvh Victor Palm...

...Är mätt.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Rätt så OT

Ledsen herr Funkus, men bara för att ni säger en sak är det inte så. Ni är för övrigt inte heller diktator över Albylien utan bara en vanlig människa som varit delaktig i ett psykologiskt experiment. Nu är det dag att åka hem, herr Funkus.

Phelan, ser det estetiska i hangarfartyg
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Re: Fortsatt OT

Men vad är väl ett hangarfartyg utan matchande stridsflyg och moderiktiga kryssningsmissiler?


/Rax, som ser helheten
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Fortsatt OT

Inga jefla missiler, däremot en mängd 2VK-flygplan.

- Phelan, nostalgisk
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Rätt så OT också

Ledsen herr Funkus, men bara för att ni säger en sak är det inte så. Ni är för övrigt inte heller diktator över Albylien utan bara en vanlig människa som varit delaktig i ett psykologiskt experiment. Nu är det dag att åka hem, herr Funkus.


Säg inte så.... Funkus är ett känsligt barn, han är övertygad om att han är Kejsare titta på hans singnatur.

Jag tror det räcker med Ots nu annars kanske en elak.... hehe....hoppsan ..snälll moderator låser tråden :gremwink:.
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Re: Fel Onkel Funkus

Oh ja, det finns mycket mer än djungler.
Flera civiliserade områden, samt landet Miam, Tarhai & Menon-Aun, som redan nämnts (som för övrigt tycks vara Mundanas största land).
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Självklart får spelledaren ändra på världen om han känner för det, men jag tror att Schyte är ute efter sanningen. :gremsmirk:
 
Top