Nekromanti Det som hände i Family Guy (SPOILERS!!!)

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Detta är en major spoiler. Seriöst. Läs inte om du inte vill veta.




Så, igår så fick jag reda på att något stort hade hänt i Family guy. Dödsfall, utskriven ur serien, stort. Efter att börjat med införskaffningen av avsnittet så var jag dock dum nog att gå in på aftonbladet och fick då se att någon av dom skulle dö. Jag gjorde ett par gissningar och hade rätt på en av dom. Brian är död.

Vad innebär detta för en serie som Family Guy, egentligen? Jag själv har sett Brian som ganska irriterande, och föredragit som avsnitten då han har fel. Som den cyniska i gruppen så har ifrån början varit den vettiga, men långsamt förvandlats till den som hela tiden ska vara "holier than thou". Att han gång på gång förnekar bl a religion även fast han har träffat Jesus och Moses (låt oss inte ha en religionsdiskussion här!), att han påstår vara en miljökämpe för att han kör en Prius osv, osv.

Förhoppningsvis så försvinner Vinnie (den hund som ska ta över som husdjur) då jag ser Vinnie som ett substitut som inte behövs, men om han nu kommer finnas kvar så hoppas jag att man får se något helt annat än vad Brian var.

Det sagt.. Det behöver förstås inte vara evigt med Brians död, iom vad Stewie har gjort tidigare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Det känns fett barockt att prata om spoilers vad gäller en tv-serie som Family Guy, men okej då:

nu är inte jag största FG-fanet, men enligt min mening är Brian den bästa karaktären. Han försöker ha klass och framstå som intellektuell, men egentligen är han bara en alkoholiserad, egocentrisk rasist. Jag kan identifiera mig med det.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Det känns fett barockt att prata om spoilers vad gäller en tv-serie som Family Guy, men okej då:

nu är inte jag största FG-fanet, men enligt min mening är Brian den bästa karaktären. Han försöker ha klass och framstå som intellektuell, men egentligen är han bara en alkoholiserad, egocentrisk rasist. Jag kan identifiera mig med det.

Det här är nog en av få gånger då FG kan ha spoilers, faktiskt.

Jag håller dock inte med dig. Han är den sämsta för att han är inkosekvent. Och min åsikt är subjektivt bäst. :gremsmile:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Brian & Stewie-avsnitten var ju typ enda anledningen att se FG. Det blir lätt att plocka bort den från listan över serien jag ibland kollar på nu.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Vimes said:
Det känns fett barockt att prata om spoilers vad gäller en tv-serie som Family Guy, men okej då:

nu är inte jag största FG-fanet, men enligt min mening är Brian den bästa karaktären. Han försöker ha klass och framstå som intellektuell, men egentligen är han bara en alkoholiserad, egocentrisk rasist. Jag kan identifiera mig med det.

Håller helt med!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
chrull said:
Jocke Kofot said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;"> Något verkar vara på gång...
</div>
... timern står på 0 och ingenting händer? </div></div>

Är du helt säker på att ingenting händer..?

Men, seriöst.. Det där handlar väl om vad som skulle hända, inte vad som kommer att hända?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
!Paxen said:
chrull said:
Jocke Kofot said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;"> Något verkar vara på gång...
</div>
... timern står på 0 och ingenting händer?
Är du helt säker på att ingenting händer..?

Men, seriöst.. Det där handlar väl om vad som skulle hända, inte vad som kommer att hända? </div></div>

ah. Timern räknade typ ner till avsnittet? det förklarar saken.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Alkemist said:
Jag tvivlar starkt på att han är borta för gott.
Det räcker med att titta på listan med annonserade avsnitt för att se att något inte stämmer.


Men andra säger det bättre än mig.
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/the-big-picture/8508-Dog-Gone
Precis. Med tillägget att de kanske ville vara före Simpsons som lovat döda av nån main guling.

Det som talar för att de är allvarliga är att de gav Cleveland en egen show. Han är ju inte direkt det starkaste kortet de har. Så konstiga beslut är inte helt främmande. (Sen vet jag inte om det var ett försök att vinna lite svarta tittare, typ att de såg en ofylld nisch och råkade ha en svart kille som redan var lite etablerad)

Öh, men antagligen är det bara ett misslyckat skämt eller nåt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Har nu sett avsnittet efter. Spoilers:

Vinny är med i vinjetten och avsnittet, ingen nämner Brian.

Att avsnittet dessutom var tråkigt och innehåller riktigt tråka transfobiska skämt, våldtäktsskämt, skämt om kvinnomisshandel, knacka-bög-skämt och så vidare.

meh.
 
Top