Nekromanti Det Solunksa Ödet

Nexus_UBBT

Veteran
Jag och min grupp har inte spelat på väldigt länge pga att intresset inte varit så stort, och så har det varit enda fram tills jag hörde om "Det Solunska Ödet" av en kompis. Denna kampanj har väckt intresset hos oss igen. Jag har bara ett problem och det är att jag bara har hittat delarna 2-8, de tre ädelstenarna har jag inte hittat(fanns inte på Sveroks sida).
Jag undrar bara var man skulle kunna få tag på De Tre Ädelstenarna.

Pale Imp

Swordsman
Tror att killen som skrivit kampanjen lagt ner sin sida... vad jag kommer ihåg var det någon Robert "Sleepwalk" någonting som skrev dem, och såg nyligen att han lagt ner sidan...

Men misströsta inte... det finns nog gott om sidor överallt som har de i sin äventyrsdel... tror nimins dod sida har dem. eller tror och tror; jag är tämligen övertygad. Nu kommer jag inte ihåg addressen, men sök på "Nimin" på AV eller nåt.

kanske skulle tillägga att jag spelat alla delarna, och tyckte att det var en helt okej kampanj.

Rickard

Urverk speldesign
Finns det 8 delar?!

Har bara 4.. <A HREF=mailto:rollspel@itd.cjb.net>Robert "Sleepwalker" Jonsson</A>..

Kan ladda upp <A TARGET=dso HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/dso1.zip>första delen</A> åt dig.. (följ länken)
Vet inte om Hr Jonsson skulle tycka om det, men äsch...

/[color:448800]Han</font color=448800> som skulle vilja få tag på de andra delarna (antas att de finns på <A HREF=http://www.sverok.se/bank>scenariobanken</A>?)

Hasse

Hero
Svar till både Nexus och Han

"Han som skulle vilja få tag på de andra delarna (antas att de finns på scenariobanken?)"

Alla delarna finns på Spelledare.com i dess arkiv här. Jag kan tillägga att det är spelledar.com som tagit över det material som fanns på Altors vidder som var den sida som Sleepwalk drev. Man skulle väl kunna säga att Spelledare.com är Altors vidders arvtagare.

Feuflux

omjonasson.se
Nimin

Nimins sida brukar nämnas då och då och varje gång brukar jag rycka in och tala om att den finns <a href="http://hem.passagen.se/nimin/?noframe"> här </a href>
/images/icons/smile.gif

Annars har ju Hasse redan talat om vart äventyret fanns att ladda hem. (Har inte kollat om äventyret verkligen fanns på Nimins sida, det får ni göra själva..../images/icons/laugh.gif )

Gummimuffin

Veteran
Re: Svar till både Nexus och Han

F.ö. finns alla delarna på sveroks scenariobank också... Bara man letar efter dem. Den första delen är en .txt fil i stället för word, så det kan väl förvirra en aning antar jag.

Tyckte det verkade som en trevlig kampanj när jag läste igenom den... Visserligen fanns det lite logiska fel och konstiga saker här och var, men det är i princip omöjligt att undkomma när man gör äventyr och kampanjer - man kan inte tänka på allt.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Svar till både Nexus och Han

Japp, alla skall finnas på Sveroks Scenariobank också. Dem fanns inte det förrut, men för en okänd tid sedan så bads jag skicka in resten av kampanjen också (slutade att göra det då jag öppnade Edenhjärta, sedemera Altors Vidder).

Men jag ser www.spelledare.com som arvtagaren för Solunskt material :gremwink: