Nekromanti Det nya äventyret

Snösaga rolig? ...

Du tänker på Snösaga.

Jag vet inte om »rolig« är det rätta ordet.

Däremot är den mäktig, svulstig, storslagen och episk.

recension

Det finns (vad jag vet) två publicerade recensioner av Snösaga än så länge, varav den första fanns i speltidningen Codex (nummer 17?) och den andra i e-postfansinet Rollspelaren #2. Den senare kan läsas online på fansinets hemsida.

/Pauli Paananen, redaktör för Rollspelaren

Re: Han sa 'rolig' inte 'humoristisk'... [NT]

Nej, det är den inte. Men det beror mer på att Vildhjarta är bland det bästa som släppts i rollspelsväg i Sverige än att Snösaga skulle vara dålig. Snösaga är mycket bra, men Vildhjarta är fantastiskt. Riotminds satte en jääävligt hög ribba när släppte Vildhjarta, på gott och ont. Släpper de något bättre än Vildhjarta kommer jag personligen besöka herrarna och slicka deras skor.

Men köp Snösaga, du kommer INTE ångra dig!

jo det är sant vildhjarta är i särklass... men tycker du att man ska skaffa snösaga elle rinte??

Ja det tycker jag att man ska göra.

Kul att någon tycker som jag. Jag fullkomligen avgudar Vildhjarta. Jag måste skaffa mig en till spelgrupp så att jag kan få spelleda det igen!

Ha! Jag ligger steget före. Jag har skaffat TVÅ nya spelgrupper bara för att kunna spela den igen :gremwink:

Jag har inte spelat Vildhjarta eller snösaga än men jag kommer att spela vildhjarta senare.

mmm... Det blir det!! Men undrar varför Triber undrar om Snösaga är en bra kampanj? Han kommer ändå aldrig spela det... Känner honom personligen, har spelat två ggr... :gremgrin:

Back