Nekromanti Det ska vara små böcker!

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
När man sitter vid spel bordet och behöver kolla något i en regel bok så är det mycket lättare att
bara ta fram just den ena av alla små böcker istället för att dra upp en hel jätte bok bara för att
kolla en små sak.

-Chrono

Ace
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
jojo, tacka vet jag de små böckerna till -91an med flera...de nya e lite kämpiga...
tips, använd den svagaste personen i spelartruppen som sidvändare...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det är då man tar fram det lilla extrabordet och lägger alla böcker där. Smart va...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Fetare

Men det känns myckket fetare med stora tjocka feta böcker. /images/icons/cool.gif

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Kolla upp?

Kolla upp? nä nu jäklar nu har jag missat något igen ska man inte kunna hela boken utantill? Fan jag som just lyckats med att plugga in allt...Nåja är det därför det inte finns plats för det där som skolan kallar för kunskap i huvudet måste prova det där...

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Kolla upp?

Nåja är det därför det inte finns plats för det där som skolan kallar för kunskap i huvudet måste prova det där...

Det är prioritering som gäller. Plugga till religionsprov (eller nåt) eller lära sig stridsreglerna (eller nåt) utantill. Jag vet vad jag skulle välja.../images/icons/smile.gif


//[color:red]Feuflux
Inofficiell världsmästare på att ignorera ironí</font color=red>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,464
Location
Helsingborg
Re: Kolla upp?

Stridssystemet och färdigheter är inget man måste plugga in. Det kommer efter hand. Tabeller som skräck-, fummel- och snedtändningstabell skriver man på separata papper så man lätt kan ta fram dem (hatar att bläddra i böcker).

/[color:green]Han</font color=green> som kan hela vapenlistan (inkl. Svartfolk, Krigarens, EDD, Tjuvar & lönnmördare) utantill
 
Top