Nekromanti Det nya 40k fluffet suger! *Spoilers*

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Primaris Marines?! Er plan framåt är att introducera ännu mäktigare Space Marines?!!! Ahhhh

Jag vill inte att 40k blir Primarch såpopera! Det är vad 30k är till för och därför är det ännu värre att ni nu gör det i båda erorna?

Tack för att ni hoppar 100 år framåt så att alla mänskliga karaktärer vi bryr oss om är döda. Vem bryr sig liksom om Ravenor, Creed eller Caphias Caine?

Det här ser ut som en cluster fuck. Eller är,det bara jag som tycker det?
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Så... business as usual, med andra ord?

Och, spoiler, 40k hade redan problem med överdrivna mängder smurfrunk.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
God45;n251296 said:
Primaris Marines?! Er plan framåt är att introducera ännu mäktigare Space Marines?!!! Ahhhh

Jag vill inte att 40k blir Primarch såpopera! Det är vad 30k är till för och därför är det ännu värre att ni nu gör det i båda erorna?

Tack för att ni hoppar 100 år framåt så att alla mänskliga karaktärer vi bryr oss om är döda. Vem bryr sig liksom om Ravenor, Creed eller Caphias Caine?

Det här ser ut som en cluster fuck. Eller är,det bara jag som tycker det?
Verkar verkligen som det är dåligt utfört, men även om det inte hade varit ett vettigt alternativ i verkligheten så i 40k universat så känns det väl "resonabelt" att uppdatera geneseeden efter Horus Heresy även om det tar tio tusen år.

Sedan kan man väl hoppas lite att GW tvingar på sin fanbase bra förändringar också även om jag inte har jättestort hopp för det, de har ju definitivt större möjlighet än innan att säga "Nu finns det kvinnliga Space Marines, håller ni inte med får ni gråta i ett hörn", även om det fanns förr också och det borde gjorts för länge sedan.

Angående de mänskliga karaktärerna, har GW sagt att de är döda? 100 år ioförsig mycket men de har ju kunnat hålla människor vid liv i 1000 år annars.

Sedan kan man ju tycka att GW är lite efter och borde kolla varför Marvel och DC slutade med de överbiffiga karaktärerna de hade under 90talet (var det väl?).

/Luna Lovegood
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Jag som inte hängt med riktigt i nya versionen. Går det att läsa upp sig på vad som hänt nånstans?
 
Joined
15 Apr 2016
Messages
11
GW har väl skitit i vasken rätt länge nu, ändå? Age of Sigmar verkar ju inte vara någon hit heller.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
597
Aldrig fastnat riktigt för 40k, även om jag spelade det en hel del under 00-talet, men vad gäller GW och fluff kommer jag ALDRIG förlåta dem för End Times och Age of Sigmar. En halv livstids älskad hobby sprängd i luften med ett megadeppigt slut på spelvärlden och en urtrist reboot enbart (??) skapad för att kunna copyrajta nya namn på raserna, vem gör något sådant!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,354
Location
Helsingborg
God45;n251296 said:
Tack för att ni hoppar 100 år framåt så att alla mänskliga karaktärer vi bryr oss om är döda. Vem bryr sig liksom om Ravenor, Creed eller Caphias Caine?

Det här ser ut som en cluster fuck. Eller är,det bara jag som tycker det?
Ravenor har varit död i typ 600 år (Eisenhorn och Gideon Ravenors äventyr utspelar sig på mitten av M41) och hade varit död i 500 år innan 13th black crusade.
Creed lever (som en stasis popsicle hos en Necron lord).
Ciaphas Cain lever? Beror på hur långt fram i tiden vi tar oss.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
God45;n251296 said:
Primaris Marines?! Er plan framåt är att introducera ännu mäktigare Space Marines?!!! Ahhhh

Jag vill inte att 40k blir Primarch såpopera! Det är vad 30k är till för och därför är det ännu värre att ni nu gör det i båda erorna?

Tack för att ni hoppar 100 år framåt så att alla mänskliga karaktärer vi bryr oss om är döda. Vem bryr sig liksom om Ravenor, Creed eller Caphias Caine?

Det här ser ut som en cluster fuck. Eller är,det bara jag som tycker det?
Känns lite onödigt med de nya SM's... men det känns lite som att det är en av få sätt att utveckla SM's, finns ju inte så himla mycket man kan göra med dem som inte är "nytt fordon/rustning/vapen/Chapter".

Rent så så har jag inget emot Primaris Marines, känns lite som en naturlig utveckling av dem... och sen tog det dem ju 10000 år att försöka återskapa vad Kejsaren gjorde. Samtidigt... SM's ursprung kom ju ur "Thunder Warriors", vilka var tidiga genetiskt utvecklade supersoldater som var både större och starkare än "dagens" Space Marines (de levde dock inte lika länge). Så att försöka skapa större, starkare, snabbare, och genetiskt mer stabila SM's (så färre genetiska avikelser händer (till och med Ultramarines som är kända för att ha en av de mest stabila gene-seeden har en ca 10% chans att en ny marine kommer ha utvecklat någon typ utav defekt eller avikelse... Blood Angels ligger på 50%... tror de siffrorna kommer ifrån 40K rollspelet)). Känns som något som människors ledarskap och Guilliman skulle vilja försöka... dock så verkar det ju som att Guilliman inte berättade för Imperiet vad han beordrat den där snubben Cawl att göra... vilket ju kan eventuelt skapa problem... fast, hur mycket har Imperiets ledarskap igentligen att säga till om när det gäller vad en Primarch har för sig?

Sen, på det, så kan detta ha en positiv effekt på mitt SM Chapter, mina favoriter, de som jag spelade... Blood Angels. För om där är något som Blood angels behöver, så är det en lösning på deras gene-seeds defekter. De är ju trots allt ett Chapter som håller på att dö ut pga de defekterna. Så om det finns en chans att det kan stoppas, och specielt om det ger Blood Angels en chans att förhindra de defekter som deras gene-seed har, så kommer de nog välkomna denna chansen att rädda deras Chapter.

Visst, där är ju inga garantier... ingen vet ju just nu hur illa det eventuelt kan bli med Primaris om de utvecklar defekter, eller hur illa Black Rage och Red Thirst kan eventuelt vara för de Primaris SM's som skapades ifrån Blood Angels Geen-seed... så det är ju en viss risk, en chansning, att grejer kommer istället eskalera till något värre. Det enda som är synd med detta, om det visar sig att Primarisarna kan "rädda" Blood Angels Chapter, är ju att de då skulle förlora en del av deras "grej", det som gör Blood Angels unik jämte andra SM's.

Som sagt, vi får se hur det blir med detta... men just nu är jag inte helt oäven till tanken på Primaris Space Marines... beror helt och hållet på vad det blir utav det hela. Men jag håller delvis med dig, och tycker ju som sagt att det kanske var lite onödigt... jag vet bara inte vad lösningen skulle ha varit på hur man utvecklade Space Marines i spelet på ett bättre sätt.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
40k-fluffet har varit ganska dåligt sedan dag 1.

Varför primaris? För att de ville ha större Space Marines och hoppet i storlek är för mycket för att folk bara skulle nicka och köpa helt nya arméer. ;)


Daniel;n251499 said:
Aldrig fastnat riktigt för 40k, även om jag spelade det en hel del under 00-talet, men vad gäller GW och fluff kommer jag ALDRIG förlåta dem för End Times och Age of Sigmar. En halv livstids älskad hobby sprängd i luften med ett megadeppigt slut på spelvärlden och en urtrist reboot enbart (??) skapad för att kunna copyrajta nya namn på raserna, vem gör något sådant!
Verkar ha gått rätt många gamla rävar förbi att Fantasy inte verkade sälja så mycket?
 
Top