Nekromanti Det mest oseriösa band/artist ni faktiskt gillar?

G

Guest

Guest
Det måste väl vara Tenacious D. Fast jag vet inte hur pass oseriösa dom är, eller hur pass oseriöst man ser på dom, men, men... Fast bra är dom...
 
G

Guest

Guest
Den senaste tiden har jag varit helt insöad på de fullständigt fantastiska Flight of the Conchords från Nya Zeeland. Dels är det roligt med kultur därifrån som inte är gjord av Peter Jackson (även om en av dem var med i Sagan om ringen, vilket alltså gör att 50% av bandet har varit med i en Peter Jackson film, vilket precis motsvarar andelen av Nya Zeelands befolkning som har varit med i filmerna), dels är de väldigt duktiga musiker och sångare och slutligen så skriver de världens bästa texter och har väldigt skön stil.

De sex bästa Flight of the Conchords låtarna.:

Business Time
"Girl tonight we're gonna make love
You know how I know?
Because it's Wednesday
And Wednesday night is the night that we usually make love"

Song for Sally
"'Cause who knows what makes love stop or start
I can't help but think that now you're engaged we're drifting apart
And who am I to say that love will last?
It won't or it will
But maybe Mark will be involved in an accident
And you'll get a life insurance payment of half a mil
It's not about the money, but it could set us up financially"

The humans are Dead
"The humans are dead
He’s right they are dead
The humans are dead
Look at that one it’s dead
It had to be done
I’ll just confirm that they are dead
So that we could have fun
Affirmative, I poked one it was dead."

Foux da fa fa
"Et maintenant le voyage a la supermarche!
Le pamplemousse!
Ananas!
Jus d'orange!
Boeuf!
Soup du jour!
Le camembert!
Jacque Cousteau!!!
Baguettte!"

Och två som är svåra att hitta roliga citat ifrån utan att förstöra låtens uppbyggnad men de är skitbra i vilket fall:

If You're into it.

Jenny
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Det mest oseriösa band/artist ni faktiskt gill

Ja, jag borde kanske egentligen ha länkat till den också, nu när jag tänker på det. Den är väl mer lättillgänglig för den allmänna publiken - det är ju inte alla som liksom jag är konässörer av brittisk prog-rock från 70-talet :gremsmirk:

/Kalle, sången som Arvidos länkade till kommer från övrigt från showen "Part Troll" som Rising snackade om.
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Tja, jag har ju både Silvstedts och Paris Hiltons skivor och gillar båda. Om det räknas som oseriöst eller bara dålig smak överlåter jag åt andra att bedömma.

/Bjorn
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Tja, jag har ju både Silvstedts och Paris Hiltons skivor och gillar båda. Om det räknas som oseriöst eller bara dålig smak överlåter jag åt andra att bedömma.
Okej, vänta lite här, time out!

Jag tror stenhårt på uttrycket "Smaken är som baken", allas smak är individuell.

Men jag måste säga att jag tyckte att jag hade sjunkit lägst av alla som lyssnar på knäppa tyskar som ägnar de sista 10 minutrarna på sin skiva genom att göra pruttljud i mikrofonen (och ja, jag skrattar fan varenda gång jag lyssnar på det). Men Paris Hilton och Silvstedt!? Does not compute...

Nej, nu ska jag inte vara trångsynt och ignoramus här inte. Ingen smak är dålig, bara GRYYYMT olika ibland (till och med så "olika" att man ibland önskar att vissa "artister" inte ens blev födda)

//Coffe_Kanon - som talar från blodpumpen och hoppas att ingen blir sårad... utom Paris Hilton då
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Paris Hilton tror jag underskattas väldigt mycket för att det är Paris Hilton. Det finns en remix på Screwed som faktiskt är bra och var min favoritlåt i typ två veckor. Den går tydligen att höra här:

http://paris-hilton-screwed-mp3-download.kohit.net/_/572251

Texten är lite i gräsligaste laget, typ Avril Whatsherface-stuk, men i övrigt är det bra. Särskilt delen som kommer 2:15 hade blivit en skitbra låt om de bara hade kört på det stuket + refrängpartiet.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Det mest oseriösa band/artist ni faktiskt gill

Jag gillar nördbandet S.P.O.C.K. När jag först hörde dem var det på ett taskigt blandband och det lät för jävligt. Sen köpte jag en skiva som ett skämt, lyssnade och gillade.

Synt-blipp-blopp med Star Trek-texter...

Och jag har rört vid Plastroid på en konsert i Umeå där jag var utklädd till Klingon-flicka.

/Magoo, nostalgitripp
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Det mest oseriösa band/artist ni faktiskt gill

Ja, jo jag kan erkänna att fördomarna är stora just för att det är ju fucking jävla, hope-you-die-soon-and-extremely-painfully Paris Hilton...

Japp.

Men det är uppriktigt sagt inte min genre, faktum är att jag lider av ett handikapp som gör det omöjligt för mig att hitta något.. "bra" med popmusik. Jag säger återigen att min åsikt är inte värd mer än någon annans, men så ligger det till iallfall.

För övrigt så gav länken mig en idé, varför finns det ingen youtube, fast för låtar och ljudfiler? Det skulle ju vara skitpraktiskt för såna här forumtrådar där man vill demonstrera artister. Nu ska jag gå och göra en sådan hemsida, låtan den gro i ett par år och sen sälja den dyrt till något företag, google-style! :gremgrin:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
eX-Girl

Tre tjejer, som framför någon form av opera-aktig, synthpopjazzrock-fusion på japanska, engelska och monokeroiska med liv och glädje som lämnar de flesta andra bakom sig; med silvriga rymdoveraller, kaninöron och rosa, grönt respektive blått hår. Dessutom säger de sig komma från planeten Kero Kero.

Kärlek!
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Onkel Kånkel

Det är sexistiskt, rasistiskt, homofobiskt, nedlåtande mot funktionshindrade och i stort sett i avsaknad av någon som helst musikalisk kvalitet men likväl knasigt underhållande. Deras julskiva "Gammeldags jul" från 1994 är en av de bästa julskivor som någonsin gjorts, vilket i och för sig säger mer om julskivors kvalitet i allmänhet och min inställning till julskivor i synnerhet.

Pinsamt och patetiskt är det när en artist försöker hålla sig på den goda sidan av gränsen mellan god och dålig smak men misslyckas. Onkel Kånkel blir aldrig pinsamma eller patetiska eftersom de passerade gränsen för länge, länge sedan.

Dewil
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Onkel Kånkel

Och är du snäll så får du smaka tomtekuk ikväll
Jag gillar också den skivan... kul som fan!
Sedan är deras låt CP-Åke en riktig klassiker också.

/Seinet Wintermute - Skall nörda Civ 4 snart
 
Top